Jak samemu kasować/odczytywać błędy? Jaki program? Jaki kabel?

Szczepan

Nowy
Auto
była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
Witam!
Chciałbym sam kasować błędy w swojej Belli 147 2002t 1,9 JTD.
Potrzebuje rady jaki kabel kupić i jaki program zainstalować?
Jestem zupełnym laikiem w tym temacie i nigdy nie podłączałem żadnego samochodu do komputera.
Proszę o radę i krótki instruktarz ;)

Pozdro

Było już na forum wiele razy. Sam nawet założyłem kiedyś temat odnośnie doboru kabla diagnostycznego. Do codziennego zastosowania - kasowanie błędów i podstawowe parametry wystarczy niebieski kabel od viakena (z przełącznikiem Engine, ABS, AirBag) i FiatEcuScan w wersji darmowej. Złącze masz po lewej pod kierownicą.

Jeśli chodzi o program to zdecydowanie Fiat Ecu Scan. Działa na każdym systemie operacyjnym (używam na Windows7 64bit). Ściągnij demo ze strony producenta, do odczytywania oraz kasowania błędów wystarczy. Kwestia kabla jest troszkę bardziej niejednoznaczna. Masz do wyboru dwa (najlepiej posiadać oba) Elm327 oraz VAG-KKL. Elm327 jest bardziej zaawansowany i trochę droższy. Ma on jednak ograniczenia, nie obsługuje poduszek powietrznych oraz sterownika ABS. Pozwala on jednak na kasowanie inspekcji serwisowej oraz na inne operację. VAG-KKL jest tańszy i bardziej wszechstronny. Odczytasz i skasujesz nim wszystko, ale operacje dodatkowe są dla niego nie osiągalne.

Kolega powyżej ma rację: kup niebieski VAG-KKL od Viakena na początek będzie najlepiej.

Szczepan, jak nie kupisz a 8.01.2012 pojawisz się na spotkaniu w łodzi to Cię podłączę ;)
Będziesz mógł zobaczyć kable i program w akcji.

moim zdaniem jeżeli nie potrzebujesz robić proxy alignment i kasowac inspekcji to wystarczy Ci niebieski viaken. poza tym elm327 nie działa z alfadiagiem.