Strona 12 z 27 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516171819202122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 270

Temat: Wymiana kierownicy na multifunkcyjną

  1. #111
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    To czy dobrze rozumiem że czujnik od stopu i drugi na sprzęgle musi być jakiś specjalny pod tempomat ? czy poprostu wystarczy że są ? bo napewno są ;P

    A ze sterowanim kierownicą zgadzam się.. będę przymierzał pod zwykłe radio..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  2. #112
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Domyślnie

    hmmm... poczytaj troche w eLernie jak dziala cruise control etc i pozniej pytac ja tak samo nie wiedzialem co jest co i to mi duzo pomoglo. tam wszystko jest w miare opisane, a pozniej koledzy wyjasnia co bedzie niejasne

  3. #113
    Użytkownik Świeżak Avatar dimasinho
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Lębork
    Auto
    Spider 2.4, GT 1.9, 147 3.0 V6
    Postów
    122

    Domyślnie

    Witam!
    Dziś znalazłem trochę czasu i w końcu zabrałem się za przekładkę kierownicy. Od razu napisze że mam GT a nie 147, ale to raczej nie ma znaczenia w radiu? Kierownice multi miałem już w gratisie jak kupowałem Alfę ale dopiero teraz zacząłem mysleć o przekładce.
    Zacznę od początku:

    - z tyłu radia miałem już zieloną wtyczkę mini iso z której wychodził kabelek z miejsca 12.
    - mimo ze nie miałem multi, po zdjęciu starej kierownicy okazało się ze w taśmie air-bagu jest kostka 8 pinowa.
    - w kostce przy radiu włożyłem dwa piny w miejsce 10 i 11, a później połączyłem je z przewodami wtyczki air-bagu odpowiednio- 10 z 4 stykiem, oraz 11 ze stykiem 3.

    I dalej nie wiem co robić, myślałem że to wystarczy ale kierownica jest nieaktywna

    Potrzebuje porady co dalej począć, z góry dziękuje.

  4. #114
    Użytkownik Świeżak Avatar dimasinho
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Lębork
    Auto
    Spider 2.4, GT 1.9, 147 3.0 V6
    Postów
    122

    Domyślnie

    Witam! dziś jeszcze raz wszystko sprawdziłem, piny podpięte prawidłowo i nadal brak sterowania(foto), brak też podświetlenia. Mógłbyś Noname pstryknąć fotkę gdzie się dokładnie wpiąłeś z piątego pinu pod stacyjkę? Bo szukałem w okolicach bezpieczników miejsca gdzie wg elear-na trzeba się wpiąć ale ciężko to zlokalizować.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120313273.jpg
Wyświetleń:	310
Rozmiar:	89.7 KB
ID:	49864Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120313276.jpg
Wyświetleń:	3274
Rozmiar:	195.5 KB
ID:	49865

    Zlokalizowałem, złącze B02H gdzie wpinamy podświetlenie jest z tyłu skrzynki bezpieczników, raczej bez wyjęcia się nie obejdzie.
    Ktoś już wyjmował skrzynkę, jest to w miarę proste?
    Ostatnio edytowane przez dimasinho ; 13-03-2012 o 18:28 Powód: zly opis

  5. #115
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Domyślnie

    a czyli działa i tak jak mowilem to ze sie nie podswietla nie oznacza ze nie dziala sterowanie i jak pisales ze masz zielona kostke zrozumialem ze masz cala instalacje a choidzilo tylko o sam plastik. Teraz troche jasniej sie zrobilo

    co do zasilania na pin 5 to ja nie bawilem sie w podpinanie w skrzynke jakby nalezalo bo byla zima mroz dawal po lapach i wpialem sie w kabel do stacyjki... cajmerskie wykonanie ale dziala. w takim przypadku proponuje wziac multimeter czy miernik jak kto tam mowi i sprawdzic na ktorym przewodzie podaje napiecie po przekreceniu stacyjki. najlepiej w ten sposob, zeby dzialalo i nie zrobic choinki w aucie

    ---------- Post added at 19:18 ---------- Previous post was at 18:14 ----------

    aha czyli jednak nei dziala:p czegos tu nie rozumiem....na pierwyszym zdjeciu masz ta wtyczke wpinana w spiralna tasme airbagu od gory ktora sam zrobiles? bo nie widze tutaj tych kabelkow od radia co masz(czarny i czerwony i fiol-czar).
    tu jest ta spiralna tasma:
    http://allegro.pl/tasma-airbag-alfa-...156044222.html
    widoczne piny z blaszkami to piny 11 i 12 od poduch i wczensiej dawalem schamt wtyczki wiec latwo sie domyslic ktore piwny sa ktore...moze zle podpiales we wtyczce? bo za abrdzo nie widze.... i inne sensowne wytlumaczenie mi nie przychodzi do glowy....

  6. #116
    Użytkownik Świeżak Avatar dimasinho
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Lębork
    Auto
    Spider 2.4, GT 1.9, 147 3.0 V6
    Postów
    122

    Domyślnie

    Inne kolory są dlatego że kable przechodzą przez wtyczki. Kierownica multi i taśma airbag są niewiadomego pochodzenia, dostałem je w gratisie z GT..może tu tkwi problem? Umówię się z elektrykiem, niech on popatrzy.

  7. #117
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Domyślnie

    wlasnie przez noc mi zaswiatl pomysl ze skoro we wtyczce na bank jest wszystko podlaczone wg "zalecen" to moze sek tkwi w kierownicy. dostales ja w gratisie to mozliwe ze jest cos w niej uwalone, bo w zasadzie pytanie czemu ktos jej nei zalozyl dla siebie albo chociaz aby zwrocic uwage kupujacego?

    moze przyda Ci sie schemat budowy kierownicy (przyciskow):

    steeringComponents.pdf

  8. #118
    Użytkownik Świeżak Avatar dimasinho
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Lębork
    Auto
    Spider 2.4, GT 1.9, 147 3.0 V6
    Postów
    122

    Domyślnie

    Dzięki wielkie!
    Będę sprawdzał po kolei, kierownice, taśmę i ten sensor skrętu co jest pod poduchą. Poprzedni właściciel chciał zamontować kierownicę ale chyba nie zdążył, nawet zakładał tutaj temat na forum.

  9. #119
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Studiuję temat, elearna, DTE od paru godzin ponieważ przyszła do mnie paczka z gratami do tej przeróbki wreszcie..

    Ale mimo wszystko mam pare pytań..

    Ile kabli docelowo wchodzi w taśmę airbag ? bo mam kompletny zestaw fabryczny wypruty z alfy w całości.. i w kostce dochodzącej do taśmy airbag mam 6 kabli.. 3 z nich idzie do zielonej kostki w radio, jeden z nich po drodze idzie do zworki z większą ilością kabli ale potem dalej do celu czyli do radia.. 1 cienki kabel jest czarny więc strzelam że to masa, i jeszcze dwa kable i zapewne one są do samego airbaga.. więc wynika mi z tego że tu 6 kabli ma być a z czytania tematu wynika mi że wy macie 5 ? albo mniej ? albo coś informacji mi brak..

    Problem taki że ta kostka jest nie rozbieralna na moje oko..

    Kolejna sprawa to kurcze jakbyś ktoś mógł mi powiedzieć której kostki to jest schemat ?
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...cy-schemat.jpg

    Bo nie mogę tego ogarnąć.. chciałbym zobaczyć schemat tej kostki która wchodzi w taśmę airbag żeby być pewnym po kolorach kabli oryginalnych który kabel jest do czego..

    Kolejna sprawa..

    Zielona wtyczka w radiu.. jak mówiłem 3 kable wiem że idą od kostki z taśmy airbag.. a pozostałe 3 doszły do takiej białej wtyczki..
    http://www.forum147.com//files/zdj_cia-0001____158.jpg

    Co to za wtyczka ? czy ja mam ją w aucie jeśli nie mam fabrycznie sterowania radiem ? i czy te kable są Nam potrzebne do czegoś ?

    Pytam bo schemacie tej zielonej kostki tak możnaby wnioskować tam jest np. "mute" i jeszcze dwie opcje.. że jeśli tych 3 kabli się nie podłączy to działać będzie tylko odgłaszanie, przyciszanie.. a nie będzie dzialać guzik wyciszenia czy też zmiany stacji/piosenki.. Więc jak to jest..

    Dzięki wielkie z góry..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  10. #120
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Kolejna sprawa to kurcze jakbyś ktoś mógł mi powiedzieć której kostki to jest schemat ?
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...cy-schemat.jpg

    Bo nie mogę tego ogarnąć.. chciałbym zobaczyć schemat tej kostki która wchodzi w taśmę airbag żeby być pewnym po kolorach kabli oryginalnych który kabel jest do czego..
    D47 to taśma AB
    P20 radio
    D97 złącze zwierające.

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Zielona wtyczka w radiu.. jak mówiłem 3 kable wiem że idą od kostki z taśmy airbag.. a pozostałe 3 doszły do takiej białej wtyczki..
    http://www.forum147.com//files/zdj_cia-0001____158.jpg

    Co to za wtyczka ?
    Mi to wygląda na wtyczkę od tempomatu

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Pytam bo schemacie tej zielonej kostki tak możnaby wnioskować tam jest np. "mute" i jeszcze dwie opcje.. że jeśli tych 3 kabli się nie podłączy to działać będzie tylko odgłaszanie, przyciszanie.. a nie będzie dzialać guzik wyciszenia czy też zmiany stacji/piosenki.. Więc jak to jest..
    Sterowanie radia to funkcja napięcia


    Line A to RC-A Line B to RC-B

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana kierownicy
    Utworzone przez robbie w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 113
    Ostatni post / autor: 20-07-2022, 18:34
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 21-07-2018, 15:13
  3. [159] Wymiana kierownicy
    Utworzone przez krzysiu182 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 16:57
  4. Zamiana kierownicy na multifunkcyjną FL
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory