Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Gumowa rura intercoolera do korektora puchnie.

  1. #1
    wolf-pb
    Gość

    Domyślnie Gumowa rura intercoolera do korektora puchnie.

    Witam! Przy dodawaniu gazu alfa 147 JTD 115 rura od intercoolera do korektora puchnie jak by ją miało rozsadzić, myślicie że jest już po prostu stara i trzeba ją wymienić? Ostatnio czyściłem EGR i był strasznie zabity, a w korektorze grubo zasmolone. W zimę miałem kłopoty z odpalaniem i jak załapał to mocno kopcił, może zapchał się katalizator? co myślicie?
    Ostatnio edytowane przez wolf-pb ; 26-04-2012 o 19:20

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ja jeszcze o rurze do korektora nie słyszałem. Tak samo jak o korektorze

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Hm pewnie już zużyta. Wymień myślę że od tego zacznij szukać koszt napewno nie jest powalający. Turbo rozumiem masz sprawne. Co do problemów z odpalaniem w zimie to jeżeli kopcił zaraz po odpaleniu (na zimnym silniku) a później już nie to normalna rzecz; problem z samym rozruchem silnika, być może czas wymienić świece żarowe one mogą być przyczyną. Napisz co i jak.
    Jak ERG wyczyściłeś dobrze powinieneś mieć spokój.

  4. #4
    Paweł Żurawski
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wolf-pb Zobacz post
    Witam! Przy dodawaniu gazu alfa 147 JTD 115 rura od intercoolera do korektora puchnie jak by ją miało rozsadzić, myślicie że jest już po prostu stara i trzeba ją wymienić? Ostatnio czyściłem EGR i był strasznie zabity, a w korektorze grubo zasmolone. W zimę miałem kłopoty z odpalaniem i jak załapał to mocno kopcił, może zapchał się katalizator? co myślicie?
    masz na myśli dolną rurę łączącą ic z turbo? u mnie też był z nią problem aż w końcu pękła - po wymianie kopcenie na czarno ustąpiło.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar RoBeRt 147
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp./ Kalisz
    Auto
    ALFA 147 2002r.1.9JTD 8V 115KM 6b ;)
    Postów
    646

    Domyślnie

    kolega napisał IC kolektor wiec ten górny wąż... on raczej jest twardy... wiec nie powinien puchnać... ten dolny to też z nim walczyłem bo po kupnie jak sie dopatrzyłem to jakiś majster ponieważ mu pękł wąż to włożył w środek kawałek rury i zacisnął opaskami... jak mi zaczęło kopcić to zacząłem szukać i wtedy to odkryłem... opaski ściągłem mocniej było dobrze ale po jakimś czasie pękł mi i kupiłem używkę... ponieważ wąż oryginalny jest taki miękki pomyślałem że założę w równych odstępach opaski wygląda tragicznie ale wąż juz tak nie puchnie... a niedługo z reszta i tak bedzie pewnie nowy IC wieksze turbo i nowy dolot więc o puchnięciu węża juz u siebie nie usłyszę

    a co do samego nagaru to lepiej za dużo w kolektorze nie skrob bo chyba byś nie chciał żeby Ci taki bobel wpadł pod zawór?? wyczyść aby EGR i przepustnice gaszącą i dobrze złóż... podpowiem że jak z grubsza oskrobiesz to Ultramyt ładnie bierze reszte
    Ostatnio edytowane przez RoBeRt 147 ; 04-05-2012 o 21:30

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    co wy wygadujecie, każda "gumowa rura" która łączy kolektor z ic i ic z turbo jeżeli jest fabryczna to pod wpływem ciśnienia (działnia tubo) puchnie i nie jest to oznaka starej tylko tak jesst, ja wymienialem niedawno na nową, oryginalną z AR i też puchnie

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar RoBeRt 147
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp./ Kalisz
    Auto
    ALFA 147 2002r.1.9JTD 8V 115KM 6b ;)
    Postów
    646

    Domyślnie

    niech zgadnę wymieniałeś dolny wąż...?? ja aby pisze jak jest u mnie i co zaobserwowałem... też mam oryginalne węże i jestem pewien że dolny jest miękciejszy i przez to puchnie i to w oczach... u mnie górny wąż nie puchnie... przynajmniej na oko tego znacząco nie widać i jak zdjąłem wąż to był sztywniejszy a nie mierzyłem go ale czy nawet ścianka nie była grubsza niż przy dolnym... a ogólnie to jak mi wąż strzelił i patrzyłem na forum to nie spotkałem wątku który dotyczył by górnego węża... wg. mnie dolny wąż po prostu więcej pracuje (bo jest miękciejszy) i częściej pęka przez to... i przez to inni wymieniają na rurę i mają spokój

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    dolny częściej pęka, ulega uszkodzeniu bo jest na dole, nie widzialem jeszcze ar147 z osłoną dolną silnika, jest na dole, kilka cm od gleby, więc jest o wiele wiele bardziej narażona na uszkodzenia mechaniczne, oraz przy róże na dole jest śruba, z masy? od skrzyni biegów która już kilku osobom z którymi gadałem uszkodziła właśnie rurę. zależy, oryginalne tak nie puchną,mają grubsze ścianki, ciśnienie w dolnej i górnej ejst to samo, jedynie w górnej powinno być gorętsze, bo potem ic ochładza? górne też pękają szczeggólnie w zagięciu tym 90stopni za akumulatorem a pprzed ic. tak wwięc, zaobserwowałęm przy wielu ar 147 że rura i jedna i druga, pod wpływem dolotu do turbiny grubnie minimalnie a na pewno robi się twarda od ciśnienia

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar lem60
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Krosno Odrz.
    Auto
    BYŁO; AR 147, AR 159 JEST AR Giulietta, AR Mito Veloce, AR Tonale Ti 2023
    Postów
    53

    Domyślnie

    Obie orginalne rury puchną bo są z gumy tylko z kwasówki nie puchną.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    ale rury zamienniki są cieńsze i na bank puchną ewentualnie bardziej widocznie się powiększają niż grubsza oryginalna, nie twierdze że oryginalna nie puchnie ani troszkę, ale porównywałem w ręce oryginały,od dobrego zamiennika i od taniego zamiennika

Podobne wątki

  1. [159] Gumowa rura za turbiną -dziwny ojaw.
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 08:51
  2. Rura gumowa za filtrem powietrza
    Utworzone przez marekshino w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-03-2011, 16:55
  3. [145] [145] rura gumowa za przepływomierzem
    Utworzone przez Maroo_ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-10-2009, 23:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory