Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: 147 JTD brak mocy ...

  1. #1
    dex8
    Gość

    Domyślnie 147 JTD brak mocy ...

    Witam. Dużo czytałem na forum, naprawiałem sam, diagnozowałem ale potrzebuje waszej pomocy


    Moja Alfa 147 1.9 JTD 115 km

    Problem brak mocy, wywala mcsf powyżej 3.5 tysiaca obrotów.

    Co zrobiłem :

    - EGR - wyczyszczony
    - dolot wyczyszczony
    - intercooler - wyczyszczony
    - przepływomierz -wyczyszczony
    - zawór overboost - wyczyszczony
    - wężyki podciśnienia - wymienione na nowe

    Problemem jest to że gruszka a co za tym idzie zmienna geometria nie chodzi tak jak powinna. Przy wymianie wężyków ustami chodzi jako tako ale podłączona pod zawór praktycznie wcale.

    Kupiłem kabelek i dzięki niemu jest już trochę jaśniej.

    Screen pierwszy i drugi samochód przy wolnych obrotach i przy 3 tys jak widać ciśnienie doładowania nie wiele wzrasta ...

    Załącznik 54919Załącznik 54920

    Screen trzeci i czwarty ta sama sytuacja tylko cięgno gruszki sterowane ręcznie co jak widać daje większe ciśnienie ...

    Załącznik 54921Załącznik 54922

    Następnie postanowiłem zrobić test drogowy z którego log zamieszczam w załączniku. Różnice ciśnień są już dużo większe i przy ok 3.5 tys. obrotów wywaliło błąd :

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P0236 - Zawór overboost
    SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
    Stan anomalii: Sygnal zbyt maly
    Licznik przebiegu: 0 km
    Obroty silnika: 3165 obr/min
    Temperatura wody: 77,2 °C
    Dawka paliwa: 35,61 mg/w
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 1112,6 bar

    I tu moje pytanie ... czy zawór overboost jest uszkodzony czy to już wina zapiekających się kierownic turbiny ?


    Dodatkowo ostatnio jak szybko przejechałem przez dziury wywaliło mi błąd poduszek :

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: 0E - Wyzwalacz poduszki bocznej (kierowca)
    The ECU detected a short to Ground or Battery + in the Side Airbag Squib circuit(s) as indicated by the code.
    ATTENTION! TURN THE KEY OFF FOR AT LEAST 10 MINUTES, THEN DISCONNECT THE BATTERY AND WAIT FOR 15 MINUTES, THEN DISCONNECT THE AIRBAGS.
    After disconnecting the Airbags, inspect the wiring for the short, and replace the harness if faulty.
    NOTE: In some cases the code may refer to both driver and passenger side Squib circuits, or to a defect in the ECU itself.
    After completing the test and replacing the faulty parts, assemble the system and reconnect the battery as the last step. After that, read the codes and data again to ensure the system to be OK
    Powodem tego błedu jest Wartość za wysoka
    Obecny status błędu to Przejściowy / Obecny
    Wartość licznika błędu to 222

    nie da się go usunąć ma ktoś jakiś pomysł ?

    No i jeszcze po całym teście drogowym wyskoczyło cos takiego :

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P0105 - Czujnik ciśnienia
    SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
    Stan anomalii: Sygnal zbyt maly
    Licznik przebiegu: 0 km
    Obroty silnika: 838 obr/min
    Temperatura wody: 75,9 °C
    Dawka paliwa: 4,65 mg/w
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 300,3 bar

    Co to za czujnik i gdzie się znajduje ? chyba ze to nic poważnego ...

    Z góry dziękuje za pomoc i analizę
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	244
Rozmiar:	127.2 KB
ID:	55216   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	184
Rozmiar:	127.2 KB
ID:	55217   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	187
Rozmiar:	127.5 KB
ID:	55218   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	264
Rozmiar:	127.1 KB
ID:	55219  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez dex8 ; 07-05-2012 o 19:02

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Overboost do wymiany/czyszczenia
    Wężyki podciśnieniowe do wymiany (wszystkie z i do zbiorniczka podciśnienia)

    Czujnik ciśnienia znajduje się z tyłu kolektora ssącego koło EGR

  3. #3
    Qubus24
    Gość

    Domyślnie

    Kolego dex8 z kąd jesteś ?

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał dex8 Zobacz post
    I tu moje pytanie ... czy zawór overboost jest uszkodzony czy to już wina zapiekających się kierownic turbiny ?
    I tu jest taki jeden problem że do końca nie da się tego jednoznacznie stwierdzić. Dodatkowo jeżeli będziesz jeździł z niesprawnym zaworem overboost albo z rozwalonymi wężykami to przez brak ruchu zmiennej geometrii łopatek prowadnicy ona sama ci się zapiecze. Przeczyść zawór(możliwe że będzie już do wymiany), wymień wężyki a potem sprawdzaj zmienną geometrię w turbosprężarce (w tej kolejności jak napisałęm - inaczej nie ma sensu).

  5. #5
    dex8
    Gość

    Domyślnie

    Oki dziękuje za odpowiedz

    jutro kupie wężyki i wymienia wszystkie od zbiorniczka do overbosta ...

    czyściłem go wg instrukcji jaka Tu znalazłem ale to chyba nie dało zamierzonego rezultatu.

    PS: Po odpięciu od gruszki i przyłożeniu palca do wężyka podciśnienie jest takie ze trzyma się palca ale nie ma jakiejś wielkiej siły czy tak ma być ? czy dopiero pod obciążeniem podciśnienie staje się większe ?


    Qubus24 jestem z Sosnowca

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    47

    Domyślnie

    Miałem to samo w swojej, już odkręciłem wydech, aby wyjąć turbinę i rozruszać geometrię, gdy podłączyłem sobie pompkę i wytwarzając podciśnienie okazało się,że kierownica chodzi, ostatecznie wymieniłem overbost i rok czasu już śmiga. Jak nie masz fiatowskiego to dodam, że ja założyłem z vw tdi (taki posiadałem akurat) i śmiga

  7. #7
    dex8
    Gość

    Domyślnie

    dzis wymieniłem wszystkie węzyki, jest jak by lepiej ale to nie to... nie ciagnie od dołu jak wczesniej ...

    powiedzcie mi czy jak by podjechał znajomy taka sama alfa i podłączył bym wężyk od jego puszki do mojego overboosta to sprawdził bym czy działa na luzie dodając gazu ? powinna się chyba ruszać kierownica w turbo ...

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał dex8 Zobacz post
    dzis wymieniłem wszystkie węzyki, jest jak by lepiej ale to nie to... nie ciagnie od dołu jak wczesniej ...

    powiedzcie mi czy jak by podjechał znajomy taka sama alfa i podłączył bym wężyk od jego puszki do mojego overboosta to sprawdził bym czy działa na luzie dodając gazu ? powinna się chyba ruszać kierownica w turbo ...
    Nie lepiej pożyczyć gdzieś (warsztat mechaniki, znajomy itd) manometr podciśnienia i zobaczyć ile masz na wężyku. Ma być około -1 Bar i podczas szybkiego naciskania hamulca nie może spaść poniżej -0,8 Bar. Podłącz jeszcze belle pod kompa i zrób loga z przyśpieszania z nogą w podłodze na 4 biegu od 1500rpm do 3500 rpm z mierzonym i docelowym ciśnieniem doładowania (nie chodzi mi o prt. SC. a o wyeksportowany wykres w zakładce F5 wykres w FESie).

  9. #9
    dex8
    Gość

    Domyślnie

    Przepraszam ze tak długo nie odpisywałem ale mnie nie było ... niestety byłem w kilku warsztatach i nie mieli takiego manometru pożyczyć na chwile albo może lepiej nie chcieli pożyczyć bo chcieli sami sprawdzić i skasować mnie za sprawdzenie ...

    Dziś zrobiłem test i wykres tak jak prosiłeś Masz go w załączniku. Pozdrawiam
    Attached Files Attached Files

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał dex8 Zobacz post
    Przepraszam ze tak długo nie odpisywałem ale mnie nie było ... niestety byłem w kilku warsztatach i nie mieli takiego manometru pożyczyć na chwile albo może lepiej nie chcieli pożyczyć bo chcieli sami sprawdzić i skasować mnie za sprawdzenie ...

    Dziś zrobiłem test i wykres tak jak prosiłeś Masz go w załączniku. Pozdrawiam
    U ciebie ciśnienie doładowania ledwo osiągnęło 1300 mBar. Najprawdopodobniej masz nieszczelność na dolocie (na 90%). Dziurka musi być niewielka skoro ok 300 mBar potrafi napompować. Przy okazji szukania przeczyść sobie czujnik ciśnienia doładowania i przeszukaj dokładnie intercooler czy tam gdzieś ci ciśnienie nie ucieka. Najlepiej jak ktoś będzie trzymał auto na 2000rpm a ty będziesz przeglądał węże. Pozdrawiam

    ---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

    Aha tu masz link:
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...asowka-16.html
    Zastanów się po znalezieniu nieszczelności...
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory