Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: kierownica lekko krzywa po ustawieniu zbieżności.

  1. #11
    Daniel36
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał stopczyk26 Zobacz post
    Możliwe że ustawili ci samą zbieżność a kątów już nie ruszyli nie wspominając o tyle. N twoim miejscu podjechałbym do nich jeszcze raz i dopytał się dokładnie wszystkiego co zrobili i poprosił o wydruk geometrii.
    Kąty nie są regulowane w tym modelu. Jeżeli auto ''ściąga" podczas jazdy to jest to wina opon co już wykluczyłeś poprzez zamianę kół lub przez WSZ (wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy) które nie jest regulowane. Poproś o wydruk...

  2. #12
    dastin
    Gość

    Domyślnie

    prosiłem o wydruk ale nie mają możliwości wydrukować mi tego.
    zamieniłem stronami opony dzisiaj rano (z przodu) i teraz mi ściagało na lewo) zaczeło mi ściągać go na prawo.
    kupiłem opony używane ale w bdb stanie i dalej mi go znosi na prawo. Osobiście wydaje mi się że to nie wina opon bo według mnie
    jest to mało prawdopodobne że znowu kupiłem jakieś wadliwe opony.
    a i jeszcze jedno nie wime czy tak jest u was ale zauważałem że u mnie jest tak, że jak zdejmę koło i zakręcę tarczą to klocki hamulcowe ją od razu hamują
    stawiają opór, nie iwem jak to napisać ale mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał dastin Zobacz post
    a i jeszcze jedno nie wime czy tak jest u was ale zauważałem że u mnie jest tak, że jak zdejmę koło i zakręcę tarczą to klocki hamulcowe ją od razu hamują
    stawiają opór, nie iwem jak to napisać ale mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi.
    Jak można lekko obrócić to nie ma problemu. Klocki zawsze będą trochę szorować. Nie zapominaj, że z przodu opór stawiają też półosie i dyferencjał. Jeżeli natomiast wyraźnie klocki hamują to oznacza, że albo tłoczek się blokuje, albo prowadnice klocków i/lub zacisku są zanieczyszczone.

    Nie zapytałem jeszcze, czy felgi masz proste?

  4. #14
    dastin
    Gość

    Domyślnie

    tak felgi są proste.

  5. #15
    Daniel36
    Gość

    Domyślnie

    Ewidentnie wina opon jeżeli po zamianie zaczęło ściągać w inną stronę, krzywe felgi jak wspomniał ktoś wcześniej nie mają wpływu na ściąganie. Spróbuj założyć na przednią oś opony o jednakowej wysokości bieżnika...

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel36 Zobacz post
    krzywe felgi jak wspomniał ktoś wcześniej nie mają wpływu na ściąganie.
    mają wpływ przy ustawianiu zbieżności

  7. #17
    Daniel36
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    mają wpływ przy ustawianiu zbieżności
    Kolego przyrząd do ustawiania geometrii ma funkcję kompensacji bicia kół, więc nie mieszaj w tym temacie... Krzywe felgi nie mają nic wspólnego ze ściąganiem

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar _M_
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    Jest: MEGANE RS 3 // Były: Alfa Brera 2.4+ , GT 1.9+
    Postów
    95

    Domyślnie

    Niestety, ostatnio i mnie przestawiła się kierownica- tydzień temu zmieniałem opony na 215/45 r 17, to był już wieczór więc po zabiegu prosto do domu. Następnego dnia krótka przejażdżka z rana i powrót wieczorem, w trakcie którego na skrzyżowaniu wjechałem lewym tylnym kołem przy prędkości 15-20km/h w wysepkę ( wysokość 8-10 cm, lekko nachylona i zaokrąglona). Żadnych widocznych, lub słyszalnych uszkodzeń nie znalazłem.

    To, że kierownica skręcona jest w prawo o jakieś 1.5-2cm, zauważyłem po dwóch dniach. Panowie z warsztatu gdzie wymieniałem opony powiedzieli, że to opona lub wahacz i zamienili miejscami opony z lewej strony.

    Wahacze nie są już w najlepszym stanie, jednak stuki jeszcze żadne nie występują. Od czego zacząć poszukiwanie przyczyny? (oprócz odwiedzenia serwisu/mechanika )

    Pozdrawiam

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Skrzywiony wahacz tylnego zawieszenia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    bocian-zbanowan
    Gość

    Domyślnie

    tak jak pisze Maciek - pewnie ci wygięło wahacza z tyłu ( będzie widać jak popatrzysz )
    też tak miałem
    wymianka i geo raz jeszcze i hula

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 147 fl - lekko chodząca kierownica
    Utworzone przez piotr19922 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 13:55
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 09:57
  3. Krzywa kierownica
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-07-2010, 21:39
  4. [146] Ściąganie i krzywa kierownica.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-04-2009, 10:00
  5. Krzywa kierownica
    Utworzone przez Lukasik w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-07-2006, 15:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory