Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Konserwacja podwozia i ogrzewanie tylnej szyby.

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    W każdym elektroniku - lakier przewodzący.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar roj89
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1,6 TS 16v______ ALFA ROMEO 156 lift 1.9JTD 115KM
    Postów
    76

    Domyślnie

    • Darek68 wielkie dzięki za linka ale jak i jaro1984 twierdze że artykuł średni, lecz co do ich wypowiedzi to ja zrobiłem jak pisali na końcu i oddałem belle w fachowe ręce, 550 zł i nic mnie nie interesowało i naprawdę zrobione igiełka :]

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar śmigacz
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 TS 105 KM, Alfa Romeo Mito 1.4 105 KM
    Postów
    273

    Domyślnie

    Kiedyś w zamierzchłych czasach, gdy miałem Fiata 125 robiłem konserwację samodzielnie. Robota paskudna i żmudna, bo oprócz mycia podwozia, czyszczenia z rdzy, gruntowania malowania itp. trzeba było zdjąć nadkola, wymontować fotele i tapicerkę, niektóre lampy itp. aby wtrysnąć preparat w przekroje zamknięte czy wnętrze drzwi. Potrzebny był też kompresor i specjalny pistolet z odpowiednimi końcówkami aby zabezpieczyć wnętrze progów i podłużnic. Bawiłem się z tym trzy dni, wyglądałem jak murzyn i kląłem jak szewc ale rdza po tym zabiegu nigdy nie zaatakowała. Nie pamiętam dokładnie, ale zużyłem około 3 kg środka do podwozia i drugie tyle do przekrojów. Fakt że jeszcze przez długi czas jak postawiłem samochód na słońcu to środek wyciekał z progów. Samym pędzlem i sprayem można zrobić delikatne poprawki ale gruntownie zabezpieczyć samochodu się raczej nie da.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał śmigacz Zobacz post
    Kiedyś w zamierzchłych czasach, gdy miałem Fiata 125 robiłem konserwację samodzielnie. Robota paskudna i żmudna, bo oprócz mycia podwozia, czyszczenia z rdzy, gruntowania malowania itp. trzeba było zdjąć nadkola, wymontować fotele i tapicerkę, niektóre lampy itp. aby wtrysnąć preparat w przekroje zamknięte czy wnętrze drzwi. Potrzebny był też kompresor i specjalny pistolet z odpowiednimi końcówkami aby zabezpieczyć wnętrze progów i podłużnic. Bawiłem się z tym trzy dni, wyglądałem jak murzyn i kląłem jak szewc ale rdza po tym zabiegu nigdy nie zaatakowała. Nie pamiętam dokładnie, ale zużyłem około 3 kg środka do podwozia i drugie tyle do przekrojów. Fakt że jeszcze przez długi czas jak postawiłem samochód na słońcu to środek wyciekał z progów. Samym pędzlem i sprayem można zrobić delikatne poprawki ale gruntownie zabezpieczyć samochodu się raczej nie da.
    Zgadza się bardzo ale to bardzo nie wdzięczna robota. Najlepiej pistoletem żeby środek konserwujący dotarł w każde miejsce. I co do murzynka to racja tfu wole dać 500 zł i nie ktoś się bawi.


  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar ajdacho
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Olkusz okolice
    Auto
    156/SW 1.9 JTDm 16V FL 2004 GIUGIARO DESIGN
    Postów
    649

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    W każdym elektroniku - lakier przewodzący.
    potwierdzam wygląda jak lakier do paznokci
    weź lupę przyjrzyj się ścieżkom tam gdzie przerwane nakładasz lakier ot cała filozofia

    WŚCIEKŁY ZA PODZIAŁ NA FORUM



  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar Darek68
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Gostyń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTD, Fiat Tipo 1.0 FireFly
    Postów
    90

    Domyślnie

    Mając malucha także go konserwowałem bo taka była potrzeba. Pamiętam jak podgrzewałem fluidol na maszynce elektrycznej a potem pistoletem wtryskiwałem go poprzez obrotowe końcówki w profile zamknięte. Do ochrony podwozia zastosowałem bitex i też natryskowo. Dzisiaj są już inne preparaty w każdym sklepie motoryzacyjnym.
    Fiat 126p; Fiat Seicento 900;
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vivaldi
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 1.9JTD 16V
    Postów
    62

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o samo podwozie, bez profili zamkniętych to można dać sobie radę pędzlem i sprayem. Problem w tym, że przy obecnych warunkach trzeba mieć ogrzewany garaż, bo temperatura powinna być powyżej 15 stopni. Trochę może pomóc opalarka, ale poniżej 10 stopni to i z nią bym nie ryzykował
    Oto co by trzeba było zrobić:
    - umyć podwozie
    - oczyścić widoczną rdzę szczotką drucianą lub grubym papierem ściernym, odstające fragmenty starego zabezpieczenia też usunąć, pod spodem na pewno jest rdza.
    - położyć środek wiążący rdzę, na przykład Cortanin F, to teoretycznie schnie 24h o ile pamiętam
    - położyć pędzlem farbę podkładową, np. Unikor C Dekorala. Wypada dać ze dwie warstwy.
    - na koniec baranek. Używałem kiedyś Novol Antigravel, bo jest w sprayu a nie mam sprężarki. Ogólnie to obecnie wybrałbym coś na bazie kauczuku, tak jak oryginalne zabezpieczenie. Jeśli masz tylko miejscowe ubytki to może jedno opakowanie Ci wystarczy, a jeśli masz tego więcej to w ogóle nie warto się bawić w spraye tylko nałożyć pistoletem.

    To taki opis w skrócie, jak ktoś chce więcej to polecam to:
    http://autokacik.pl/showflat.php?Cat...0&fpart=1&vc=1

    Moim zdaniem jeśli rdzy jest mało to można w takie druciarstwo się zabawić co też w ostatnie ciepłe dni udało mi się wykonać .

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar mikolajpn
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115HP Distinctive
    Postów
    159

    Domyślnie

    Co do szyby to bez sensu bawić się z jakimiś pierdołami, lakierami itp. Wystarczy pojechać a jakiegoś warsztatu gdzie wstawiają szyby i za 5-8zł nam to polutują specjalną lutownicą.
    Sam osobiście widziałem pękniętą szybą po "naprawie" jakimś tam lakierem przewodzącym. Zimą zaczęło się w miejscu klejenia bardzo mocno grzać i szyba w Polonezie poleciała.

  9. #19
    Bitek
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    nieraz warto poszukac na groupon, citeam itd, dzis mialem konserwacje za 150zl tez mialem sam to robic ale cenowo podobnie by wyszlo.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    No i Bella zakonserwowana , tj. przygotowana do zimy. Mój koszt to materiał 40 zł i czas . Kupiłem Bolla w sprayu (chociaż wskazane są 2 opakowania) i na pędzel 2 kg. Spray poszedł na nadkola i jakieś trudno dostępne miejsca, a puszka na podłogę (praktycznie 2 razy przejechane z takiej puszki). Teraz praktycznie jestem spokojny o autko.
    Została jeszcze zabawa z naprawą ogrzewania tylnej szyby.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-10-2016, 15:24
  2. [Giulietta] Ogrzewanie szyby tylnej
    Utworzone przez pawelsob w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-11-2015, 19:18
  3. Ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez nebeu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 13:03
  4. Ogrzewanie Tylnej szyby
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-12-2010, 10:58
  5. [164] ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez Dyny164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-08-2010, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory