Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Czy to objawy przegubu wewnętrznego?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie Czy to objawy przegubu wewnętrznego?

    Wszystko zaczęło się od delikatnych i dość cichych stuków podczas ujmowania gazu na niższych biegach. Na luzie i w trakcie jazdy przy stałych obrotach cisza. Ok 50km później stukanie zamieniło się w mocne walenie jakby w podłogę (dźwięki różnie się rozchodzą po karoserii). Ledwo dojechałem z pracy do domu, a usterka zaczęła na tyle postępować, że stukot występował już nie tylko w trakcie hamowania silnikiem ale i na luzie. Autem zaczęło już tak telepać jakbym miał kwadratowe koło (prawa strona). Jakby ośka chodziła w elipsie i uderzała o coś... Wjechałem na kanał, luzu na półośce za dużego nie ma (ledwo wyczuwalny pionowy i poziomy, no i wzdłużny większy ale wiadomo że ten akurat lekki będzie). Kolega poradził, że to przegub wewnętrzny się posypał... Co prawda gumy całe, ale trzeba rozebrać żeby cokolwiek zobaczyć...Piasta na bok, 6 imbusów na p. wewnętrznym i wyszła półoś. Wrzuciłem jeszcze bieg żeby osłuchać łożysko podpory ale już było cicho. Nie mogłem zdjęć segera z przegubu zewnętrznego( homokinetyczny) ale na pierwszy rzut oka wygląda dobrze, kulki na miejscu, kręci się, ale jedna z kulek fioletowa, jakby przegrzana?! Zmarzłem wczoraj na tyle, że dałem sobie spokój z rozbieraniem koszyczka i oglądaniem gniazd. W sklepach we W-ku nie mogę dostać p.wewnętrznego więc pozostało alledrogo. Żeby tego było mało okazało się że tylna tuleja przedniego, prawego , dolnego wahacza ma straszne luzy w każdą stronę i moje pytanie, czy z powodu tego luzu zła geometria mogła powodować, że półoś nie pracowała w osi tylko jakby w minimalnej elipsie i to powodowało stuki? czy to tylko zbieg okoliczności? Muszę coś zaraz zamówić żeby przed weekendem dostać. Na pewno tuleje i właśnie przegub wewnętrzny również? czy fioletowy kolor jednej kulki coś sugeruje?
    dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    przyczyn może być kilka.
    zaczynając od rozwalonego krzyżaka po uszkodzone poduszki skrzyni i silnika.

    Podczas mocnego przyspieszania problem występuje ?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    właśnie podczas delikatnego i mocnego przyspieszania wcześniej była cisza , teraz delikatne stuki na pierwszych 2 biegach, ale w porównaniu do tego co występuje na luzie i hamowaniu silnikiem to jakbym miał kwadratowe opony i kogoś pukającego młotkiem w podłogę. Na podniesionym całym przodzie lub tylko prawej stronie ten sam objaw, jakby półoś miała opór przy obracaniu... Poduszki oglądałem i niby ok, drążek biegów 'nie chodził " ,wcześniej drgań nie miałem. Sytuacja wystąpiła na prostej drodze...Czekam na kuriera, wiezie nowy przegub homokinetyczny(103zł Alledrogo) na 28 zębów
    Ostatnio edytowane przez gramian ; 15-03-2013 o 08:40

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Zalecałbym też przyjrzenie się kielichowi. Na wyrobionym kielichu nowy krzyżak za długo nie pochodzi.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Przegub zmieniony i cisza...Wjmę kulki i wyczyszcze, pewnie gniazdo tej fioletowej kulki jest wyrobione i się mogła blokować ...

  6. #6
    corellon
    Gość

    Domyślnie

    Miałem takie objawy w moim poprzednim aucie. Problem pierwszy raz pojawił się przy skręcaniu na skrzyżowaniu. Krzyżak wyskoczył z kielicha i obracając się po jego rancie rozbił go na tyle, że już nie wskoczył na swoje miejsce. Przyczyną tego były urwane poduszki silnika i skrzyni. Skończyło sie na ich wymianie, regeneracji kielicha i nowym krzyżaku.

Podobne wątki

  1. Wymiary przegubu wewnętrznego 3.2 V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-04-2015, 19:13
  2. Wymiana przegubu wewnętrznego
    Utworzone przez jaroslaw200 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-02-2014, 19:36
  3. Wymiana przegubu wewnętrznego V6
    Utworzone przez Hamster w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 22:17
  4. Wymiana przegubu wewnętrznego w JTD
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory