Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV
Hmm...Kolega "testowy" chyba nie jeździ autem w ogóle...:-/
Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV
No zgadłeś - mam problem z wypadaniem zapłonów. Jednak udało mi się w międzyczasie trochę przejechać - obliczyłem że mam zużycie oleju o co najmniej 35% mniejsze. Prawdopodobnie jeszcze więcej spadło.. Jeżeli chodzi o moc (czy spadła) to niestety nie jestem w stanie nic powiedzieć (z powodu niesprawności). Dźwięk silnika nie zauważyłem nic na plus. Za to na plus jest świadomość że panewki są lepiej teoretycznie chronione i nie ma prawa zerwać filmu olejowego na maksymalnych obrotach. Szczególnie jeżeli człowiekowi się zapomni dolać. Zużycie paliwa - bez istotnych zmian.
Olej Castrol 10W60 (u autoryzowanego dystrybutora kupiony) po przesiadce z Mobil 10W40. Info też od autoryzowanego dystrybutora że właśnie cena mocno skoczyła tego oleju. Pytanie jak będzie w zimie. Jest jeszcze opcja 5W50.
Na razie zostaję przy 10W60 bo sie sprawdził, jeżeli w zimie będzie coś nie tak to zmieniam na Mobil 5W50.
Nie robiłem płukanki przed wymianą. Chociaż się mocno zastanawiałem nad tym. Może efekty były by lepsze po płukance.
Ostatnio edytowane przez Gianni ; 29-07-2013 o 17:43
Zostań na 10W60 z 5W50 nie kombinuj, daj znać po teście długodystansowym.
Pozdrawiam
Łukasz
Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV
Bellę naprawiłem i pojeździłem. Wyniki:
10W40 Mobil S vs 10W60 castrol - ok. 40% spadek zużycia oleju. Porównując finansowo Castrol kupiony u autoryzowanego dystrybutora vs Mobil S kupiony w najtańszej budzie z olejami - Finansowo taniej wychodzi mi używanie Castrola 10W60. Oby tylko nie podrożał już więcej. Pytanie jak się będzie zachowywał w zimę. Odezwę się w czasie mrozówOlej jest w pełni syntetyczny. Myślę jeszcze o płukance liqui molly przy następnej wymianie oleju.
Zachęcam teraz do innych porównań. Może ktoś zrobi Mobil 10W40 vs Mobil 5W50![]()
Co było przyczyna wypadania zaplonow? I jaka temp plyniecia ma twój 10w60?
jak to mozliwe ze olej 10w60 full syntetyk lepiej sie sprawuje w ts od pol syntetyka ?
Były wielokrotne i dość burzliwe wywody na ten temat - odpowiem Ci więc skrótowo - 10W60 oferuje lepsze smarowanie (grubszy film olejowy) i lepiej smaruje w wysokich temp. może powodować nieco zwiększone opory w zimie w czasie rozruchu. Stosuje się go do silników sportowych , jak i o dziwo często wyżyłowanych i starych - patrz cytat :
"Shell Helix Ultra Racing to unikalny, syntetyczny olej zapewniający najlepszą ochronę i znakomite osiągi silników najwyższej mocy benzynowych lub Diesla wykorzystywanych w pojazdach rajdowych, wyścigowych i terenowych. Powstały w wyniku połączenia technologii firmy Shell i wieloletnich doświadczeń na torach wyścigowych Formuły 1, Shell Helix Ultra Racing 10W-60 sprawdza się w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy. Jego dodatkową zaletą jest możliwość stosowania we wszystkich silnikach czterosuwowych starych , zabytkowych, chłodzonych powietrzem lub wymagających dużych dolewek, zapewniając ich właściwą pracę, doszczelnienie i wyciszenie"
Oczywiście WYKLUCZA się jego stosowanie w silnikach wyposażonych w uszczelnienia gumowe, przystosowane tylko do olei mineralnych - jego użycie powodowałoby rozwulkanizowanie i "rozpad" np simmeringów, o niewłaściwym smarowaniu już nawet nie wspominając.
W TSach można go stosować wedle zaleceń producenta (jako alternatywę) ja zamierzam spróbować.
Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV