Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 89

Temat: 1.6 TS 10W40 na 10W60 (Synthetic) a zużycie oleju

  1. #21
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gianni Zobacz post
    poziomu jeszcze nie sprawdzałem. Czekam aż trochę się zasyfi żeby na miarce było widać.
    Beż jaj.
    Jak nie widzisz to pomacaj.
    Moja Bella

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Beż jaj.
    Jak nie widzisz to pomacaj.


    Powinieneś zalać około 4.4l , ale wiadomo , ze w silniku zawsze coś zostaje wiec średnio do 1.6 wchodzi 4.3L oleju Daj znać co i jak się dzieje , jakie wrażenia po pierwszych 1000km
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Hmm...Kolega "testowy" chyba nie jeździ autem w ogóle...:-/
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    Hmm...Kolega "testowy" chyba nie jeździ autem w ogóle...:-/
    No zgadłeś - mam problem z wypadaniem zapłonów. Jednak udało mi się w międzyczasie trochę przejechać - obliczyłem że mam zużycie oleju o co najmniej 35% mniejsze. Prawdopodobnie jeszcze więcej spadło.. Jeżeli chodzi o moc (czy spadła) to niestety nie jestem w stanie nic powiedzieć (z powodu niesprawności). Dźwięk silnika nie zauważyłem nic na plus. Za to na plus jest świadomość że panewki są lepiej teoretycznie chronione i nie ma prawa zerwać filmu olejowego na maksymalnych obrotach. Szczególnie jeżeli człowiekowi się zapomni dolać. Zużycie paliwa - bez istotnych zmian.
    Olej Castrol 10W60 (u autoryzowanego dystrybutora kupiony) po przesiadce z Mobil 10W40. Info też od autoryzowanego dystrybutora że właśnie cena mocno skoczyła tego oleju. Pytanie jak będzie w zimie. Jest jeszcze opcja 5W50.
    Na razie zostaję przy 10W60 bo sie sprawdził, jeżeli w zimie będzie coś nie tak to zmieniam na Mobil 5W50.

    Nie robiłem płukanki przed wymianą. Chociaż się mocno zastanawiałem nad tym. Może efekty były by lepsze po płukance.
    Ostatnio edytowane przez Gianni ; 29-07-2013 o 17:43

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Zostań na 10W60 z 5W50 nie kombinuj, daj znać po teście długodystansowym.
    Pozdrawiam

    Łukasz
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Bellę naprawiłem i pojeździłem. Wyniki:
    10W40 Mobil S vs 10W60 castrol - ok. 40% spadek zużycia oleju. Porównując finansowo Castrol kupiony u autoryzowanego dystrybutora vs Mobil S kupiony w najtańszej budzie z olejami - Finansowo taniej wychodzi mi używanie Castrola 10W60. Oby tylko nie podrożał już więcej. Pytanie jak się będzie zachowywał w zimę. Odezwę się w czasie mrozów Olej jest w pełni syntetyczny. Myślę jeszcze o płukance liqui molly przy następnej wymianie oleju.

    Zachęcam teraz do innych porównań. Może ktoś zrobi Mobil 10W40 vs Mobil 5W50

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Co było przyczyna wypadania zaplonow? I jaka temp plyniecia ma twój 10w60?

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gianni Zobacz post
    Bellę naprawiłem i pojeździłem. Wyniki:
    10W40 Mobil S vs 10W60 castrol - ok. 40% spadek zużycia oleju. Porównując finansowo Castrol kupiony u autoryzowanego dystrybutora vs Mobil S kupiony w najtańszej budzie z olejami - Finansowo taniej wychodzi mi używanie Castrola 10W60. Oby tylko nie podrożał już więcej. Pytanie jak się będzie zachowywał w zimę. Odezwę się w czasie mrozów Olej jest w pełni syntetyczny. Myślę jeszcze o płukance liqui molly przy następnej wymianie oleju.

    Zachęcam teraz do innych porównań. Może ktoś zrobi Mobil 10W40 vs Mobil 5W50

    Ja zapewne zaleję Liqui 10W60 - sądzę , że "lanie" innych niż 10W40 lub 10W60 olei nie ma sensu.

    DZIĘKI za info dotychczasowe.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kremien
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    147 2.0 TS+LPG
    Postów
    132

    Domyślnie

    jak to mozliwe ze olej 10w60 full syntetyk lepiej sie sprawuje w ts od pol syntetyka ?

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Były wielokrotne i dość burzliwe wywody na ten temat - odpowiem Ci więc skrótowo - 10W60 oferuje lepsze smarowanie (grubszy film olejowy) i lepiej smaruje w wysokich temp. może powodować nieco zwiększone opory w zimie w czasie rozruchu. Stosuje się go do silników sportowych , jak i o dziwo często wyżyłowanych i starych - patrz cytat :
    "Shell Helix Ultra Racing to unikalny, syntetyczny olej zapewniający najlepszą ochronę i znakomite osiągi silników najwyższej mocy benzynowych lub Diesla wykorzystywanych w pojazdach rajdowych, wyścigowych i terenowych. Powstały w wyniku połączenia technologii firmy Shell i wieloletnich doświadczeń na torach wyścigowych Formuły 1, Shell Helix Ultra Racing 10W-60 sprawdza się w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy. Jego dodatkową zaletą jest możliwość stosowania we wszystkich silnikach czterosuwowych starych , zabytkowych, chłodzonych powietrzem lub wymagających dużych dolewek, zapewniając ich właściwą pracę, doszczelnienie i wyciszenie"

    Oczywiście WYKLUCZA się jego stosowanie w silnikach wyposażonych w uszczelnienia gumowe, przystosowane tylko do olei mineralnych - jego użycie powodowałoby rozwulkanizowanie i "rozpad" np simmeringów, o niewłaściwym smarowaniu już nawet nie wspominając.


    W TSach można go stosować wedle zaleceń producenta (jako alternatywę) ja zamierzam spróbować.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

Podobne wątki

  1. 2.0 JTS - zużycie oleju
    Utworzone przez YankesGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 09:35
  2. Zmiana oleju z 10W40 na 5W40
    Utworzone przez peenbe w dziale 156
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 10-05-2014, 20:30
  3. Zużycie oleju 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 07:08
  4. [159] zużycie oleju
    Utworzone przez Korba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 19:48
  5. Zużycie oleju V6
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 22:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory