Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Klimatyzacja nie załącza wentylatora, syczenie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie Klimatyzacja nie załącza wentylatora, syczenie

    Witam!

    Mam taki problem jak w temacie, klimatyzacja nie załącza wentylatora.
    Ale zacznijmy od początku.

    Alfa przyjechała ze mną zza zachodniej granicy na walentynki tego roku.
    Klima była pusta, gość twierdził, że rurka aluminiowa jest walnięta.
    Nie jestem w stanie powiedzieć ile była pusta.
    Przyjechała ze mną, klima została nabita, sprawdzona szczelność (maszynowo), wymieniony olej i zaczęła działać.
    Według pirometru 4-6 stopni z nawiewów. Wszystko było ok do dzisiaj, rano jechałem do pracy działało, wsiadam o 15 i już koniec.
    Wróciłem do domu (na czarnej skórze bez klimy xD) i tak, sprzęgiełko słychać że się załącza, wentylator nie reaguje i słychać syczenie gdzieś w okolicach podszybia.

    Takie pytanie, czego to mogą być objawy? Mało czynnika? Presostat?

    Podłączyłem pod FES'a i w testach wentylator 2 (klimatyzacja) przechodzi test pozytywnie, włącza się tylko na dole jest komunikat na czerwono: "zbyt długie opóźnienia" czy coś podobnego.

    Spotkał się ktoś z takim problemem? Bo zastanawiam się od czego zacząć, czynnik, presostat czy jakiś sterownik do klimy?
    Według mnie to wygląda na zbyt wysokie ciśnienie w układzie, jeżeli słychać gdzieś syczenie.
    Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić

    Ewentualnie jakieś namiary na dobry serwis klimy w okolicach Krakowa/Chrzanowa/Trzebini lub innych południowych stron.

    Dodam, że jest to Alfa 147 z 2002r, klimatronik z dwiema strefami.

    pozdrawiam
    mlody016

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 było
    Postów
    177

    Domyślnie

    Witam

    Prawdopodobnie nie masz czynnika jakas nieszczlność w układzie klimy, Jeśli nabili Ci wczesniej klime z barwnikiem to powinno pokazać gdzie schodzi jesli nie to trzeba szukać, lepiej odrazu się wybrać do porządnego warsztatu

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie

    Jestem dzisiaj umówiony właśnie na sprawdzenie ilości czynnika, ewentualnie sprawdzenie szczelności azotem i nabicie zwykłym lub koloryzującym.
    Zastanawia mnie tylko fakt, czy ona na pewno powinna się włączyć, jeżeli niema czynnika? Wydaje mi się, że w taki sposób można kompresor zatrzeć no bo co z olejem?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak jest za mało czynnika to słabo chłodzi i syczy, ale często jest tak, że jeszcze załącza się sprężarka. Jeśli ciśnienie w układzie spadnie poniżej poziomu granicznego to wtedy presostat nie pozwoli na załączenie sprężarki, żeby nie doszło do jej zatarcia.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie

    Faktycznie okazało się, że jest nieszczelność na rurce przy rozrządzie najprawdopodobniej. Widać nawet gołym okiem zielonkawy nalot na niej.
    Szkoda tylko, że ceny tych rurek są wzięte z kosmosu... Bo spawanie czy inne kombinowanie to chyba się nie opłaca no nie?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mc007
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    159 1.9 q-tronic
    Postów
    353

    Domyślnie

    U mnie klima była napełniana po zimie bo przez nieszczelność cały czynnik poleciał. Została uszczelniona. Teraz wszystko działa a jednak słychać syczenie.

    Nie wiem, czy to tak ma być bo po miesiącu byłem w warsztacie i gościu żadnych nieszczelności nowych nie wykrył...


    Wysyłane z mojego Blade za pomocą Tapatalk 2
    147 1.9 jtd 2011-2018
    159 1.9 jtdm q-tronic 2018-??


  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie

    Nie, wcześniej takiego syczenia nie miałem. Powoli musiało uchodzić, no ale od lutego do lipca było ok.
    Może jest coś z ciśnieniem w układzie, zapytaj może ma możliwość sprawdzenia ciśnienia załączenia i wyłączenia.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał mc007 Zobacz post
    U mnie klima była napełniana po zimie bo przez nieszczelność cały czynnik poleciał. Została uszczelniona. Teraz wszystko działa a jednak słychać syczenie.

    Nie wiem, czy to tak ma być bo po miesiącu byłem w warsztacie i gościu żadnych nieszczelności nowych nie wykrył...


    Wysyłane z mojego Blade za pomocą Tapatalk 2
    Jak się dobrze wsłuchać, to syczenie dobrze napełnionej klimy jest inne niż syczenie, gdy zaczyna brakować czynnika.
    Pełna klima wydaje dźwięk przypominający szum, a pusta syczy i czasami bulgocze.
    Jeśli ktoś miał już problemy z uciekającym czynnikiem, to bez problemu odróżni te dźwięki.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 03-08-2013 o 16:56

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie

    A jeszcze takie pytanie mam jedno, w każdej wersji silnikowej i wyposażeniowej był tak samo rozwiązany układ klimatyzacji?
    Bo tak przeglądam allegro to nawet te po lifcie mają "na oko" podobne.
    Jeżeli ktoś posiada taką wiedzę to dzięki za info.

    pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał mlody016 Zobacz post
    Bo spawanie czy inne kombinowanie to chyba się nie opłaca no nie?
    spawanie rurki jak najbardziej ma sens. często stosuję takie zabiegi bo klient rzadko chce czekać na część kilka dni no i te ceny czasem po prostu kosmos. np. do opla vectry za jedną rurkę chcieli w aso 1150 zł a spawanie wyszło 150 z demontażem i montażem

Podobne wątki

  1. [155] nie załącza się drugi bieg wentylatora 2.0 TS 16V MY 95
    Utworzone przez bikermarek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 21-06-2016, 21:44
  2. 156 1.8 TS nie załącza wentylatora chłodnicy.
    Utworzone przez Czarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 17:44
  3. Syczenie z przepustnicy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-02-2014, 20:59
  4. [146] Syczenie
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 20:20
  5. [155] Klimatyzacja (klima) a 1 i 2 bieg wentylatora
    Utworzone przez Łukasz K. w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-08-2008, 01:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory