Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: zrzuca biegi, selespeed system failure, zapowietrzenie?

  1. #1
    shimmi
    Gość

    Domyślnie zrzuca biegi, selespeed system failure, zapowietrzenie?

    Witam.
    Wczoraj moja pani wracając z pracy swoja alfa 147 2.0ts selespeed doznała awarii. Mianowicie zrzucało jej biegi na N. Wystarczyło, że wrzuciła bieg i dodała gazu tak zaraz zbijało na N. Znajomy podjechał swoja bella (również selespeed) dolał jej płynu do zbiorniczka (tuteli cs) bo okazało się, że jest "sucho"(moja wina nie sprawdzałem tego od wieków) i biegi zaczęły wchodzić jak trzeba. Kiedy dojechałem na miejsce zaniepokoiło mnie to, że pompa co chwile pompowała jakby miała przerwy w dostarczaniu płynu. W zbiorniku jakby piana (powietrze). Zostawiłem samochód u znajomego a dziś rano chciałem ten olej wymienić. Zdemontowałem rurki, wlałem nowy olej ale ewidentnie słychać bąble powietrza. Samochód stoi u znajomego ładne parę kilometrów ode mnie... Biegi wchodzą tak jak mówiłem ale zdarzy mu się, że zbija na N po czym za chwile znowu jest ok. Wydaje mi się, że to wina zapowietrzenia. Wie ktoś gdzie konkretnie znajduje się zawór do odpowietrzenia? Szukałem w internecie na zdjęciach ale nie wiem gdzie i jak to wygląda. Ma ktoś zdjęcie albo potrafi mi łopatologicznie wytłumaczyć gdzie to się znajduje?

  2. #2
    Arbunia86
    Gość

    Domyślnie

    A jak otwierasz przednie drzwi od kierowcy to zalacza sie pompa czy nie

  3. #3
    shimmi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arbunia86 Zobacz post
    A jak otwierasz przednie drzwi od kierowcy to zalacza sie pompa czy nie
    tak. Tylko tak jak pisałem w zbiorniczku robi aż piana. Tak jakby powietrza sporo było.

    - - - Updated - - -

    odgrzebałem kabel obd i płytkę z fiatscan sprawdziłem na swojej belli wszystko działa. Czytałem, że można odpowietrzyć to przez kompa albo źle zrozumiałem?

    - - - Updated - - -

    podbije temat. Czy mógłby ktoś zobrazować mi ten odpowietrznik lub czy można to zrobic fiatscanem?

  4. #4
    shimmi
    Gość

    Domyślnie

    Problemów ciąg dalszy... Układ odpowietrzyłem. Miałem też problem, że auto nie chciało mi odpalić a na wyświetlaczu pyłgało N. Fiatscan'em robiłem test wbicia biegów i przełączył sobie bieg i N przestało mrugać. Auto odpaliło i wrzucałem 1,2 na postoju lecz potrafił zbić na N. Olej wymieniony, mechanizm odpowietrzony cały czas wyświetla sie Selespeed system failur. Błąd który pokazuje komputer to "przekaźnik pompy wstępnej".
    Dodam, że niepokoi mnie ciśnienie hydrauliczne ponieważ jak czytalem powinno pokazywać 55bar a u mnie skacze jak szalone od nawet 23 do 70 szczególnie przy zmianie biegu. Czytałem temat chyba kolegi Woland83 który też miał ten błąd a po przeczytaniu tego tematu chciałbym dodać, że u mnie w 147 biegi zmieniają się tylko po odpaleniu silnika. W pozycji MAR nigdy. Tak ma byc? Co może być przyczyną tego? Auto nie nadaje się do jazdy ponieważ potrafi się zablokować na biegu np 5 bieg mruga ale auto jest na luzie i nie idzie wbić żadnego biegu. Tematów koło tego komina sporo ale może teraz też ktoś pomoże bo szkoda tej pięknej belli

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    zawór odpowietrzający masz obok wejścia końcówki oleju w samym aktywatorze.
    Ciśnienie Ci spada szybko?
    Czy jak spadnie do ok 44 to włącza Ci się pompka czy jest cisza?
    Czy wyczyściłeś kostkę /dużą/ i przekaznik obok?
    W sumie czy czyściłeś wszystkie kostki?
    Bo wskazania są na akumulator ciśnienia ale to nie na sto procent.
    Musisz wyeliminować ewentualne złe połączenia elektryczne.
    Ta piana jest zastanawiająca.Z reguły układ się sam odpowietrzy bez problemu.
    Nie masz gdzieś dziurawego wężyka/tego doprowadzającego od zbiornika/
    Ps.Skąd jesteś
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    shimmi
    Gość

    Domyślnie

    piotriix zawór odpowietrzający znalazłem. Strzeliło powietrze po czym leciał sam olej
    Ciśnienie spada i rośnie stałe nie jest ani przez sekunde czy szybko? Powiem tak podczas zmiany biegu z 65 w ciągu około 20 sec spadnie do 40. Ele zmierzę to dokładnie a najlepiej postaram się wrzucić screen z tego.
    Kostki czyściłem - tą główną którą opisywałeś w jednym z swoich tematów i przekaźnik też (dla pewności zrobię to jeszcze raz bo było już ciemno jak to robiłem)
    Piana już jest wyeliminowana ponieważ wydaje mi się, że układ jest już odpowietrzony i "piana" się nie pojawia.
    Jestem z Kowalewa Pomorskiego (25km od Torunia)
    Dziś jadę do łodzi na 2 dni bo mam tam komisje i odezwę się może jutro.
    Generalnie bella śmigała cały czas bez zarzutu teraz jak ją strzeliło to na amen.

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    To chyba będziesz miał do wymiany akumulator ciśnienia.
    Kupuj ten od fiata jest dużo tańszy a pasuje.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    shimmi
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Jestem już w domu to mogę dalej zająć się bella.
    piotriix pisałeś, że to pewnie jest wina akumulatora ciśnienia. Na mój chłopski rozum też mi się tak wydaje ale czy może to nie jest wina pompy? Niżej wykres z ciśnienia.
    Ciśnienie mierzyłem z kluczykami w pozycji MAR nie zmieniając biegów. Ewidentnie widać, że ciśnienie spada i gdy spadnie do około 40 słychać pompkę jak pompuje po czym zaraz wywala selespeed system failur. Chciałbym dodać jak pisałem wcześniej, że początek problemu zaczął się gdy narzeczona wracała z pracy i okazało się że nie ma nic płynu w zbiorniczku.
    bez zmiany biegów:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cusnienie ukladu.jpg
Wyświetleń:	205
Rozmiar:	63.4 KB
ID:	107347
    tak gdy zmieniałem biegi:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	podczas zmiany biegow.jpg
Wyświetleń:	163
Rozmiar:	55.8 KB
ID:	107354

    tak gdy zaciął się na biegu 1:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	na zacietym biegu.jpg
Wyświetleń:	191
Rozmiar:	54.8 KB
ID:	107355
    Błąd podany przez FiatScan:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	blad.jpg
Wyświetleń:	240
Rozmiar:	48.9 KB
ID:	107356
    Dla świętego spokoju wymienię przekaźnik ale jak myślicie? To na bank akumulator ciśnienia?
    Ostatnio edytowane przez shimmi ; 29-08-2013 o 15:58

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    No błąd przekaznika też pokazuje ale może wystarczy przeczyścic mu styki na początek/bardzo drobnym papierem/
    Wiesz co zadzwoń do mnie jutro rano do 11.00

    - - - Updated - - -

    Pompka pracuje normalnie?Jak dawniej?
    Ile tego oleju dolałeś ,może inaczej ile wlałeś po wymianie?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Ja również obstawiałbym akumulator ciśnienia.
    Nie wyrzuca Ci płynu przez odpowietrznik w korku zbiorniczka ??
    Nie masz takiego zjawiska, że płynu w zbiorniczku jest raz za dużo raz mało ??

Podobne wątki

  1. [159] Selespeed nie zrzuca biegów
    Utworzone przez Mikas89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2015, 09:27
  2. Immobiliser failure , vdc system failure
    Utworzone przez Kriss w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-02-2015, 21:52
  3. Selespeed zrzuca bieg ?
    Utworzone przez luq88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-10-2014, 17:46
  4. Selespeed nie zrzuca na luz
    Utworzone przez shrek2oo7 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2014, 19:15
  5. SYSTEM VDC Failure i ABS Failure
    Utworzone przez patryk0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-06-2011, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory