Strona 61 z 149 PierwszyPierwszy ... 11515253545556575859606162636465666768697071111 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 610 z 1482

Temat: JTD, nowy program diagnostyczny tylko do obsługi JTD.

  1. #601
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    W czasie wykonywania testu overboost wyświetla komunikat "TRWA" a po zakończeniu testu "WYKONANO" nie pojawiają się żadne dane być może dlatego ze jest EDC15 starszy model komputera. Jeśli chodzi o EGR jest to samo. Test wykonałem na zgaszonym i załączonym silniku patrząc na sztangę i nic. Ver FIATECUSCAN 2.1 A NASTĘPNIE 2.5 REG
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

  2. #602
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Test wykonujesz gdy kluczyk jest w pozycji MAR, a zapłon wyłączony.
    Co do sztangi turbiny to możesz poprosić osobę do pomocy która załączy ten test i w tym czasie możesz oglądać wychylenie tej sztangi przy turbinie. Powinna pracować w przedziale ok 1cm. Jeśli wykonasz ten test, upewnisz się czy padł już tłoczek overboost (VGT).
    Czujnik ciśnienia doładowania nie mierzy ilości, tylko informuje o przeładowaniu które jest groźniejsze dla turbiny i silnika niż niedoładowanie.
    W Twoim wypadku najprawdopodobniej będzie to właśnie niedoładowanie bo nie masz mocy w dolnym zakresie obrotów.
    Sztanga się nie wychyla bo VGT pewnie nie pompuje.
    A nie pompuje dlatego że nie dostaje sygnału jakie ciśnienie jest pożądane.
    Sprawdź najpierw VGT a tym samym wychylenie sztangi a potem zajmiemy się brakiem sygnału.

  3. #603
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    W moim modelu silnika i turbiny wychylenie sztangi gruszki sterującej zmienną geometrią odbywa się poprzez ciśnienie powietrza podawane bezpośrednio z turbiny w momencie jej pracy. W moim modelu z 1998 r VGT ( czy jak by to w moim modelu nazwać pseudo VGT) steruje tylko EGR-em. Więc żeby ciśnienie dochodziło do gruszki turbina musi pompować a więc auto musi być załączone.Test wykonywałem z kluczykiem w pozycji Mar ponieważ gdybym nie przekręcił kluczyka w pozycje mar nie uzyskałbym połączenia z komputerem . Dodatkowo wykonałem test na załączonym silniku . W żadnej z sytuacji nie uzyskałem efektu poruszenia sztangi . Zgadzam się że jest tu jakieś nie doładowanie tylko dalej nie wiem w jaką stronę iść i gdzie szukać przyczyny tego nie doładowania. Zamieszczam fotkę modelu mojej turbiny. Na razie dzięki za wszystkie informacje. I jak byś coś jeszcze wymyślił , zasugerował ewentualnie z czymś nie zgodził to z góry dzięki za informacje. Pozdrawiam
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1265089412_1.jpg
Wyświetleń:	589
Rozmiar:	50.5 KB
ID:	13948  
    Ostatnio edytowane przez rolfik ; 21-10-2010 o 00:28
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

  4. #604
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    przy tej turbinie ECU scan nie wykona ci testu doladowania , gdyz ta turbina sterowana jest cisnieniem podczas pracy turbiny. Najprosciej zeby to sprawdzic , potrzebne sa dwie osoby , rozgrzany silnik i naoczne stwierdzenie ,czy sztanga sie porusza.
    Ewentualnie test wartosci doladowania turbiny podczas jazdy.
    Masz u siebie niedoladowanie ???? , czy przeladowanie turbo ???

  5. #605
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    ECU nie wysyła info o pożądanym ciśnieniu doładowania, a powinien.
    Są w nim wgrane mapy które w zależności od obciążenia silnika, obrotów/min, ciśnienia atm, ilości i temperatury powietrza wysyłają dalsze info do EGR i zmiennej geometrii o oczekiwaniach kierowcy. No i do tych danych ECU dobiera paliwo.
    No chyba że przy CF2 nie ma wartości pożądanej doładowania
    Jak długo masz to auto? Były jakieś wcześniejsze objawy czy tak nagle się to stało?
    Nikt Ci chip tunningu nie robił? Albo innych modyfikacji?

  6. #606
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Test wykonujesz gdy kluczyk jest w pozycji MAR, a zapłon wyłączony.
    Co do sztangi turbiny to możesz poprosić osobę do pomocy która załączy ten test i w tym czasie możesz oglądać wychylenie tej sztangi przy turbinie. Powinna pracować w przedziale ok 1cm. Jeśli wykonasz ten test, upewnisz się czy padł już tłoczek overboost (VGT).
    Czujnik ciśnienia doładowania nie mierzy ilości, tylko informuje o przeładowaniu które jest groźniejsze dla turbiny i silnika niż niedoładowanie.
    W Twoim wypadku najprawdopodobniej będzie to właśnie niedoładowanie bo nie masz mocy w dolnym zakresie obrotów.
    Sztanga się nie wychyla bo VGT pewnie nie pompuje.
    A nie pompuje dlatego że nie dostaje sygnału jakie ciśnienie jest pożądane.
    Sprawdź najpierw VGT a tym samym wychylenie sztangi a potem zajmiemy się brakiem sygnału.
    Czyli mam rozumieć, jeśli podczas tego testu overboost, sztanga od gruszki nie wychyla się ten 1 cm to sam VGT jest niesprawny. Wężyki podciśnieniowe mam wymienione.
    Ale np jeśli tak jak radził kiedyś Maciek156 na pracującym silniku odłączałem wtyczkę zasilająca VGT to sztanga wychylała się dość sporo, myślę, że było te 10 cm, więc same łopatki nie powinny być zapieczone.
    Nie chce znowu w ciemno wymienić zaworu.
    Jak mierzyłem podczas jazdy ciśnienie doładowania to było 2.25 bara. Ani to chyba niedoładowanie, ani tym bardziej przeładowanie.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  7. #607
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Jeśli na uruchomionym silniku (jałowy) wypniesz przewód podciśnienia od gruszki to sztanga się cofnie, a z tego przewodu ucieknie ciśnienie powietrza.
    W ten sposób sprawdzisz jedynie czy same łopatki nie są zapieczone i czy sztanga jest sprawna.
    To samo jeśli odłączysz napięcie od VGT, sztanga powinna się w tym samym momencie cofnąć.
    Samego tłoczka w Overboost tak nie sprawdzisz, bo jest zamknięty w plastiku i - w moim 16v jtd - schowany pod silnikiem. Od tego jest właśnie ten test.

  8. #608
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    To ze nie pracuje ci sztanga od zmiennej geometrii turbo , nie ma nic wspolnego z tymi objawami o ktorych pisales (niemoznosc wjazdu pod gorke itp).
    U mnie jak ta regulacja nie dzialala przy normalnej jezdzie nic sie zlego nie dzialo , dopiero przy naglym depnieciu w pedal na niskim biegu silnik zglaszal przeladowanie turbo.
    Odepnij na zgaszonym silniku przeplywke i sprawdz czy cos sie zmienilo.

  9. #609
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Na zgaszonym silniku odpiąłem przepływke . Samochód jedzie lepiej pod górkę . Ale nie posiada wówczas optymalnych możliwości silnika. Po założeniu oryginalnej przepływki Boscha z serwisu wartości 550 zł , od kolegi Magnetimarelli nówka która u niego śmiga ze aż miło problem jest ten sam co na zepsutej. Problem jest nie zależny od przepływomierza ponieważ nie przynosi żadnych rezultatów. Na odpiętej przepławce jedzie lepiej bo dostaje awaryjne parametry wtrysku paliwa itd. wtedy ma mocna mieszankę i kopci ze drogi we wstecznym nie widać. Odpiąłem też wydech ale nic nie pomogło.

    !!!!!! podkreślam że odpinając przewód od nadciśnienia od strony turbiny i podpinając go pod pompkę samochodową sztanga wychyla się bez problemu !!!!!!!!!

    Wydaje mi się że :
    1. Nie powstaje w turbinie ciśnienie powietrza umożliwiające przesuniecie sztangi
    2. Sztanga wychyla się bradzo ciężko więc może być popsuta ( kierownice nie zapieczone gdyż czyszczona turbina i sprawdzane kierownice zmiennej geo. tydzień temu)
    3. Przewody doprowadzające powietrze do turbiny mogą gdzieś być nieszczelne


    Proszę o jakieś wnioski . zamieszczam jeszcze raz zdjęcie parametrów.
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

  10. #610
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Trzeba rozdzielic dwa tematy
    - pierwsze to to ze nie dziala ci zmienna geometria
    - drugi to to ze auto nie ma optymalnej mocy.


    Patrzac na twoje wykresy , wychodzi ze turbo zaczyna pompowac tak od 1700 obrotow , przy okolo 4 tys masz 0,7 bara doladowania z turbo i to juz powinno wystarczyc do przesuniecia sztangi ( takim cisnieniem sprawdza sie czy silownik dziala ).
    Na tyle zaintrygowales mnie swoim problemem ze z ciekawosci jutro podepne kompa pod swoje auto i pojezdze troche z zapisem danych z ECU scan.
    Prawidlowo chyba powinno byc na maksa 1,4 bara z turbiny + okolo 1 bar atmosferycznego , lacznie 2,4

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 29-06-2022, 13:28
  2. JTD nowy program doagnostyczny tylko do obsługi JTD
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 12:09
  3. [145] Program diagnostyczny
    Utworzone przez zmar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 22:54
  4. [155] program diagnostyczny?
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 21:19
  5. [145] program diagnostyczny dla ECU M2.10.4
    Utworzone przez bubu321 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory