ECU BOSCH
Zaznaczam że każdy montuje układ na własną odpowiedzialność.
Zmniejszenie zużycia paliwa w silniku benzynowym
W sezonie zimowym,na krótkich odcinkach drogi temperatura silnika nie osiąga 90st.C więc nasza fura jeżdzi często na przysłowiowym ssaniu,
wystarczy oszukać komputer.
W czujnik temperatury ECU przy silniku wpinamy równolegle potencjometr ok3,3k do 10k w szereg z rezystorem min.470ohm do 680 ohm(aby nie uwalić wejścia przetwornika A/D) 0,125W,potencjometr wraz z rezystorem dwoma przewodami do kabiny.
Zmniejszając rezystancje potencjometrem inicjujemy wskazanie wyższej
temp.silnika i nasz komp myśli że silniczek jest już wystarczająco cieplutki
podając tym samym mniejsze dawencje do kolektorka.
Po konsultacjach z mechanikami okazało się iż niema to wpływu na niewłaściwy skład mieszanki ponieważ po nagrzaniu kolektora wydechowego tym zajmuje się sonda lambda,a wcześniej właściciel.
Dowód -skład mieszanki będzie zawsze właściwy ponieważ gdy na zimnym
silniku zadamy nagłe max.wysoką temp.to automatycznie ECU przełączy w tryb awaryjny (średni skład mieszanki) i tak pozostanie aż do wyłączenia zapłonu.
Wszystkim zainteresowanym życzę miłej zabawy.
Na odcinkach 3-5km zużycie paliwa spadło średnio z 9litrów
do 6,1litra/100km.
************************************************** ***********************************************
Po upływie 12 miesięcy czyli pełnego sezonu od zainstalowania prostego układu potwierdzam niezawodność i oszczędność , którą daje proponowana instalacja.
Pozytywny skutek uboczny to zmniejszony postęp "zatykania" się katalizatora i oczywista sprawa proszę sprawdzić skład spalin na niedogrzanym silniku.
Pragnę tutaj dodać że nie jest to zapewne mój pomysł na zmniejszenie zużycia paliwa.