Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Szarpnięcie przy dodaniu i odjęciu gazu

  1. #11
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    U mnie występują identyczne objawy, a ponadto zaobserwowałem, że przy hamowaniu silnikiem na drugim biegu, kiedy prędkość obrotowa zaczyna spadać poniżej 1500 obr/min występuje efekt delikatnego szarpania, tak jakby delikatne dławienie, a potem delikatne przyśpieszanie. Czy u Ciebie jest podobnie ?
    Z rzeczy które już zrobiłem mając nadzieję na ustąpienie problemu:

    - kompletne sprzęgło (już wymagało wymiany)
    - przepływomierz Bosch (nowy oryginalny)
    - sonda Bosch (nowa oryginalna)
    - podmiana silnika krokowego (bez zmian)
    - podmiana czujnika położenia przepustnicy (bez zmian)
    - wymiana świec (Champion)
    - wymiana kabli i fajek (Kager, Bosch)

    Niestety te zmiany nie przyniosły efektu. Do tego jeszcze występuje odczuwalne drżenie nadwozia poniżej 1000 obr/min. Drogą eliminacji doszedłem do wniosku, że problem leży po stronie układu paliwowego (pompa, wtryski, regulator ciśnienia...?).
    Brak szarpania na zimnym silniku tłumaczę sobie "włączonym ssaniem", czyli wtedy dawka paliwa jest zwiększana, a co za tym idzie niwelowane są jakieś niedomagania układu paliwowego, które można zaobserwować po nagrzaniu silnika.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    XARAF, u mnie podobnie przy zwalnianiu, na 2,3 występuję szarpnięcie, a później jak wcisnę pedał gazu. Zauważyłem, że jak wolno puszczam gaz i potem jak powoli naciskam pedał to nie ma szarpnięcia.

    Też myślałem o układzie paliwowym. Orientujesz się czy Unidiagiem można sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa? Co do wtryskiwaczy to chyba je zdemontuję i oddam do sprawdzenia do Bosch Service (sprawdzałem kiedyś u nich wtryski diesla TDCi i prawidłowo wskazali uszkodzony)

  3. #13
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał gord
    Orientujesz się czy Unidiagiem można sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa?
    Specem od diagnostyki komputerowej jest u nas Bubu :wink: Ja osobiście próbowałem podpiąć się z laptopem, ale niestety posiadam złącze okrągłe (3-pinowe z tego co pamiętam) i zakupiony kabel okazał się bezużyteczny ;// W styczniu zamierzam się wybrać na diagnostykę do Uni-Truck'a i być może coś się wyjaśni.
    Co do wtryskiwaczy, to kupiłem kiedyś okazyjnie cały kolektor razem z kompletną listwą wtryskową i jak tylko będę miał dostęp do garażu, to spróbuję podmienić wtryskiwacze i zobaczyć czy to przyniesie jakieś efekty.
    Mam prośbę Gord, jeśli znajdziesz u siebie przyczynę, to podziel się ta wiedzą w tym temacie. Ja oczywiście jeśli wcześniej coś ustalę u siebie, to na pewno dam znać

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Jeśli masz kompletną listwę z wtryskiwaczami, to chyba warto podmienić i sprawdzić jaka będzie różnica. Tyle, że nie wiadomo w jakim stanie są te wtryski.

    Jak już wspominałem, miałem kiedyś problem "szarpania" i winny okazał się jeden wtryskiwacz (w Boschu stwierdzili, że "leje", po wymianie jak ręką odjął - tyle, że to był silnik Diesel'a).

    Jeśli coś znajdę to zamieszczę informację na forum.

  5. #15
    awprawo
    Gość

    Domyślnie

    Witam,

    czy ktoś juz oże poradził sobie z problemem szarpania po dodaniu/ ujęciu gazu?

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    U mnie powodem szarpania jest tak jak pisalem we wczesniejszym poście, są luzy: na półoskach, przegubach wewnetrzych i mechanizmie róznicowym, wymiana tego wszsytkiego kosztowała by majtek wiec trzeba z tym jakoś żyć. jeśli mówimy oczywiście o szarpaniu z przyczyn mechanicznych, myśle ze w alfach z przebiegiem powyżej 200tys to są standardowe objawy zużycia sie wyżej wymienionych elementów, swoją drogą strasznie miękkie te alfunie nasze, albo poprzedni włascieciel jej nie oszczedzał, w sumie też jej nie oszczędzam, jak sie rozszybie skrzynia trzeba bedzie poszukać jakieś używki. Szarpanie z przyczyny zlej pracy silnika przeciez da sie odróżnić bez problemu.
    Ostatnio edytowane przez Kacper_agh ; 14-12-2009 o 12:19
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - objawy zabitych wtryskiwaczy:


    a. - zimny silnik zle startuje
    b. - w pierwszych sekundach pracy silnika słychać mechaniczne piski z wtryskiwaczy
    c. - po dodaniu lekko gazu słychać wystrzał przed nabraniem obrotów
    d. - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym praca jest normalna
    e. - podczas jazdy z wyższymi obrotami odczuwa sie nieregularną prace silnika, dyskonfort z jazdy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    barttorun
    Gość

    Domyślnie

    Mialem podobne objawy, ale do tego palia mi sie kontrolka od wtryskow. Jestem umowiony do mechanika za tydzien na wymiane wtryskiwaczy, to dam znac.

  9. #19

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Witam
    Też miałem szarpanie przy dodawaniu gazu. Najpierw myślałem, że to świece. Wykręciłem wszystkie posprawdzałem stan - niby wszystko dobrze wyglądało.
    Po wkręceniu świec i podłączeniu przewodów WN zamknąłem na moment garaż, wyłączyłem światło, przyzwyczaiłem oczy do ciemności - okazało się że przy dodawaniu gazu następowało przebicie na przewodach WN - dokładnie to już przy samych świecach głęboko. Mam LPG i muszę powiedzieć, że na LPG przeskok iskry był bardziej widoczny. Po wymianie przewodów - problemu nie ma.
    Mam nadzieję że pomogłem.
    wal_kon

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-02-2015, 14:54
  2. 156 - stuk przy dodaniu i odjęciu gzu
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 14:09
  3. Szarpanie silnikiem przy odjęciu i dodaniu gazu do 2tys.
    Utworzone przez Kynium w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 08:26
  4. Skubanie przy dodawaniu/odjęciu gazu TS
    Utworzone przez puotek w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-12-2009, 14:20
  5. [166] Stuki-puki przy odjęciu gazu...
    Utworzone przez M@rcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-12-2008, 07:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory