U mnie występują identyczne objawy, a ponadto zaobserwowałem, że przy hamowaniu silnikiem na drugim biegu, kiedy prędkość obrotowa zaczyna spadać poniżej 1500 obr/min występuje efekt delikatnego szarpania, tak jakby delikatne dławienie, a potem delikatne przyśpieszanie. Czy u Ciebie jest podobnie ?
Z rzeczy które już zrobiłem mając nadzieję na ustąpienie problemu:
- kompletne sprzęgło (już wymagało wymiany)
- przepływomierz Bosch (nowy oryginalny)
- sonda Bosch (nowa oryginalna)
- podmiana silnika krokowego (bez zmian)
- podmiana czujnika położenia przepustnicy (bez zmian)
- wymiana świec (Champion)
- wymiana kabli i fajek (Kager, Bosch)
Niestety te zmiany nie przyniosły efektu. Do tego jeszcze występuje odczuwalne drżenie nadwozia poniżej 1000 obr/min. Drogą eliminacji doszedłem do wniosku, że problem leży po stronie układu paliwowego (pompa, wtryski, regulator ciśnienia...?).
Brak szarpania na zimnym silniku tłumaczę sobie "włączonym ssaniem", czyli wtedy dawka paliwa jest zwiększana, a co za tym idzie niwelowane są jakieś niedomagania układu paliwowego, które można zaobserwować po nagrzaniu silnika.