Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Naciąganie paska rozrządu

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie Naciąganie paska rozrządu

    Czołem
    kolega w swojej alfie 156 1.6 TS ma problem z naciągnięciem paska rozrządu po jego wymianie.

    Wiemy, że muszą zgadzać się znaki na napinaczu, ale jak je ustawić? dokręcamy rolkę na maxa? czy wcześniej trzeba coś gdzieś pchnąć?

    Teraz jest tak, że czasem jak się silnik zatrzyma to pasek jest elegancko napięty, a czasem jest tak że jakby silnik zatrzymał się w innej fazie i pasek jest luźny.

    Pomóżcie, jak naciągnąć to cholerstwo? nie mogę w necie znaleźć żadnych konkretnych info

    Pozdro

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Ogarniasz to tak :

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	napinacz.jpg
Wyświetleń:	517
Rozmiar:	23.4 KB
ID:	117365
    Luzujesz śrubę napinacza , kolega śrubokrętem popycha tą dźwigienkę nr1. do mniejwiecej ponad punktu nr2. nastepnie ty przykręcasz śrubę maksymalnie napinacza , kolega puszcza śrubokręt , i ten dzyndzelek z nr1. powinien się znaleźć mniejwięcej pomiędzy nr2 , a tym wygłębieniem . Jako , że w TSie są dwa wałki rozrządu to przypomnę , że rozrząd wymienia się na blokadach i z czujnikiem , ale to pewnie wiesz . Przypomnę , też , że te koła od wałka ssącego i wydechowego powinny być troszkę luźne , czyli odkręcone , tak aby można było balansować nimi . Prawidłowo naciągniety pasek rozrządu , będzie miał delikutachny luzik pomiędzy kołem ssącym a wydechowym , jednak nigdzie indziej .

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a po przebiegu 2.000 km korygujemy naciąg napinacza.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Do napięcia napinacza, normalnie służy klucz mimośrodowy. Oczywiście z powodu braku klucza można zrobić tak jak podaje Alfista sulik


    Oto klucz.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Klucz mimośrodowy.jpg
Wyświetleń:	359
Rozmiar:	1.8 KB
ID:	117389

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał sulik Zobacz post
    Ogarniasz to tak :

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	napinacz.jpg
Wyświetleń:	517
Rozmiar:	23.4 KB
ID:	117365
    Luzujesz śrubę napinacza , kolega śrubokrętem popycha tą dźwigienkę nr1. do mniejwiecej ponad punktu nr2. nastepnie ty przykręcasz śrubę maksymalnie napinacza , kolega puszcza śrubokręt , i ten dzyndzelek z nr1. powinien się znaleźć mniejwięcej pomiędzy nr2 , a tym wygłębieniem . Jako , że w TSie są dwa wałki rozrządu to przypomnę , że rozrząd wymienia się na blokadach i z czujnikiem , ale to pewnie wiesz . Przypomnę , też , że te koła od wałka ssącego i wydechowego powinny być troszkę luźne , czyli odkręcone , tak aby można było balansować nimi . Prawidłowo naciągniety pasek rozrządu , będzie miał delikutachny luzik pomiędzy kołem ssącym a wydechowym , jednak nigdzie indziej .
    Ten "dzyndzelek", czyli wskazówka napinacza powinna się znajdować na wysokości otworu oznaczonego przez kolegę sulik nr 2.
    Jeśli będzie niżej to pasek będzie za słabo napięty.
    Stan napięcia paska najlepiej sprawdzać na pracującym silniku, obserwując położenie wskazówki.
    Nie wolno sugerować się położeniem wskazówki bezpośrednio po wyłączeniu silnika, bo wtedy najczęściej jest ona znacznie wyżej, niż podczas pracy silnika.
    Ten klucz ze zdjęcia kolegi Artura nie nadaje się do napinacza paska rozrządu TS - do tego napinacza potrzebny jest klucz żeński, ten ze zdjęcia jest do napinacza paska wałków wyrównoważających z silnika 2,0 TS.
    Z tymi kluczami to generalnie trzeba uważać, szczególnie od sprzedawców z allegro, bo nawet nie wszyskie żeńskie, oferowane zwykle po ok. 30-40 zł, pasują do napinaczy od silników TS.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 09-01-2014 o 09:42

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    też miałem problem z prawidłowym naciągiem, ale generalnie luzujemy napinacz kluczem 13 podnosimy wskazówkę (na foto nr 1) do góry powyżej kóła (na foto nr 2), popychamy napinacz naciągając pasek i przykręcamy go kluczem 13, następnie przekręcamy 2 obroty silnikiem proponuje ręcznie wałem korbowym i sprawdzamy stan napinacza wskazówka powinna pokrywać się z okrągłą dziurką (wtedy napinacz jest w połowie pracy) moim zdaniem nie ma potrzeby kontrolowania naciągu po 2 tyś km. ze względu na automatyczny napinacz paska który sam koryguje naciąg.
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 09-01-2014 o 11:04

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja uważam, że potrzeba kontroli istnieje.
    Niektóre paski w pierwszym okresie pracy potrafią się wydłużyć i wtedy wskazówka napinacza opada do niebezpiecznego poziomu, grożącego przeskoczeniem paska.
    Raz miałem taki pasek (dayco) i gdybym w porę nie dokonał korekty to pewnie miałbym kolizję w silniku.
    Dlatego teraz zawsze przy wymianie rozrządu ustawiam wskaźnik napinacza nieco powyżej wymaganego poziomu.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 09-01-2014 o 15:16

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ja uważam, że potrzeba kontroli istnieje.
    Niektóre paski w pierwszym okresie pracy potrafią się wydłużyć i wtedy wskazówka napinacza opada do niebezpiecznego poziomu, grożącego przeskoczeniem paska.
    Raz miałem taki pasek (dayco) i gdybym w porę nie dokonał korekty to pewnie miałbym kolizję w silniku.
    Dlatego teraz zawsze przy wymianie rozrządu ustawiam wskaźnik napinacza nieco powyżej wymaganego poziomu.
    Jeżli pasek rozrządu by miał się wydłużyć to by już nie pasował na koła zębate, pasek rozrządu prawie w ogóle się nie wydłuża jedyna różnica z długości wynika z zużycia zębów które się wycierają i powodują minimalne luzowanie paska ale to są wartości minimalne. Pracuje w sklepie z częściami 8 lat widziałem już mnóstwo zużytych luz zerwanych pasków przykładając jeden do drugiego nie ma różnic w rozstawie zębów. Jednak jeśli ktoś ma ochotę na kontrolę paska po 2 tyś proszę bardzo ale ja myślę że można taką kontrole robić ale co 20 tyś

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kolego, przecież to nie jest guma od majtek.
    Tu chodzi o minimalne wydłużenia, rzędu setnych lub nawet tysięcznych części milimetra, więc nie ma mowy o zobaczeniu różnic między poszczególnymi zębami, czy niedopasowaniu do kół zębatych. Ale jak to się zsumuje na całej dlugości paska, który zwykle ma ok. 164-166 zębów to wystarczy, aby napinacz trochę opadł.
    Wydłużenie to powstaje w pierwszym okresie pracy nowego paska i dlatego warto je skontrolować i ewentualnie skorygować ustawienie napinacza.
    Ze swoich wieloletnich doświadczeń w robieniu rozrządów mogę stwierdzić, że zwykle wskazówka napinacza opada ok. 1-2 mm i występują też minimalne różnice w ustawieniu wałków rozrządu.
    Co do kontroli po 20 tys. km to jak najbardziej, ale głównie pod kątem oględzin stanu technicznego paska.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 10-01-2014 o 08:15

Podobne wątki

  1. [159] 5 lat - wymiana paska rozrządu
    Utworzone przez AchryPadusi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 21:45
  2. [164] wymiana paska rozrządu
    Utworzone przez jacek1965 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 16:41
  3. [156] Osłona paska rozrządu
    Utworzone przez slow w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-05-2008, 13:21
  4. [164] Napinacz paska rozrządu
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2007, 21:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory