Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 55

Temat: Alfa na zimnym silniku chodzi na 3 cylindry a po zagrzaniu na 4

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    Przed chwila znowu odłączałem przepływomierz,ale jest bez różnicy czy z nim,czy bez niego,auto gdy się nagrzeje chodzi dobrze,na pewno lepiej niż na zimnym,jest dużo mniejsze mulenie,szarpanie prawie niewyczuwalne tylko,że dłużej odpala na ciepłym silniku niż na zimnym bo na zimnym od strzała,pochodzi z 10 sekund bardzo ładnie równo a po 10 sekundach zaczyna telepać silnikiem,dławienie do 2500tys obrotów powyżej 2500tys obrotów jest dobrze płynnie się wkręca,ale poniżej po prostu dławi się na biegu jałowym trzęsie samochodem a po minucie albo półtorej przestaje telepać ale dalej się muli do 2500tys obrotów.
    Jak na razie nie mam głowy co może być,zbrakło mi już pomysłów,jutro z rana oddaje auto do mechanika gazownika.
    Dziwi mnie to,że na gazie na zimnym silniku jest mocniejszy,nie muli tak jak na benzynie do tych 2500 obrotów,czy to zimny czy to ciepły.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Lambde niech sprawdzi tez

    Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    Dzwoniłem dziś do mechanika to powiedział,że powodem slabego odpalania na ciepłym jest listwa wtryskowa gazu,że zalewa silnik.
    Po drugie powiedział,że problem z chodzieniem na 3 cylindrach na zimnym silniku jest za gęsty olej,pytał się mnie jaki jest zalany olej,odpowiedziałem,że Lotos półsyntetyk 10w40 to powiedział,że należy zmienić na 5w40,teraz już głupi się zrobiłem bo co ma olej wspólnego z tym?Czy jest taka możliwość aby olej powodował taki problem?mówił że jest to za gęsty olej a alfa ma zmienne fazy rozrządu.Teraz to już nic nie wiem co robić bo szlag człowieka trafia.Pytałem o sondę to powiedział,że działa dobrze.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Że co z gestrzego na mniej gesty ?. Jaki przebieg silnik twój ma ?. Co on chce rozszcznic ci silnik i doprowadzić do remontu kapitalnego ?. Alfa ma dedykowany olej seleni 20k 10W40. Sprawdzili ci kompresje na tlokach ? Sprawność cewek,kabli, przeplywke,sondę lambde ?. Podpinali pod kompa jakie błędy ? . Jaki stan wariatora masz klekocze przy uruchamianiu ?.

    Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    No własnie dziwi mnie to,ze chce zmienić na 5w40 ale co to ma wspólnego(czy gęstość aż tak bardzo by to powodowała)?jeszcze mi powiedział,że jeden cylinder ma mniejsze ciśnienie,jeśli chodzi o błędy to zawsze jeden i ten sam -błąd mieszanki paliwowo powietrznej,dziwny tem mechanik bo ledwo go w słuchawce słychać,powtarzał kilka razy,że w alfach sa zmienne fazy i powinien być olej 5w40 ale co to ma do rzeczy?czy ja czegoś nie rozumiem?
    alfa ma przebieg 160tys a czy cofany był to nie wiem,kable i świece są nowe ngk,powiedział też,że problem z odpalaniem jest związany z zalewaniem silnika przez gaz(wymiana wtryskiwaczy gazowych)nie mam głowy,mętlik mam bo od zakupu tak mam a chciałbym mieć już spokój,ze wcześniejsza alfa 1.6 nie miałem wcale problemów a też na jednym cylindrze miała tylko 8.
    wariator nie klekocze
    ale wiesz auto na zimnym jak odpalę to chodzi przez jakiś czas normalnie prawidłowo dopiero po iluś tam sekundach zaczyna się dziać nierówne chodzenie ok 30 sekund po tym czasie zaczyna telepać autem,wchodzi do 2500 obrotów mułowato,przerywająco, i po jakimś czasie jak troszkę silnik się zagrzeje to chodzi normalnie ale ta mułowatość do 2500tys zostaje aż do temperatury 90 gdy silnik dojdzie do temp 90 to auto przestaje mulic,szarpac
    wychodzi na to ze auto na zimnym silniku nie lubi chodzić na wolnych obrotach,ale co najdziwniejsze jest,czego staram sie nie robić ale mnie to zastanawia jak troszkę katuje silniki nie schodzę poniżej 2500 to nic nie przerywa nie dławi się ładnie chodzi trzeba trzymać nogę na gazie powyzej 2500 obrotów
    te wszystkie problemy mam na benzynie,gdybym chciał jezdzic caly czas na benzynie to nie ma to sensu,dopiero jak przelaczy sie na gaz to auto zaczyna lepiej chodzic nawet na troszke zagrzanym duzo lepiej chodzi niz na benzynie
    kiedys sobie wyrwe wlosy przez ten samochod
    Ostatnio edytowane przez dereza ; 12-02-2014 o 13:21

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    na dzien dobry zmien doktora od aut ,cisnienie jest zdecydowanie za niskie na tym cylindrze a olej moze zostac ale ten LOTOS a nawet jak bys zmienil ,silnika nic nie rozszczelni

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Gdzieś na forum GT jeden kolega pisał że miał podobny problem i wine ponosiły przewody sterujące wtryskami, miały przebicie czy coś? Poczytaj może podpasuje do twojego problemu.

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    Biorąc to wszystko na logikę skoro auto chodzi dobrze na gazie a na benzynie szwankuje to musi to być coś z układem paliwowym-albo pompa paliwa,wtryski itp
    Skoro auto chodzi na gazie ok ma dużo mocy,nie przerywa,nie muli a kłopoty występują tylko na benzynie to coś musi być z paliwem ja tak to rozumowuje.
    Auto na zimnym silniku odpala na benzynie aż trochę silnik się zagrzeje(sekwencja)i dziwnym trafem zawsze na benzynie kulawo pracuje
    Dziwne jest dla mnie też to,że nawet na zimnym gdy kuleje od 2500 obrotów ma siłę,wkręca się dobrze czyli paliwo zapodaje dobrze na wysokich obrotach
    Czym auto cieplejsze i czym dłużej pracuje tym na tej głupiej benzynie zaczyna lepiej chodzić a najlepiej pracuje jak się zagrzeje na maxa czyli te 90 i od tej pory już przechodzi ta głupawka z benzyną
    Na zimnym silniku auto potrzebuję większego ciśnienia z pompy paliwa?czy cały czas jest takie samo?
    I czy sonda lambda pracuje tylko na benzynie czy na gazie też?być może sonda tak głupieje na benzynie?
    Nie ma w Polsce kawałka mechanika
    Tylko zastanawia mnie jedno,dlaczego jak silnik zagrzeje się do tych 90 stopni to i na benzynie zaczyna już dobrze chodzić,to mnie zastanawia hmm
    Ostatnio edytowane przez dereza ; 12-02-2014 o 20:15

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    bardzo Cię proszę ... sprawdź ten temat

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Doszedłeś w końcu do tego dlaczego tak sie dzieje??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. Alfa ROmeo 147 2.0 Nie chodzi na wszystkie cylindry
    Utworzone przez Bartek1992 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-05-2014, 11:17
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2012, 08:01
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  4. Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 17-11-2011, 15:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory