Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: Tylna oś pod kątem , zdzieranie opon

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bieniak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    rosso 156 98r 1,8TS:)
    Postów
    120

    Domyślnie

    po pierwsze pożądnie sprawdź luzy na tulejach
    po drugie sprawdź które są najbArdziej poprzeciągane (z pomiażdżone w 1 stronę do wymiany)
    po trzecie niższe sprężyny powodują tzw. delikatny neghatyw max 1-3 stopnie)
    jak wszystko będzie sprawne jedź do konkretnego majstra niech ustawi GEOMETRIĘ tylnej osi nie zbierzność tylko geometrię

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Cytat Napisał bieniak Zobacz post
    po pierwsze pożądnie sprawdź luzy na tulejach
    po drugie sprawdź które są najbArdziej poprzeciągane (z pomiażdżone w 1 stronę do wymiany)
    po trzecie niższe sprężyny powodują tzw. delikatny neghatyw max 1-3 stopnie)
    jak wszystko będzie sprawne jedź do konkretnego majstra niech ustawi GEOMETRIĘ tylnej osi nie zbierzność tylko geometrię
    To jeszcze napisz jak się ustawia geometrię w alfie z tyłu.

  3. #13
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Sopot
    Auto
    Alfa 156 2.0 Turbo
    Postów
    180

    Domyślnie

    Cytat Napisał bieniak Zobacz post
    po pierwsze pożądnie sprawdź luzy na tulejach
    po drugie sprawdź które są najbArdziej poprzeciągane (z pomiażdżone w 1 stronę do wymiany)
    po trzecie niższe sprężyny powodują tzw. delikatny neghatyw max 1-3 stopnie)
    jak wszystko będzie sprawne jedź do konkretnego majstra niech ustawi GEOMETRIĘ tylnej osi nie zbierzność tylko geometrię
    nie ma mozliwosci ustawienia geometrii w alfie 156. geometria w alfach jest zalezna tylko od rodzaju zawieszenia, normalne albo sportpack.

    mialem juz takie przypadki w alfie 156, ze zcieralo tylne opony(zbieznosc ok i brak luzow w zawieszeniu) od srodka i za kazdym razem byla to wina zużytych amortyzatorow(zawieszenie standartowe) + do tego stare/zuzyte sprezyny(raz mialem peknieta sprezyne)
    Ostatnio edytowane przez kivi84 ; 28-04-2014 o 22:56

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Po pierwsze jak koledzy piszą - luzy
    Po drugie jeżeli brak luzów to zbieżność - prawdopodobnie masz rozbieżny tył dlatego ścina ci wewnętrzną stronę opony.
    Po trzecie pochylenie kół tylnej osi jest fabryczne z jednego prostego powodu - aby auto na zakrętach nie wpadało łatwo w nadsterowność, z którą większość kierowców sobie nie radzi. Wszystkie osobówki mają lekko pochylone tylne koła właśnie z tego względu.
    Po czwarte miałem rozebrane całe tylne i przednie zawieszenie i jest możliwość przestawienia geometrii nie jest to ekstremalne, ale o jakiś stopień idzie kołami manewrować.

    Dodano po 3 minutes:

    i jeszcze kivi84 też ważną sprawę poruszył czyli amorki. Mi robiło tak samo z przodu. Dopiero po wymianie amorów wszystko wróciło do normy.
    Ostatnio edytowane przez Złoty ; 28-04-2014 o 23:00 Powód: Dodano


  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Złoty Zobacz post
    Po czwarte miałem rozebrane całe tylne i przednie zawieszenie i jest możliwość przestawienia geometrii nie jest to ekstremalne, ale o jakiś stopień idzie kołami manewrować
    Luz montażowy śrub służy do kompesacji wad produkcyjnych.
    Faktycznej regulacji nie ma.



    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    Yhm luzy wykluczam ;d podjade na zbieznosc zobacze czy cos da , i sprawdze ta tuleje ;p
    Co do amorów no to teraz na SKP wlasnie mialy 30-40% z tyłu , wymieniane były w pazdzierniku 2012 Springi i wszystkie amory na KYB , tak auto nie siedzi . Gwarancji nawet nie wytrzymały , wam też tak szybko pada amortyzacja ?;p i tez sporo nie najechane bylo w tym czasie ...

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Luz montażowy śrub służy do kompesacji wad produkcyjnych.
    Faktycznej regulacji nie ma.



    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    O tym właśnie pisze.



    Cytat Napisał z4boj4d Zobacz post
    Gwarancji nawet nie wytrzymały , wam też tak szybko pada amortyzacja ?;p i tez sporo nie najechane bylo w tym czasie ...
    Ja mam z tyłu oryginały, a z przodu gdyby nie zwiedzanie rowów. to też bym nie musiał wymieniać jeszcze.


  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    Cytat Napisał Złoty Zobacz post
    Po pierwsze jak koledzy piszą - luzy
    Po drugie jeżeli brak luzów to zbieżność - prawdopodobnie masz rozbieżny tył dlatego ścina ci wewnętrzną stronę opony.
    Po trzecie pochylenie kół tylnej osi jest fabryczne z jednego prostego powodu - aby auto na zakrętach nie wpadało łatwo w nadsterowność, z którą większość kierowców sobie nie radzi. Wszystkie osobówki mają lekko pochylone tylne koła właśnie z tego względu.
    Po czwarte miałem rozebrane całe tylne i przednie zawieszenie i jest możliwość przestawienia geometrii nie jest to ekstremalne, ale o jakiś stopień idzie kołami manewrować.

    Dodano po 3 minutes:

    i jeszcze kivi84 też ważną sprawę poruszył czyli amorki. Mi robiło tak samo z przodu. Dopiero po wymianie amorów wszystko wróciło do normy.
    Pokaże jak to mniej więcej jest ... bo w sedanie koła wyglądaja na ,,proste '' przygladam sie innym autom i zadne nie były w takim stanie jak moje ;p no moze jeden stary merol ;p







    Ps. jak myslicie gwarancja zostanie uznana skoro sprawnosc jest na 30-40 %?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa.jpg
Wyświetleń:	699
Rozmiar:	40.8 KB
ID:	129760   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa3.jpg
Wyświetleń:	597
Rozmiar:	61.3 KB
ID:	129767  
    Ostatnio edytowane przez z4boj4d ; 29-04-2014 o 19:30

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Kraków-Dojazdów
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 JTD CF 3 115 koni 2001
    Postów
    77

    Domyślnie

    a przy okazji wymiany amortyzatorów nie wymieniałeś może poduszek? bo u mnie przy wczorajszym wywalaniu nivomatów okazało się, że poduszki już były wytarte i też już na pewno kąta nie trzymały;/

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    no wlasnie nie , 2 lata temu zostaly wymienione wszystkie amory + springi ;p ale cos z tylu skrzypi ;p

Podobne wątki

  1. [159] Zdzieranie opon od wewnątrz
    Utworzone przez soso w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 15:13
  2. Tylne koła pod dużym kątem
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 17-03-2011, 17:41
  3. Zdzieranie opon od wewnątrz
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 22:14
  4. Jedno koło pod większym kątem /-|
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 22:43
  5. [155] Zdzieranie opon przednich od strony wewnętrznej
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-09-2009, 13:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory