Mam pytanie, wymieniał ktoś pompę wspomagania w 1.9 16V?
Którędy i w jaki sposób najlepiej się do niej dobrać?
Przeglądnąłem strona po stronie cały dział zrób to sam i dział 156, znalazłem opis, który jest poniżej, ale on był chyba od TSa, u mnie nad pompą wspomagania jest pompa common raila, która wszystko zasłania, ogólnie nie ma szans żeby coś zrobić według tego opisu.
Od dołu dojście też wygląda na maksa nieciekawie.
Witam oto mój krótki opis jak wymieniłem pompę wspomagania w Alfie Romeo 156. Musze zaznaczyć, że wymieniłem ją na blokowym parkingu w 5 godzin i nie wymagało to podnoszenia samochodu, gdyż wszystko zrobiłem od góry podnosząc jedynie maskę. Pompę kupiłem od takiego samego modelu alfy, lecz używaną.
Najpierw odkręciłem mocowanie silnika (po lewej stronie), ale tylko od resora gdyż potrzeby jest w tym miejscu dostęp. Następnie odkręcamy 3 śruby od rolki na pompie(tylko poluzowując je), a następnie zdejmujemy pasek klinowy(pasek przytrzymuje nam rolkę i łatwiej jest poluzować te śruby). Jeżeli ktoś zakłada nowy pasek klinowy może stary przeciąć, a jeżeli ma zamiar założyć ten sam to należy za pomocą klucza nasadowego 15 odciągnąć rolkę napinająca(dolną) i zdjąć ostrożnie pasek.
Rozpinamy przewody elektryczne znajdujące się przy kolektorze, oraz odłączamy przewody od pompy.
Poluzowujemy alternator i opuszczamy go maksymalnie w dół, aby zrobić miejsce na wyciągnięcie pompy. Lepiej jest najpierw ściągnąć plastikową osłonę z pompy wspomagania (łatwiej jest wtedy wyciągnąć pompę), ale nie jest to konieczne. Po dokręceniu rolki na pompie są widoczne 3 śruby mocujące pompę. Gdy odkręcimy te śruby należy przepchnąć pompę wspomagania pod kolektor i wracamy nią na alternator i po alternatorze wyciągamy ją do góry tuż przy przewodach elektrycznych, które wcześniej rozpięliśmy. Z włożeniem pompy postępujemy tak samo tylko w odwrotnej kolejności.