Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 138

Temat: Zaworek odmy

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Chciałbym nieco odgrzać temat bo przedwczoraj zrobiłem taki eksperyment, że usunąłem całkowiicie zaworek zwrotny na odmie. Bez rezultatu - wolne obroty zaczęły od razu wariować do ok. 2000, czyli tak samo jak z założonym zaworkiem. Po wpuszczeniu z powrotem tej części odmy do atmosfery silnik zaczął od razu pracować idealnie. Nic z tego nie rozumiem, ale wychodzi na to, że moja alfa zwariowała i nie życzy sobie mieć podciśnienia w odmie bo wtedy od razu podnosi wolne obroty. Dziwne tylko, że po wymianie kolektora na metalowy jeździłem ponad pół roku z normalnie podłączoną odmą i zaworkiem i nic się nie działo. Dopiero przed kilkoma miesiącami zaczęły się kłopoty z uruchamianiem zimnego silnika, a potem z wolnymi obrotami, na co pomogło wpuszczenie do atmosfery tej części odmy, która łączy pokrywę zaworów z kolektorem ssącym. Rozumie ktoś coś z tego?

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Może masz zaworek do wymiany - nie domyka się
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #33
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Nie wiem jaki jest stan twojego silnika ale może to wina zbyt dużych przedmuchów,które wracają do kolektora pod zbyt dużym cisnieniem i wpływają na nierówną pracę silnika. Tak tylko kombinuję.

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    Problemem faktycznie jest ten zawór. Nowy założony wytrzymał dwa dni. Wymieniłem sprężynkę na trochę mocniejszą. Przepływ powietrza jest nadal a falowanie już nie występuje. Mam tylko mały problem. Do 3 tys. auto za bardzo nie jedzie. Co może być? Bo później idzie jak burza.

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zaworek zwrotny odmy mam własnej roboty i działa idealnie, również stan silnika jest dobry - przebieg 102 kkm (prawdziwy sprawdzany na kompie), ciśnienie sprężania w cylindrach ok 15-16 barów.
    Natomiast co do ostatniego postu kolegi piter alfa to myślę, że powodem mocy powyżej 3tys. obr. raczej nie jest odma - ona bardziej wpływa na wolne obroty. Kto wie, czy po tym jak dałeś mocniejszą sprężynę, ta część odmy w ogóle działa.Może właśnie dlatego masz spokój z falowaniem. Warto byłoby to zmierzyć wakuometrem.
    Ja natomiast, jak będę miał trochę czasu, spróbuję pokombinować, żeby tę część odmy połączyć trójnikiem z odmą idącą do rury przed przepustnicą - czyli wyprowadzić wszystkie gazy przed przepustnicę tak, jak ma większość samochodów, bo wypuszczanie gazów do atmosfery skutkuje niewielkim smrodkiem w kabinie.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    Dzisiaj kupiłem kolanka i połączyłem obydwie odmy ze sobą i wyprowadziłem do rury idącej od filtra przed przepustnicą. Po pierwszych kilku km auto wydaje się bardziej chętne do jazdy. lepiej się zbiera z dołu. A zawór w kolektorze zaślepiłem. Czy mogę tak jeździć i nic się nie stanie?

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter_alfa Zobacz post
    Dzisiaj kupiłem kolanka i połączyłem obydwie odmy ze sobą i wyprowadziłem do rury idącej od filtra przed przepustnicą. Po pierwszych kilku km auto wydaje się bardziej chętne do jazdy. lepiej się zbiera z dołu. A zawór w kolektorze zaślepiłem. Czy mogę tak jeździć i nic się nie stanie?
    No właśnie nad tym zastanawiam się cały czas. Normalnie w samochodach jest stosowane na ogół tylko takie wyprowadzenie odmy, tj. pokrywa zaworów - rura ssąca przed przepustnicą - i nic im się nie dzieje. Na logikę wydawałoby się, że wszystko powinno być OK. Zresztą zwróć uwagę na średnice króćców - ten idący do rury jest dużo większy.
    Natomiast cały czas zastanawiam się, dlaczego konstruktorzy alfy zaprojektowali odmę z 2 części i dochodzę do wniosku, że widocznie uznali, że przy prawie zamkniętej przepustnicy podczas pracy silnika na wolnych obrotach lepiej będzie wypuścić odmę bezpośrednio do kolektora ssącego. Czyżby uznali, że w warunkach wolnych obrotów odpowietrzenie skrzyni korbowej w sposób tradycyjny jest niewystarczające z powodu niewielkiego światła, jakie daje tylko lekko uchylona przepustnica?
    Tyle tylko, że według mnie nie jest to rozwiązanie przemyślane do końca. Oczywiście są to tylko moje przypuszczenia nie poparte żadnymi badaniami, ale uważam, że duże podciśnienie, jakie występuje w kolektorze podczas wolnych obrotów sięgające do ok. 75 kPa, a podczas zdjęcia nogi z gazu przy większych obrotach silnika nawet powyżej 75 kpa, powoduje zasysanie powietrza do kolektora ssącego z drugiej części odmy, która jest połączona z rurą ssącą przed przepustnicą, a w której panuje ciśnienie zbliżone do atmosferycznego. Niby na logikę nic nie powinno się stać, bo to powietrze zostało wcześniej zmierzone przez przepływomierz i to czy przejdzie ono przez przepustnicę, czy trafi bezpośrednio do kolektora poprzez króciec z zaworkiem zwrotnym nie powinno mieć znaczenia. Ale czy na pewno? Jest jeszcze drugi aspekt sprawy. Czy czasami poprzez takie podłączenie odmy nie ma jakiegoś wpływu na pracę silnika podciśnienie, które zostaje wytworzone w samej skrzyni korbowej?

  8. #38
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Piter moglbys zrobic zdj jak to u siebie podlaczyles i wstawic na forum?

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No właśnie również bardzo proszę o jakieś zdjęcie, a szczególnie o podanie rodzaju kolanek/ trójników no i gdzie je kupiłeś.
    Ja oczywiście mam dalsze przemyślenia dot. postawionych wczoraj pytań, ale to trochę więcej pisania jest, więc podzielę się z nimi jak będę miał nieco czasu. Na razie napiszę tylko tyle, że kto wie, czy ta część odmy, o której cały czas mówimy nie służy przede wszystkim do zupełnie czegoś innego.
    Pozdrawiam

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    Zdjęcia wstawie wieczorem najpóźniej jutro. PO zrobieniu kilkunastu kilometrów zauważyłem że jak na razie ani na benzynie ani na gazie falowanie nie występuje. Silnik na wolnych obrotach chodzi równo bez żadnych wahań obrotów. Na zimno pali za pierwszym razem i też trzyma obroty. Na ciepłym - dziwna sprawa. Zapalam. 500 obrotów i po około 3 sekundach wskakuje na takie jakie powinny być. Przy czym nie szarpie silnikiem. Próbowałem się zaopatrzyć w kolanka i trójniki do LPG ale akurat nie mieli średnicy 12mm. Więc na chwilę obecną użyłem miedzianych kolanek i trójników stosowanych do centralnego ogrzewania. Tak samo korek do zaślepienia. Wszystko 12 mm. Przewód również na czas prób kupiłem Taki spawalniczy 12 mm. Do połączenia z rurą od przepustnicy zastosowałem redukcję 12mm - 15mm. również z centralnego ogrzewania. Wygląda na razie nie za fajnie ale to tylko na razie faza prób. I mam jeszcze jedno pytanie. Skąd takie zachowanie przy odpaleniu ciepłego silnika?

Podobne wątki

  1. Zaworek odmy V6 2.0 TB
    Utworzone przez Piotriix w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 20:58
  2. [GTV] Zaworek nagrzewnicy
    Utworzone przez Eugene w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 14:29
  3. [155] Zaworek zwrotny odmy
    Utworzone przez rrybski22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 11:19
  4. Zaworek odmy demontaż
    Utworzone przez tomimacko w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-03-2010, 00:36
  5. [156]zaworek zwrotny odmy
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-04-2008, 11:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory