Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Lokalizacja stuków i luzów w przednim zawieszeniu?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie Lokalizacja stuków i luzów w przednim zawieszeniu?

    Witam,
    Od pewnego czasu występują w mojej AR 156 niewielkie luzy oraz stuki z przedniego zawieszenia, czasami skrzypienie przy niskich temperaturach. Stuki występują z obu stron - pozdejmowałem koła i sprawdzałem luzy na poszczególnych elementach i prawy górny wahacz ma luzy więc do wymiany.
    Do tego nie jestem pewny końcówek drążków kierowniczych - luzów wzdłużnych nie posiadają, ale da się je kręcić na boki ręką. W lewym kole stuki dochodzą w momencie skręconego koła i najechaniu na jakąś nierówność - szukać problemu w przegubie? Bo o ile prawa strona wiem, że wahacz to w lewej nie umiem zlokalizować zużytego elementu.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Lewa strona to moze byc łącznik lub guma staba. Ale wahacz tez potrafi w początkowej fazie zdychania tak hałasować.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar arteg83
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Lubaczów
    Auto
    156 SW 2.4 175KM - była, 156 SW 1.9 158 KM - była, S-Max 2.0 140KM - jest
    Postów
    191

    Domyślnie

    Lepiej żeby to nie były gumy stabilizatora, bo o ile za dwie tulejki zapłacisz 30zł, to za wymianę 200zł. Aczkolwiek ponoć są na to jakieś "domowe" sposoby...

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Gumy staba wytrzymują koło 200kkm. Czyli tania usterka.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Tania, przy założeniu, że kupiłeś samochód z przebiegiem 0 a nie 180kkm

    Co do wymiany, to kiedyś była opisana jako dramatycznie trudna. Obecnie jest to tak opisane i sfotografowane, że da radę każdy mechanik a nawet nie mechanik. Moim zdaniem kwestią jest strach przed odkręcaniem sanek i tyle.

    Co do stuków - proponuję likwidować po kolei to co pewne, czasami łatwo się pomylić. Drążki kierownicze to chyba zbyt wcześnie. A skrzypieć też może tuleja wahacza dolnego - ta do której są przykręcone widełki amortyzatora.

Podobne wątki

  1. Stukania w zawieszeniu przednim. 3.0 V6
    Utworzone przez drq777 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 07:57
  2. Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 13:44
  3. Gumy w przednim zawieszeniu
    Utworzone przez janjal w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-10-2012, 20:23
  4. Stuk w przednim zawieszeniu
    Utworzone przez nikodem w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-12-2011, 18:20
  5. Stuki w przednim zawieszeniu
    Utworzone przez donat18 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-05-2009, 12:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory