Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [156] Brak mocy i dziwny dźwięk

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 '98 2.0TS
    Postów
    7

    Unhappy [156] Brak mocy i dziwny dźwięk

    Witam,
    pojechałem dzisiaj do Wrocławia (200km w jedną stronę).
    Droga do- wszystko jak najbardziej ok.
    Droga z- około 50km od domu słyszę dziwny dźwięk na piątym biegu przy około 2500rpm, tak jakby "tututututu" tak mega cicho, niby go słyszałem, niby nie. Wyciszyłem więc radio i nic. Otworzyłem okno- nic. Myślałem, że jestem zmęczony całym dniem i poprostu się przesłyszałem. Od tego czasu dźwięk zniknął, a ja zdążyłem o nim zapomnieć.
    Potem wyprzedziłem pare ciężarówek, bez szaleństw czy odcinek. Wszystko jak tak jak powinno być, Alfa aż rwała sie na kolejne km potem znowu spokojna jazda, pusta droga 80kmph praktycznie non stop.
    Około 5km od domu dziwny dźwięk powrócił... tym razem donośny, do usłyszenia na każdym biegu, najlepiej od 1500-2500rpm, przy 3000 znowu nie słychac, a wyżej nie chciałem próbowac. Dźwięk trochę jak diesel, ale tak jakby bardziej metaliczny. Tak jak wyżej "opisałem". Dodatkowo Alfa straciła moc. Postanowiłem zjechać na parking i chociażby otworzyć maske, to przy hamowaniu zaświeca się (miga) czerwona kontrolka ( na poniższym obrazku kontrolka numer 1). Po wyhamowaniu, lampka gaśnie.

    obrazek zapożyczony z google
    Proszę o pomoc, jakiekolwiek wskazówki gdzie zacząć szukać. Z góry dziękuje- Tomek
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	47340d1329564279-czy_esp_vdc_powinien_dzialac_na_zasniezonej_drodze-283475291_kontrolki.jpg
Wyświetleń:	6630
Rozmiar:	31.8 KB
ID:	161907  

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Nysa
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 jtd 140 km
    Postów
    69

    Domyślnie

    Lampka alladyna sie zaswieca Chyba masz kolego oliwy mało...Tylko obawiam się czy nie za pózno na dolewke
    Ostatnio edytowane przez gregnysa ; 30-03-2015 o 22:39

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seq
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Auto
    2.0TS 16V 143KM 181,8Nm1998r. LPG
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yokoso Zobacz post
    Witam,
    pojechałem dzisiaj do Wrocławia (200km w jedną stronę).
    Droga do- wszystko jak najbardziej ok.
    Droga z- około 50km od domu słyszę dziwny dźwięk na piątym biegu przy około 2500rpm, tak jakby "tututututu" tak mega cicho, niby go słyszałem, niby nie. Wyciszyłem więc radio i nic. Otworzyłem okno- nic. Myślałem, że jestem zmęczony całym dniem i poprostu się przesłyszałem. Od tego czasu dźwięk zniknął, a ja zdążyłem o nim zapomnieć.
    Potem wyprzedziłem pare ciężarówek, bez szaleństw czy odcinek. Wszystko jak tak jak powinno być, Alfa aż rwała sie na kolejne km potem znowu spokojna jazda, pusta droga 80kmph praktycznie non stop.
    Około 5km od domu dziwny dźwięk powrócił... tym razem donośny, do usłyszenia na każdym biegu, najlepiej od 1500-2500rpm, przy 3000 znowu nie słychac, a wyżej nie chciałem próbowac. Dźwięk trochę jak diesel, ale tak jakby bardziej metaliczny. Tak jak wyżej "opisałem". Dodatkowo Alfa straciła moc. Postanowiłem zjechać na parking i chociażby otworzyć maske, to przy hamowaniu zaświeca się (miga) czerwona kontrolka ( na poniższym obrazku kontrolka numer 1). Po wyhamowaniu, lampka gaśnie.

    obrazek zapożyczony z google
    Proszę o pomoc, jakiekolwiek wskazówki gdzie zacząć szukać. Z góry dziękuje- Tomek
    Kolego nic dobrego to nie wróży, spadek ciśnienia oleju a do tego ten dźwięk = obrócona panewka = remont silnika.

    Najlepiej nie jeździj na tym w ogóle tyko na kanał i miska w dół, potem sam ocenisz zniszczenia.

    Powodzenia

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 '98 2.0TS
    Postów
    7

    Domyślnie

    Olej dolałem dzisiaj rano, przed trasą nie żartujcie z tym remontem, 5 lat temu kupiłem ją po ładnie zakamuflowanym zerwaniu rozrządu i remont juz przechodziłem

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seq
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Auto
    2.0TS 16V 143KM 181,8Nm1998r. LPG
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yokoso Zobacz post
    Olej dolałem dzisiaj rano, przed trasą nie żartujcie z tym remontem, 5 lat temu kupiłem ją po ładnie zakamuflowanym zerwaniu rozrządu i remont juz przechodziłem
    Obym się mylił, nie życzę złego ale słabo to wygląda.
    Robiłeś dół silnika 5 lat temu czy tylko rozrząd i góra?
    Tak czy tak musisz wstawić do warsztatu i obejrzeć dół innej opcji nie widzę przy tych objawach.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 '98 2.0TS
    Postów
    7

    Domyślnie

    Kupiłem samochod, normalnie chodził. Po około pół roku zaczął brzmieć jak diesel, oddałem do mechanika i okazało się, że jest problem z ciśnieniem oleju. Była po zerwaniu paska rozrządu, powyginane zawory itd. Ktoś zrobił na pokaz, żeby się sprzedało, niestety ja c@#$ dałem się nabrać na "igłę" więc poszła wtedy na kapitalny remont silnika, znawca nie jestem, ale to chyba góra i dół. rozrząd zaraz po zakupie, potem po remoncie, a kolejny rok temu. Mogę ten samochód odpalić? Szczerze to zwątpiłem po tym co przeczytałem

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seq
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Auto
    2.0TS 16V 143KM 181,8Nm1998r. LPG
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yokoso Zobacz post
    Kupiłem samochod, normalnie chodził. Po około pół roku zaczął brzmieć jak diesel, oddałem do mechanika i okazało się, że jest problem z ciśnieniem oleju. Była po zerwaniu paska rozrządu, powyginane zawory itd. Ktoś zrobił na pokaz, żeby się sprzedało, niestety ja c@#$ dałem się nabrać na "igłę" więc poszła wtedy na kapitalny remont silnika, znawca nie jestem, ale to chyba góra i dół. rozrząd zaraz po zakupie, potem po remoncie, a kolejny rok temu. Mogę ten samochód odpalić? Szczerze to zwątpiłem po tym co przeczytałem
    Kapitalny remont mógłby na to wskazywać że dół i góra była robiona ale kto wie. Nie wiem też jak często zaglądasz do stalki z poziomem oleju, bo przecież 2.0ts w większości przypadków lubi olej, ja po każdej dłuższej trasie min. 200-300km badam poziom oleju bo jest sporo ryzyko ubytku. Pytanie też jak dbałeś przez te 5lat o silnik, bo jak zaraz po odpaleniu dawałeś ostro w palnik to żywotność się znacznie skraca. Niestety czułość czujnika ciśnienia oleju pozostawia wiele do życzenia i z reguły jest tak że jak już pali mruga Ci lampka nr 1(ciśnienia oleju), to z reguły jest już po ptakach, a tym bardziej jeśli masz metaliczny dźwięk słyszalny najbardziej do 3tysi obrotów.
    Taki temat miałem już u 2ch znajomych i niestety w obu przypadkach była to obrócona panewka na 1 korbie.

    Nie ma co wróżyć z fusów - miska w dół i będziesz wiedział
    Jeśli jest tak jak gdybam to nie polecam odpalania i jeżdżenia.

    P.S. Jak nie masz kontaktu do dobrego mechanika z Twoich okolic to mogę Ci wysłać na pw. Możesz zawsze zadzwonić lub podjechać i pogadać :-D

    3maj się i powodzenia.
    Ostatnio edytowane przez seq ; 31-03-2015 o 00:15

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 09:07
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 21:27
  3. [159] Chwilowy brak mocy i dziwny dźwięk turbiny 1.9 8V
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 12:42
  4. Brak mocy, dziwny dźwięk silnika JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-02-2013, 22:44
  5. Brak mocy i dziwny dźwięk silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 15:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory