Side 1 med 2 12 SisteSiste
Pokaż wyniki od 1 for å 10 med 15
  1. #1
    Bruker Embryoet Avatar schykowski
    Sluttet
    03 2014
    Bor i
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v6
    Meldinger
    4

    Domyślnie 156 2.5v6 AR32401 1999 - motoren ikke kjører på sylindere

    Witam serdecznie. Na wstępie chciałem opisać ogólną historię mojego problemu od początku, bo być moża coś z przeszłości ma znaczenie na obecny problem.
    Zaczynając więc od początku stałem się posiadaczem swojej 156 w listopadzie ubiegłego roku, jako iż to moja czwarta już w życiu alfa (choć pierwsza 156) wiedziałem czego się spodziewać i z jakimi kostnadenami należy się liczyć.
    W dniu w którym kupiłem samochód nie udało mi się już nim dojechać do domu. Cały płyn od wspomagania wywaliło przez zbiorniczek, korek wystrzelił, pękła rurka wodna taka krótka za termostatem i auto stało przez prawie miesiąc zanim udało mi się je uruchomić, gdyż brak czasu nie pozwolił mi na to, a nie ukrywam iż starałem się w tym czasie odstąpić od umowy kupna.
    W grudniu postanowiłem jednak zrobić auto na święta. Kupiłem wężyk od termostatu, nowy zbiorniczek na płyn wspomagania, wymieniłem, zalałem płyny i zacząłem jeździć autem. Moja radość jednak nie była pełna, gdyż wspomagania działało bardzo słabo płyn wspomagania dalej uciekał (przez odpowietrznik w korku), a auto traciło chwilami moc, a na desce zapalała się w tym czasie indikator wtrysków. W styczniu zdecydowałem zrobić coś ze wspomaganiem. Zawiozłem auto koledze, którego kolega podobno zna się na alfach. Choć mieszkam w Katowicach pojechałem do Legnicy, gdzie kolega kolegi przystąpił do pracy. Naprawa trwała miesiąc, a koljeny upłynął zanim znalazłem czas by pojechać po auto. Została wymieniona maglownica i sztywne przewody, wspomagania zaczęło działać normalnie choć podobno jest jakiś delikatny wyciek na pompie.
    Po tym jednak czasie auto pomimo, że zaczęło skręcać to przestało jeździć. Już w drodze powrotnej działo się coś co opisałbym jak brak paliwa. Auto traciło moc tak jakby nie dochodziło paliwo i nie miało siły przyspieszać, a podczas bevegelse pod górkę to już w ogóle tragedia. Auto kupiłem z instalacją gazową holenderską marki Prins, która podobno jest bardzo dobra. Sytuacja z autem wówczas wyglądał tak..... Kontrolka wtrysku już się nie zapalała jednak auto zaczęło coraz więcej mocy tracić, zwłaszcza w przedziale do 3tys obrotów. Na benzynie strzelało w filtr powietrza. Co dziwnego nie działo się tak cały czas, a gdy było chłodniej na dworze z samochodem było lepiej. Co ciekawe na gazie motor pracował równiej i nie strzelał w filtr. Po przejechaniu jakiegoś 1tys km jakby coś się poprawiło i gdy jechałem w stylu emeryta dało się jechać i nie gasło na światłach.
    Wówczas pomyślałem, pojade do kolegi, który ma warsztat w Łodzi i wymienie olej. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Po tej wymianie nie wiele się zmieniło auto było wyraźnie słabsze, ale nie falowało gdy utrzymywałem styl emeryta. Gdy wymieniłem olej kolega podłączył pojazd pod datamaskin i zresetował błędy. Był jakiś nieznany błąd oraz błąd potencjometra pedału przyspieszenia.
    Po tym zabiegu nic się oczywiście nie zmieniło auto dalej nie miało siły, na benzynie strzelało w filtr. Kolega powiedział, że to być może świece. Ale przed ich wymianą pomyślałem, że skoro komora motor cała walona jest przez olej ze wspomagania i płyn chłodnicy to może delikatnie to umyje....i właśnie tutaj rozpoczęły się jeszcze większe problemy.
    Podczas spłukiwania na włączonym motor (tak doradził znajomy) motor zgasł. Przerwaliśmy spłukiwanie i po uruchomieniu silnika okazało się, że pali chyba tylko na dwa cylindry. Kolega stwierdził, że gdy woda odparuje wszystko będzie ok. Następnego dnia od rana przy próbie uruchomienia okazało się, że nic się nie zmieniło, ale skoro i tak planowana była wymiana świec przystąpliliśmy więc do rozebrania dolotu i wymniany. Wszystko dokładnie osuszyliśmy poskładaliśmy i...... i dalej nic. A właściwie gorzej, bo auto zaczęło strzelać iskrami i ogniem z rury wydechowej (naturalnej dalej strzelając w filtr powietrza). Diagnoza - cewki (3 sztuki). 1,2,5 cylinder. Zakupiłem 3 sztuki używane jednak sprawdzone. Po wymianie zaczęły działać cylindry 4,5,6 i wcześniej działający 3. Dalej nie działają 1 i 2. W między czasie wymieniłem wąż wodny od termostatu do chłodnicy oraz termostat i czujnik płynu. Po wymianie temperatura na ECU 90 na wskażnikuk w samochodzie 130, za cholere nie wiem o co chodzi, bo płyn jest zimny, a wskaźnik pokazuje 90. Choć problem wskaźnika jest w tej sytuacji marginalny. Chciałbym uruchomić ten samochód bo od chwili gdy stałem się jego właścicielem w listopadzie 2014 wymieniłem kompletne suspensjon, amortyzatory, sprężyny, termostat, maglownice, wszystkie gumowe przewody wodne, przewody sztywne wspomagania, dwa przewody hamulcowe, tarcze, łożyska, klocki, zrobiłem porządek na desce wymieniając wszystkie żarówki i na litość boską chciałbym w końcu przejechać się tym autem z uśmiechem.

    Aha dodam iż nie działa (od zakupu) kontrolka ciśnienia olje choć dioda w zegarach jest sprawna, a obok filtra oleju wisi jakiś kabelek na dwa piny, to pewnie od czujnika ciśnienia, ale nie wiem gdzie to powinno zostać podłączone.

    Bardzo proszę o pomoc, porade lub wskazanie zaufanego i sprawdzonego mekanikera, który w końcu zrobi z tym autem porządek.


    › Więcej...: 156 2.5v6 AR32401 1999 - motoren ikke kjører på sylindere

  2. #2
    Bruker Embryoet Avatar SeBa009
    Sluttet
    03 2014
    Bor i
    Radomski
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6
    Meldinger
    9

    Domyślnie

    Po pierwsza to współczuję ci stary bardzo....
    Po drugie to nawet nie wiem jak ci pomoc ale twoja przygoda z ta alfa nie zaczela sie dobrze..... Myślę że trzeba na sam początek znaleźć dobrego ogarnietego mekanikera ktory to naprawi a nie postawi tysiąc diagnoz i dalej będzie to samo a kasa z portfela ucieknie.... Jazda 2.5 v6 to cos wspanialego więc zycze ci zebys to ogarnal i cieszyl sie dzwiekiem v-ki

    Sendt fra min LG-H440n med Tapatalka
    Var Bella 156 2.0 16v 1998
    Hadde en Audi A6 2.5 TDI 180 HK 1998
    BELLA, 156 2.5 V6 24v 1998

  3. #3
    Bruker Świeżak Avatar Pawlon13
    Sluttet
    06 2015
    Bor i
    Skarżysko-Kamienna
    Auto
    156, 1,8 TS
    Meldinger
    209

    Domyślnie

    Vask motora wodą? i na dodatek na włączonym motor? przecież tam idzie prąd, a woda go przewodzi ( no chyba że się mylę) pozdrów kolegę.

    zobacz jak tam przepływka i skoro wali Ci w filtr to go rozbierz i sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza. Może jeszcze wariować sonda lambda, no ale to na kompie powinno wykryć.

  4. #4
    Bruker Embryoet Avatar SeBa009
    Sluttet
    03 2014
    Bor i
    Radomski
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6
    Meldinger
    9

    Domyślnie

    Strata mocy to tak jak kolega wyzej moze byc robota przepływki mozna sprawdzic na kompie jakie wartosci pokazuje..... Sonda bardziej by chyba mieszala w spalaniu nie?? Może sie myle...

    Sendt fra min LG-H440n med Tapatalka
    Var Bella 156 2.0 16v 1998
    Hadde en Audi A6 2.5 TDI 180 HK 1998
    BELLA, 156 2.5 V6 24v 1998

  5. #5
    Bruker Embryoet Avatar schykowski
    Sluttet
    03 2014
    Bor i
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v6
    Meldinger
    4

    Domyślnie

    Na kompie pokazuje wyskakujący zapłon, przepływomierz 3.26V, kompresja na cylindrach 1,3,4,5,6 - 10, na cylindrze 2 - 9,3.
    Ale czy przepływomierz może powodować iż auto nie pali na dwóch garach?

  6. #6
    Bruker Znawca Avatar kylo1986
    Sluttet
    03 2010
    Bor i
    Området Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Meldinger
    1,990

    Domyślnie

    Katowice, czyli wstaw auto do Częstchowy, bo inaczej z kolegami wsadzisz wór grosza, a dalej kicha będzie, dla mnie mycie motora wodą to jest ogólnie pomyłka

  7. #7
    Bruker Embryoet Avatar schykowski
    Sluttet
    03 2014
    Bor i
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v6
    Meldinger
    4

    Domyślnie

    Katowice, czyli wstaw auto do Częstchowy, bo inaczej z kolegami wsadzisz wór grosza, a dalej kicha będzie
    Wór już wsadzony i zaczyna być pusty. Możesz wskazać kogoś w tej Częstochowie i podać jakieś namiary?
    Alfa 145 1.7 Boxer - Nederlag etter et besøk til 6 verksteder (motoren døde)
    Alfa 145 1.6 Boxer - 145tyś km uten żądnej feil - reparasjon kostnader 9tyś GNI.
    Alfa 156 2.5 v6-er i Dag

  8. #8
    Bruker Znawca Avatar kylo1986
    Sluttet
    03 2010
    Bor i
    Området Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Meldinger
    1,990

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...stochowa_.html
    Domyślam się że już worek poszedł gotówki
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 17-08-2015 om 17:03

  9. #9
    Bruker Embryoet Avatar loloplay
    Sluttet
    01 2014
    Bor i
    Newport
    Auto
    Alfa Romeo 159 Lusso 1.9 JTDM
    Meldinger
    22

    Domyślnie

    powiem Tobie kolego, że też mam taki problem po myciu motora. Wymieniałem cewki, przepływkę, przepustnicę, świece i dalej nic. Nie wywala mi żadnych błędów więc szukam po omacku, metodą prób i błędów. Pozostało mi do wymiany sondy, jak to nie pomoże to jest opcja zapchanych katalizatorów w co wątpię.

  10. #10
    Bruker Świeżak Avatar Pawlon13
    Sluttet
    06 2015
    Bor i
    Skarżysko-Kamienna
    Auto
    156, 1,8 TS
    Meldinger
    209

    Domyślnie

    Zaprowadź samochód do mekanikera. Będzie podmieniał tyle elementów aż do skutku, samemu wpakujesz worek gotówki jak kolega wyżej.

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Siste innlegg forfatter: 12-09-2013, 00:27
  2. Svar: 8
    Siste innlegg forfatter: 24-03-2013, 21:57
  3. Svar: 0
    Siste innlegg forfatter: 02-02-2010, 20:59
  4. [145] Alfa Romeo 145 1.4 TS pracuje na dwóch cylindrach...
    Opprettet lukih i kapittel 145/146/155
    Svar: 4
    Siste innlegg forfatter: 01-09-2009, 20:32
  5. [33] det Går på 3 sylindere
    Opprettet robertalfa33 i kapittel 33/164
    Svar: 9
    Siste innlegg forfatter: 17-07-2008, 19:30

alfa v6 pracuje jak boxer

oil cooler problems 2.5 156 alfa club

Koder for dette temaet

Krefter

  • Du kan ikke for å opprette nye tråder
  • Du kan ikke å skrive meldinger
  • Du kan ikke for å legge til vedlegg
  • Du kan ikke for å redigere dine innlegg
  •  
Støtdemperne