Na zimnym kręci jak wariat, a na gorącym objawy, jakby akumulator był wyczerpany - ledwo kręci, ale kontrolki nie przygasają, więc chyba wygląda na coś z rozrusznikiem.
Czy miał ktoś podobny problem?
Na zimnym kręci jak wariat, a na gorącym objawy, jakby akumulator był wyczerpany - ledwo kręci, ale kontrolki nie przygasają, więc chyba wygląda na coś z rozrusznikiem.
Czy miał ktoś podobny problem?
Prawdopodobnie już czas na wymianę tulejek rozrusznika. Ale przy zabraniu się do tej operacji to zaopatrzył bym się już w tulejki, szczotko trzymacz, bendix, i ewentualnie elektro magnes aby już mieć na długi czas spokój z tym tematem. W dobrym sklepie specjalizującym się w rozrusznikach wystarczy sam numer rozrusznika a resztę już dobiorą bez najmniejszego problemu.
No właśnie nie jestem pewny. Jakieś 1,5 roku temu wyjmowałem ten rozrusznik do konserwacji, bo trochę zacierał się tłok automatu w cewce i siła sprężyny powrotnej była za mała, żeby cofnąć bendiks, więc wyrzucało go dopiero gdy silnik nabrał trochę obrotów, z takim nieprzyjemnym zgrzytem.
Przy okazji oczyściłem i przekonserwowałem cały rozrusznik, który był w idealnym stanie, zarówno jak chodzi o komutator, szczotki, bendiks i tulejki.
Ja bardziej podejrzewałbym uzwojenie wirnika lub stojana, które po nagrzaniu może dostawać jakiegoś przebicia.
Kiedyś miałem podobny przypadek w fiacie 125p, tylko wtedy czasami w ogóle nie chciał kręcić. Po rozebraniu rozrusznika okazało się, że dwie działki komutatora były trochę ciemniejsze niż pozostałe, pomiary rezystancji wykazywały na tych działkach dużo większy opór niż na pozostałych - no i skończyło się na wymianie wirnika.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 21-09-2015 o 11:44
A moze ma już dość :
a na allegro czekają
ten wyglada przyjemnie :
http://allegro.pl/rozrusznik-alfa-ro...680100523.html
Ostatnio edytowane przez ris ; 21-09-2015 o 13:25
Witam,
podepnę się.
U mnie działo się dokładnie tak samo.
Po kilku dniach odpalania i zgrzytania, nastała cisza na kolejne kilka dni. Aż ostatnio przy przekręceniu kluczyka w pozycję MAR wszelkie kontrolki z ledwością się zapaliły. A próba odpalenia auta kończy się ciszą, co druga próba słychać cykanie spod maski. Auto będzie zaprowadzone do mechanika i zobaczę co dalej.
Jeśli używka - rozrusznik, po czym poznać który się nada? Po cenie?... Eper wskazuje na 60813461, do CF2.
KOD PROD. O. ZASTOS. MODYF. IL. U. CZ. K. ODNOW.
(CARCASSA)1 ROZRUSZNIK 60813461 M1 ,M2 ,M3 ,M5 ,M7 01 71782391
7172334460813461 M10 ,M11 ,M15 ,M20 01 71782391
7172334460813460 M4 C3202 01 60814706 M4 D3202 01 71782389
7172334860814706 M6 ,M25 01 71782389
71723348
Po cenie nic nie wytypujesz. Ale po zakupie drugiego używanego trzeba liczyć się tym że po oględzinach okaże się że należało by wymienić tulejki szczotko trzymacz, bendix elektromagnes wyczyścić itp. A co do rodzaju rozrusznika nie wiem jaki masz rocznik swojej AR bo do roku 2000 był inny po 2000 inny.
W silnikach 2,5 V6 są inne rozruszniki, niż w TS-ach, więc uważaj.
http://allegro.pl/rozrusznik-alfa-ro...671768861.html
Z używkami z allegro za 50 zł też różnie bywa, dlatego lepiej kupić nowy lub regenerowany z roczną gwarancją.