Witam,
Prowadzę dość uporczywą diagnostykę i zabrakło mi już pomysłów. Proszę o pomoc.
Od pewnego czas zacząłem obserwować problemy przy odpalaniu. Kilka dni problem rozwiązało odpalanie samochodu z wciśniętym lekko gazem. Jak przekroczył 1000rpm to potem ładnie spadał i stabilizował obroty.
Wczoraj zaczęły dziać się cuda. Odpalenie z wciśniętym gazem nadal pozwala na odpalenie ale brak wolnych obrotów. Podczas jazdy zaczęła zapalać się marchewa i co jakiś czas poszarpywać.
Podpiąłem MESa. Były pozapisywany chyba błąd sondy lambda. Usunąłem i zaczął powracać błąd P0500 i P1540 a więc 'Vehicle speed sensor'.
Odpiąłem czujnik położenia wałka i na chwilę poprawiło się. Znowu trzymał obroty. Paliła się marchewa i był dodatkowo błąd czujnika położenia wałka i żadnych innych doleglwości. Niestety krótko. Obecnie:
-posprawdzałem wszystkie parametry w mes, lambda pracuje w pełnym zakrese, maf wypluwa 4,5v i ok 450kg/h.
- wyczyściłem przepustnice przy łopatce, było trochę szlamu. Głębiej jest dalej ale chyba nie powinien w niczym przeszkadzać ? dolot między maf a przpustnicą mam od dawna połatany chałupniczo i według mnie jest szczelny.
-zrezestowałem parametry adaptacyjne silnika i regulatora wolnych obrotów. Odpiąłem regulator i wpiąłem na nowo. Po tej operacji obroty wskoczyły na 1100rpm. Pojeździłem chwile. Wyłączyłem silnik i znowu to samo. Kolejny restart ustawień nic nie pomaga. Obstawiam że to był przypadek i zbieżność sytuacji
- Samochód cały czas gaśnie. Kiedy bardzo delikatnie schodzę z gazu to jest w stanie ustabilizować się na ok 400-450rpm
- Aktualnie brak jakichkolwiek błędów w MES. Obroty oczekiwane według MES to 950rpm na luzie a uzyskuje 400-450 maks jeżeli pomogę mu do nich zejść.
- Co gorsze podczas jazdy szybko zmieniając biegi żeby nie zgasł nie ma żadnych innych dolegliwości na benzynie i lpg. Brak błędów na lpg. Czujnik z lpg pokazuje prawidłowe podciśnienie na stałych obrotach i zmienia ładnie przy depnięciu.
- Ostatnia rzecz. Parametr TRA w ciągu jednego wieczora testowania urósł do -100, FRA 0.96 czyli w normie. Teoretycznie ujemne TRA to podobno problem wtrysku paliwa ale czasy wtrysku na benzynie i lpg są ok a nie chce mi się wierzyć że na obu paliwach któryś z wtryskiwacze zalewa tylko na wolnych obrotach.
- Na forum nie znalazłem przypadku kiedy komuś faktycznie szlag trafił ten zintegrowany zespół regulacji przepustnicy i wolnych obrotów bez błędów na komputerze
Pomocy, ręce mi opadają. Postaram się podstawić mechanikowi samochód ale nie wiem czy bez błędów na kompie czegoś się doszuka![]()