Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: powracający błąd p0130

  1. #11
    michal100
    Gość

    Domyślnie

    czyli moje iso FB 86 07 98 75 jest inne od pozostałych to teraz skad pobrać parametry resetowania

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    zle szukałeś, twoje ISO jest w definicji

    Alfa156V6_ME21.def

    -------------
    %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %
    %
    % UniDiag Def file, generated by SanderQV
    % KWP2000 protocol
    %
    % System name: Iniezione Bosch Motronic ME2.1 (mot. V6 2.5)
    %
    % System ISO code(s):
    % FB 86 01 97 6E
    % FB 86 07 98 75
    %
    % Car make(s), model(s) and type(s):
    % ALFA, 156, 2.5 V6 24V
    %
    % ECU description: KW2000 Iniezione Bosch Motronic Me2.1 (mot. V6 2.5)
    %
    %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #13
    michal100
    Gość

    Domyślnie

    taktakk zgadza sie ale ja spisałem iso z unidiaga po podłączeniu do autka i jesli dobrze mysle powinienem porównac te iso z def które ty podałes jako prawidołwe parametry do resetowania ( tzn jesli iso bedzie powtarzało w def aut które wymieniłes to mogę użyć tych samych parametrów tak ??
    pozdrawiam

  4. #14
    michal100
    Gość

    Domyślnie

    jest ktos tym dalej zainteresowany

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    To może i ja się przyłączę do tematu.

    2 tyg temu. miałem "bliskie spotkanie III stopnia" tłoków z zaworami. Poleciał klin na wale korbowym. Uszkodzone 7 zaworów. Autko stało u znajomego mechanika 3 dni. Zdjęty kolektor, głowica. Sam demontowałem całą elektrykę, wszystkie wtyki.

    Po złożeniu całości, autko jęździ bez problemu, ale....

    Pojawiły się błędy, które po kasacji powracają:

    P1173
    P0130
    P0170

    Przed demontowaniem autka błędów nie było.
    Sonda oryginalna, sprawdzana wcześniej na oscyloskopie, działała we wszystkich zakresach, przepływomierz oryginalny, Bosch, wymieniony miesiąc temu.
    I tu pytanko.
    Adaptacja sondy? Jeśli tak to jak wykonać.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    jesli sonda nie była uderzona i jest poprawnie zamontowana , to te wszytkie bledy świadczą o problemie jednak z połaczeniem.
    - błędy sondy lambda stopniują się następująco

    P0130 - problemy z połaczeniem elektrycznym.
    P0170 - problemy z przebiegiem elektrycznym z sondy.
    P117x - problemy z parametrami adapatacyjnymi mieszanki benzynowa, na biegu jałowym oraz na wyzszych obrotach.
    P1173 dotyczy wyższych obrotów.
    - przy takim błedzie jeszcze inny parametr jest poza zakresem, FRA

    - lambda regulation row 1.
    - TRA addition factor row 1
    - FRA multilpication factor row 1 CURRENT LOADS.
    - ważne te currents loads a nie min lub max.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Dzięki bubu321 za podpowiedź. Jednak w opcjach UniDiagKWP2000 0.4.0.3
    nie znalazłem:
    - TRA addition factor row 1
    - FRA multilpication factor row 1 CURRENT LOADS.

    linię - lambda regulation row 1 sam dopisałem wg Twoich wcześniejszych podpowiedzi.

    CZy mógłbym prosić o jakąś łatkę do definicji na te 2 pozycje?

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    w Unidiagu to one się jakoś tak nazywają

    RDBLI_2000, 0x21, 0x5D, "Self-adaptive TRA parameter", 1, "Self-adaptive TRA parameter", 1, "#scaling unsigned 2 (X-128)*1280*3.04 usec";
    RDBLI_2000, 0x21, 0x5F, "FRA factor (high loads)", 1, "FRA factor (high loads)", 1, "#scaling unsigned 2 X*(1.0/128.0) ";
    RDBLI_2000, 0x21, 0x61, "FRA factor (low loads)", 1, "FRA factor (low loads)", 1, "#scaling unsigned 2 X*(1.0/128.0) ";
    RDBLI_2000, 0x21, 0x63, "Self-adaptive FRA parameter", 1, "Self-adaptive FRA parameter", 1, "#scaling unsigned 2 X*(1.0/128.0) ";
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Sorki że zawracam głowę.

    Te parametry sprawdzać na biegu jałowym? Silnik rozgrzany?
    W jakich zakresach te wyniki powinny się zmieścić.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - parametry adaptacji TRA sprawdzamy na biegu jałowym.
    - dla twego silnika norma to -/ + 5000 usec ( ja twierdzę że raczej -/+ 20.000 usek ).
    - parametry adaptacji FRA current dotyczy wyższych obrotów, je tylko odczytujemy.
    - norma dla FRA to 0.8 -- 1.2
    - jest jeszcze lambda regulation row 1 , norma to 0.97 -- 1.03.
    - ale jeśli masz błędy 130, 170, 117x to zapomnij o TRa o FRa .
    - należy w pierwszej kolejności usunąć przyczynę tych błędów.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Powracający błąd
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 10:40
  2. Powracający błąd P0130
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 07:26
  3. powracający błąd czujnika temperatury 2,4 jtd
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-12-2011, 11:51
  4. Powracający błąd ABS!
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 12:34
  5. Powracający błąd P0404 EGR
    Utworzone przez skipas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 07:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory