czyli moje iso FB 86 07 98 75 jest inne od pozostałych to teraz skad pobrać parametry resetowania
czyli moje iso FB 86 07 98 75 jest inne od pozostałych to teraz skad pobrać parametry resetowania
zle szukałeś, twoje ISO jest w definicji
Alfa156V6_ME21.def
-------------
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %
%
% UniDiag Def file, generated by SanderQV
% KWP2000 protocol
%
% System name: Iniezione Bosch Motronic ME2.1 (mot. V6 2.5)
%
% System ISO code(s):
% FB 86 01 97 6E
% FB 86 07 98 75
%
% Car make(s), model(s) and type(s):
% ALFA, 156, 2.5 V6 24V
%
% ECU description: KW2000 Iniezione Bosch Motronic Me2.1 (mot. V6 2.5)
%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
taktakk zgadza sie ale ja spisałem iso z unidiaga po podłączeniu do autka i jesli dobrze mysle powinienem porównac te iso z def które ty podałes jako prawidołwe parametry do resetowania ( tzn jesli iso bedzie powtarzało w def aut które wymieniłes to mogę użyć tych samych parametrów tak??
pozdrawiam
jest ktos tym dalej zainteresowany
To może i ja się przyłączę do tematu.
2 tyg temu. miałem "bliskie spotkanie III stopnia" tłoków z zaworami. Poleciał klin na wale korbowym. Uszkodzone 7 zaworów. Autko stało u znajomego mechanika 3 dni. Zdjęty kolektor, głowica. Sam demontowałem całą elektrykę, wszystkie wtyki.
Po złożeniu całości, autko jęździ bez problemu, ale....
Pojawiły się błędy, które po kasacji powracają:
P1173
P0130
P0170
Przed demontowaniem autka błędów nie było.
Sonda oryginalna, sprawdzana wcześniej na oscyloskopie, działała we wszystkich zakresach, przepływomierz oryginalny, Bosch, wymieniony miesiąc temu.
I tu pytanko.
Adaptacja sondy? Jeśli tak to jak wykonać.
jesli sonda nie była uderzona i jest poprawnie zamontowana , to te wszytkie bledy świadczą o problemie jednak z połaczeniem.
- błędy sondy lambda stopniują się następująco
P0130 - problemy z połaczeniem elektrycznym.
P0170 - problemy z przebiegiem elektrycznym z sondy.
P117x - problemy z parametrami adapatacyjnymi mieszanki benzynowa, na biegu jałowym oraz na wyzszych obrotach.
P1173 dotyczy wyższych obrotów.
- przy takim błedzie jeszcze inny parametr jest poza zakresem, FRA
- lambda regulation row 1.
- TRA addition factor row 1
- FRA multilpication factor row 1 CURRENT LOADS.
- ważne te currents loads a nie min lub max.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Dzięki bubu321 za podpowiedź. Jednak w opcjach UniDiagKWP2000 0.4.0.3
nie znalazłem:
- TRA addition factor row 1
- FRA multilpication factor row 1 CURRENT LOADS.
linię - lambda regulation row 1 sam dopisałem wg Twoich wcześniejszych podpowiedzi.
CZy mógłbym prosić o jakąś łatkę do definicji na te 2 pozycje?
w Unidiagu to one się jakoś tak nazywają
RDBLI_2000, 0x21, 0x5D, "Self-adaptive TRA parameter", 1, "Self-adaptive TRA parameter", 1, "#scaling unsigned 2 (X-128)*1280*3.04 usec";
RDBLI_2000, 0x21, 0x5F, "FRA factor (high loads)", 1, "FRA factor (high loads)", 1, "#scaling unsigned 2 X*(1.0/128.0) ";
RDBLI_2000, 0x21, 0x61, "FRA factor (low loads)", 1, "FRA factor (low loads)", 1, "#scaling unsigned 2 X*(1.0/128.0) ";
RDBLI_2000, 0x21, 0x63, "Self-adaptive FRA parameter", 1, "Self-adaptive FRA parameter", 1, "#scaling unsigned 2 X*(1.0/128.0) ";
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Sorki że zawracam głowę.
Te parametry sprawdzać na biegu jałowym? Silnik rozgrzany?
W jakich zakresach te wyniki powinny się zmieścić.
- parametry adaptacji TRA sprawdzamy na biegu jałowym.
- dla twego silnika norma to -/ + 5000 usec ( ja twierdzę że raczej -/+ 20.000 usek ).
- parametry adaptacji FRA current dotyczy wyższych obrotów, je tylko odczytujemy.
- norma dla FRA to 0.8 -- 1.2
- jest jeszcze lambda regulation row 1 , norma to 0.97 -- 1.03.
- ale jeśli masz błędy 130, 170, 117x to zapomnij o TRa o FRa .
- należy w pierwszej kolejności usunąć przyczynę tych błędów.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm