Ja również mam ten sam problem: P1173 Co z tym błędem? W jaki sposób się go pozbyć, co należy naprawić? Proszę o pomoc.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- parametry adaptacji TRA sprawdzamy na biegu jałowym.
- dla twego silnika norma to -/ + 5000 usec ( ja twierdzę że raczej -/+ 20.000 usek ).
- parametry adaptacji FRA current dotyczy wyższych obrotów, je tylko odczytujemy.
- norma dla FRA to 0.8 -- 1.2
- jest jeszcze lambda regulation row 1 , norma to 0.97 -- 1.03.
- ale jeśli masz błędy 130, 170, 117x to zapomnij o TRa o FRa .
- należy w pierwszej kolejności usunąć przyczynę tych błędów.
U mnie TRA wynosi 42,803ms, błędów na kompie brak, a niestety muli i traci moc, co to może być?
Nikt nie jest w stanie nic powiedzieć odnośnie mojego wykresu???
U mnie nadal pojawia się błąd p0130 po wykasowaniu (wartość maks została przekroczona) , wykres pracy sondy
Sonda niby działa, ale przekracza czasami wartości raz poniżej minimum a raz powyżej maximum, wymieniać czy nie? dzisiaj podczas przyspieszania czułem znowu mulenie przez chwile, czy to może być sonda?
Podpinam się z tematem - co jakiś czas wraca mi błąd P0130. W złączniku podaje wykres napięcia sondy od obrotów. Czy czeka mnie wymiana sondy? W jakim przedziale powinno się zawierać napięcie ( Auto Alfa 156 2,5 V6 rocznik 1998 - jedna sonda lambda )?
Co do twojego wykresu to tez masz podobne skoki jak u mnie i jeszcze wartośc minimalna ok 280mV czyli za dużo (powinno być ok 0,1 czyli 100mV) a maksymalna raz jest osiągana a raz nie, to chyba początki konca sondy, ale niech się ktos wypowie co siedzi w temacie.
Co do mulenia to u mnie głowną przyczyną były lejące wtryski, teraz już jest ok, tylko jeszcze ten błąd sondy.
Dodam że spalanie mam w normie, ok 10-11 po samym mieście, bez eco drivingu.
Ostatnio edytowane przez Alfa156bb ; 16-10-2012 o 13:02