Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Czy to overboost

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar benek
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Dębno
    Auto
    156 SW 1,9 16V M- JET 140KM ROK 2004
    Postów
    62

    Domyślnie Czy to overboost

    Witam wszystkich.Od niedawna mam problem z przeładowaniem turbiny ,objawy auto przechodzi w tryb awaryjny i komunikat.Nie wiem czy to wina overboostu bo jak podłącze strzykawkę do przewodu to gruszka chodzi idealnie jednakowo i wysuwa się dźwignia na 1cm albo więcej ,lecz gdy dołączę kabel zasilania od owerboostu i odrazu podłacze to widać jak bolec gruszki reaguje dopiero po ok 1do 2 sekund .Przewody wymienione na nowe .

  2. #2
    Whiplash
    Gość

    Domyślnie

    1cm to zbyt krótki ruch, raczej geometria zapieczone w położeniu spoczynku stąd przeładowanie, miałem to samo. Łatwo sprawdzić odkrecajac gruszke - jak ci ja będzie wypychac to zapieczona i masz winowajce

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    a overboost przy okazji nie zaszkodzi przeczyścić

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał benek Zobacz post
    Witam wszystkich.Od niedawna mam problem z przeładowaniem turbiny ,objawy auto przechodzi w tryb awaryjny i komunikat.Nie wiem czy to wina overboostu bo jak podłącze strzykawkę do przewodu to gruszka chodzi idealnie jednakowo i wysuwa się dźwignia na 1cm albo więcej ,lecz gdy dołączę kabel zasilania od owerboostu i odrazu podłacze to widać jak bolec gruszki reaguje dopiero po ok 1do 2 sekund .Przewody wymienione na nowe .
    Gdybyś miał interfejs i wykonał logi to wszystko było by widać, opóźnienie przy wciąganiu sztangi to nic nadzwyczajnego, ale nie 2s- pompa vacum musi odessać całe powietrze z wężyka i siłownika przy turbo- a sama wytwarza około -1bar więc szału nie ma.



    Cytat Napisał Whiplash Zobacz post
    1cm to zbyt krótki ruch, raczej geometria zapieczone w położeniu spoczynku stąd przeładowanie,
    To wtedy było by niedoładowanie w położeniu spoczynkowym kierownice są full otwartę- co za tym idzie spaliny szły by w wydech.

  5. #5
    Whiplash
    Gość

    Domyślnie

    Przy tak zapieczonych kierownicach miałem błąd p0238 wiec przeładowanie

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Whiplash Zobacz post
    Przy tak zapieczonych kierownicach miałem błąd p0238 wiec przeładowanie
    Zdejmij wężyk idący od zaworu do turbo.
    Zaślep tak aby podciśnienie nie uciekało przez wężyk od zaworu w kierunku pompy vacum, a ten od siłownika turbo zostaw otwarty, kierownice pozostaną w pozycji spoczynkowej - otwartej . I weź spróbuj wygenerować przeładowanie - niemożliwe do wykonania.
    Błąd mógł faktycznie dotyczyć przeładowania kiedy jeszcze sztanga chodziła w pełnym zakresie.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    347

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat i zapytam, kiedy wyskakuje ci ten błąd, podczas wyprzedzania, przy jakich obrotach ? Mi sypał błędami 0238 , 0401 i 1238, wymieniłem przepływkę i został 0401(EGR) tyle, że overboosta miałem tylko przy konkretnym wyprzedzaniu.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar czalson
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Pożdżenice woj.Łódzkie
    Auto
    Mito 1.4 2012r ,Stelvio B-tech 2018r
    Postów
    39

    Domyślnie

    Koledzy ja w temacie mialem bledy 0235,0238 i 0401 -wyczyscilem overboost i wienilem wezyki,wyczyscilem czujnik mapsensor na kolektorze ,przepustnice ,zawor egr i nasmarowalem sztange gruchy,zabiegi pomogly ,bledy nie wywala.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar benek
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Dębno
    Auto
    156 SW 1,9 16V M- JET 140KM ROK 2004
    Postów
    62

    Domyślnie

    Witaj .Powiedz mi czym smarowałeś sztange gruchy?Jakimś smarem na wysokie temperatury

    - - - Updated - - -

    Kolego jest to czasami ,raz mianem to na 4biegu podczas wyprzedzania ob tak cos 2 tys ,ale naj częściej mam to na 6 biegu prędkość ok 130 daj mocniej w gaz i koniec tryb awaryjny ,szybu wyłączenie i włączenie dalej gaz i idzie bez przeładowania .Tak to wygląda overboost czyściłem .Czasem zastanawiał się czy to nie jest wina większości jazdy po mieście i mało przepałów na dalekich trasach .Kolektor ssący wyczyszczony ,mogę przyznać ze był czysty 0 osadu typu mazut ,sam pył,węzyki nowe ,czujnik ciśnienia doładowania wyczyszczony ,egr zaślepiony,nowe węże od kolektora po sami turbo ,jeszcze nasmaruje te cięgno gruszki .

Podobne wątki

  1. Overboost?!
    Utworzone przez szerszeń w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-07-2014, 10:12
  2. Overboost
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 21:15
  3. Zawor overboost 2.0v6 TB
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 16:15
  4. Overboost
    Utworzone przez largo w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 12:20
  5. overboost
    Utworzone przez borys639 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-12-2011, 19:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory