Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 99

Temat: Wymiana silnika z 2,0 TwinSparks 165KM na NIE TWIN SPARKS

  1. #81
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfons159 Zobacz post
    w 1989 roku sprzedawane byly 4drzwiowe e30 320is 200koni
    A właśnie, 320is piękne auta
    Do dzisiaj lepiej latają po ciasnych torach niż ciężkie R6 i V8 w M3.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #82
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Wziął i położył obok siebie rozebrane o ile pamiętam, pewnie ilość zębatek, średnicę itd., składu materiału na pewno nie. JTSową kupił bo taką miał w dobrej cenie, o szczegóły jego pytać trzeba. Zrobił 1,6TSa z turbo, właśnie kończy 2.0 Turbo, do tego szukał wydajniejszej pompy, ja też szukałem - nie ma, za każdy namiar czegoś konkretnego z góry dziękuję!!!
    Za dużego ciśnienia nie będzie, bo jest zawór przecież w pompie.
    U mnie uciekało na panewkach wałków balansujących, u imtm'a na natryskach na denka - tam są jakieś zaworki, które powinny psikać powyżej 3 barów czy jakoś tak, lały przy każdym ciśnieniu. W tej co się rozleciała - nie wiem, tylko skutki widziałem, nie było dochodzenia.
    Ale o czym my tu mówimy w ogóle, o podstawowym silniku z niegdysiejszej oferty AR , zwykłych 1,6-2.0, nie topowym, dla użytkownika typu "wsiadam, jadę i wysiadam" , a nie o żadnych konstrukcjach wyczynowych wysilonych (150 koni z 2 litrów to żaden wyczyn przy choćby hondzie) specjalnej troski, żeby się w takie szczegóły zagłębiać miał zwykły użytkownik??? ślęczeć nad częściami, eperami, mierzyć , rozbierać, badać, składać.
    - Na jałowym mają inne. Na jałowym będzie za wysoko, a to nie jest niegroźne i będzie wpływać min. na popychacze. Na wysokich zwykle wiele się wyrównuje i balansuje w pracy silnika, kosztem oczywiście straty mocy. Na jałowym nic nie kompensuje tego. Ciśnienie oleju – to nie tylko ciśnienie maksymalne, to też to co pomiędzy, a to też jest różne. Upraszczasz.
    - tak sobie myślę, że jak dasz nowiutki super tłok, a tam na dole zostawisz jak otworzyłeś – to i tak masz słaby tłok.
    - Każdy przeciętny użytkownik decydujący się na remont silnika chce przywrócić parametry silnika i nim pojeździć. Inaczej to nie ma sensu, bo przeciętniak nie chce samochodu na kilka wyścigów. Jak ktoś chce jeździć i nie robić, to nie robi nic.
    - jak na razie na tym forum nie widziałam wyniku z hamowni po mechanicznej modyfikacji, są raczej crashe, są wyniki po modyfikacjach elektronicznych skuteczne. I to też o czymś świadczy.

  3. #83
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Na jałowych mamy ogromne wahania ciśnienia, w zależności od temperatury i lepkości oleju, nie trzeba tu różnych pomp. Nie wiem jak szkodzi ciśnienie oleju popychaczom ?
    Ale jednak gdyby to mogło mieć jakieś konsekwencje dla silnika (w tym tych popychaczy?), miałoby z innych powodów bardziej niż z powodu różnicy w pompach (o ile są - no bo jak prędkości obrotowe te same, ilość zębów ta sama, średnice zębatek te same to nie wiem czy są) . Po uruchomieniu mamy te okolice 5 bar na jałowych - tyle ile zawór pozwoli, w miarę spadku lepkości ze wzrostem temp -spada, ale w zależności od deptania późniejszego może być to zarówno 1 bar jak i 2 bary na jałowych ( wszystko przy temp wody nazywanej "silnik rozgrzany" czyli okolice 90st C , i w zależności od temperatur, odcinków prostych, krętych, biegów itd. nie mówiąc różnicach w olejach) . Więc skoro ze wzgl na same warunki są tak ogromne wahania ciśnienia podczas użytkowania silnika, to jednak nie może to być parametr istotny/szkodliwy - te ewentualne różnice ciśnienia oleju na jałowych.

    Co do reszty - w sensie modyfikacji TSów , no na pewno to świadczy o czymś. Silniki z zapasem wytrzymałości się modyfikuje często i skutecznie , takie które nie rokują - nie , lub z masą zastrzeżeń i przeróbek, lub w niewielkim stopniu co zraża do ewentualnych modyfikacji. Ja tu ten 1,6 TS turbo imtm'a widziałem , i obserwuję 2,0TS na 230 koni zrobiony (był wykres, Tomasz Strózik). Przewinął się jeden z kompresorem, ale chyba coś z programem nie tak, bo tłok poszedł.
    Po elektronicznych tylko modyfikacjach samych w TS to z kolei ja nie widziałem/spotkałem/słyszałem. Choć ponoć można kilka koni w górnym zakresie obrotów i je podnosząc nieznacznie, ale tracąc dół . A to jeszcze wszystko ze skrzynią ma współgrać. No i nie rozclecieć się zaraz przy ciut gorszym paliwie czy z powodu braków w smarowaniu.

    (Z tym tłokiem nie bardzo łapię o co chodzi)

    A co do użytkownika chcącego po prostu jeździć, to taki nie bierze się za silniki , które potencjalnie częściej niż inne będą wymagały tego remontu. a przełożenie użytku sportowego na codzienny zwykły jest silne i oczywiste - jak coś się sprawdzi w tym pierwszym, to z palcem w nosie i w tym drugim.

    Co do innych silników "z tamtych lat" - sęk w tym, że TSto było jedyne i jednocześnie to było wszystko na co było stać fiata-alfę. Ci inni jak zwykle mieli ofertę i nie wyżyłowanych, robiących bez dłubania setki tys kilometrów, jaki takie motory jak w hondzie integrze type-r. Ba, silnik... potrafili seryjny wóz w lżejszej wersji zrobić, dotąd uznawany za najlepiej prowadzące się FWD. Nie bez powodu pełno ich na torach, wraz z innymi silnikami Hondy, w tym wkładanych w co się da, niekoniecznie Hondy, w odróżnieniu od TSów.

    Choć może to właśnie jest ta działka, ta nisza jaką Alfa sobie stworzyła - ciut więcej niż przeciętny cywil, ale bez sięgania wyżej po coś poważniejszego. Takie auta też są potrzebne przecież. Tylko wtedy trzeba pamętać że nie ma zalet przeciętnego cywila - czyli nudnych , prostych, słabszych ale trwałych rozwiązań, a dochodzą już po części komplikacje związane z lekkim, ale jednak wysileniem czy niuansami typu pobór powietrza w fajnym miejscu, ale dostęp do filtra przez to już nie tak fajny. No i przy wiadomej jakości produkcji...

    Aha, a Mazda nie "wyciąga" 165 z 2 litrów , tylko tak je po prostu skonstruowała - lajtowo jak na nich, po cholerę żyłować (*czytaj obniżać trwałość) cywilny silnik w cywilnym wozie ? po co ? priorytetem w autach pokroju Mazdy 3 czy 6 jest trwałość i bezawaryjność a nie pogoń za końmi ( nawet reklamy tego nie sugerują ) a jak potrzeba - jest 2,5 litra, też tak samo lekkie co bardzo istotne, jak więcej - są inne marki, nie ograniczajmy się.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 17-12-2017 o 23:50

  4. #84
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa156bb Zobacz post
    @UP

    Dokładnie, gulf 3 1.8 z tamtych lat to 90 KM, jedynie np. honda s2000 2.0 240 KM się wyróżniała, czy 1.6 vti 160km, ale to wzmocnione kute silniki (żeby osiągnąć max moc trzeba kręcić baaardzo wysoko) a ceny s2000 to bliżej GTA 3.2 V6 niż 1.6/1.8/2.0 R4.

    Jakie kute silniki, co Ty bredzisz, zwykłe lane tłoki i inne typowo seryjne rozwiązania, tylko zaprojektowane z głową bloki i układy smarowania


    TS 16V ma jedną brzydką cechę/wadę, przez którą nie będzie miał dużych przebiegów na jednym komplecie panewek. Wał korbowy TS 16v na czopie głównym pobierającym olej na smarowanie panewki korbowodowej, ma tylko jeden nawiert do kanału olejowego korby, konkurencja którą wyżej wywował kolega [MENTION=19909]Alfa156bb[/MENTION] ma to co 180 stopni. Co to zmienia ? Zmienia dużo - aby przy wysokich prędkościach obrotowych silnika nie wystepowala pulsacja ciśnienia oleju na smarowaniu panewki korbowodowej oraz fala zwrotna ciśnienia w magistrali olejowej, panewki główne wału mają rowek smarujący 360 stopni dokoła łożyska głównego. To z kolei powoduje że dolna połowa panewki głównej ta najmocniej obciążona ma mniejszą powierzchnię roboczą niż w przypadku zastosowanego przez konkurcencję układu z dwoma otworami pobierającymi olej, które pozwala na zastosowanie dolnej panewki pełnej,mocniejszej/żywotniejszej. Szybsze wypracowanie i zwiększenie pasowania na panewce głównej danego czopa, to utrata ciśnienia oleju na panewce korbowodu zasilanej z tego czopa głównego. I proszę nie pisać o tym że wał pracuje na filmie olejowym i nie występuje tarcie czop wału-panewka bo to bzdura - w czasie obciążeń zmieniających się dynamicznie/dużych obciążeniach wsytępuje tarcie mieszane - jeśli kogoś to interesuje dalej sobie doszuka z czym się to wiąże.
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 18-12-2017 o 00:08
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #85
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    372

    Domyślnie

    Jakie kute silniki, co Ty bredzisz, zwykłe lane tłoki i inne typowo seryjne rozwiązania, tylko zaprojektowane z głową bloki i układy smarowania
    Literówka, chodziło o wał i korbowody, wzmocnione tuleje.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_S2000

    "Wysokoobrotowy, wolnossący silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w którym np. tuleje cylindrowe wykonane były ze wzmocnionego włóknem metalu, a wał korbowy i korbowody z nawęglonej kutej stali; 120 KM z litra pojemności"

    A ceny tych aut chyba znasz, więc słowa w stylu "bredzisz" zachowaj dla siebie i doczytaj kultury nikt nie nauczył?

    TS 16V ma jedną brzydką cechę/wadę, przez którą nie będzie miał dużych przebiegów na jednym komplecie panewek. Wał korbowy TS 16v na czopie głównym pobierającym olej na smarowanie panewki korbowodowej, ma tylko jeden nawiert do kanału olejowego korby, konkurencja którą wyżej wywował kolega @Alfa156bb ma to co 180 stopni. Co to zmienia ? Zmienia dużo - aby przy wysokich prędkościach obrotowych silnika nie wystepowala pulsacja ciśnienia oleju na smarowaniu panewki korbowodowej oraz fala zwrotna ciśnienia w magistrali olejowej, panewki główne wału mają rowek smarujący 360 stopni dokoła łożyska głównego. To z kolei powoduje że dolna połowa panewki głównej ta najmocniej obciążona ma mniejszą powierzchnię roboczą niż w przypadku zastosowanego przez konkurcencję układu z dwoma otworami pobierającymi olej, które pozwala na zastosowanie dolnej panewki pełnej,mocniejszej/żywotniejszej. Szybsze wypracowanie i zwiększenie pasowania na panewce głównej danego czopa, to utrata ciśnienia oleju na panewce korbowodu zasilanej z tego czopa głównego. I proszę nie pisać o tym że wał pracuje na filmie olejowym i nie występuje tarcie czop wału-panewka bo to bzdura - w czasie obciążeń zmieniających się dynamicznie/dużych obciążeniach wsytępuje tarcie mieszane - jeśli kogoś to interesuje dalej sobie doszuka z czym się to wiąże.
    Takie tam gadanie, znam dziesiątki z mojej okolicy z przebiegami nawet czasami po ponad 300tyś km i bez problemów z panewkami, kluby za granicą pałują nadal t.s'y na torach i nic się nie dzieje, polecam się wybrać lub obejrzeć filmy z track dayów.

    W Hondach też często było słychać o padających panewkach w wysilonych silnikach i co??? takie przemyślane?

    https://autokult.pl/t/98294,bmw-seri...ane-techniczne w 1989 roku sprzedawane byly 4drzwiowe e30 320is 200koni to taka delikatna kontra na temat gulfa 3 1.8 90koni
    No i co z tego? pisałem o hondzie 2.0 240km i co z tego? http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-320...11000-pln-usa/ chcesz powiedzieć że wyrwe taką e30 za 6.4 tyś jak alfę 7 lat temu? DDD

    Niektórym to coś ostro uderza do głowy i tracą grunt pod nogami.

    To teraz jako kontra GTAm 1970r 1985cc 240 ps.
    Ostatnio edytowane przez Alfa156bb ; 18-12-2017 o 00:30

  6. #86
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa156bb Zobacz post
    Literówka, chodziło o wał i korbowody, wzmocnione tuleje.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_S2000

    "Wysokoobrotowy, wolnossący silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w którym np. tuleje cylindrowe wykonane były ze wzmocnionego włóknem metalu, a wał korbowy i korbowody z nawęglonej kutej stali; 120 KM z litra pojemności"

    A ceny tych aut chyba znasz, więc słowa w stylu "bredzisz" zachowaj dla siebie i doczytaj kultury nikt nie nauczył?



    Takie tam gadanie, znam dziesiątki z mojej okolicy z przebiegami nawet czasami po ponad 300tyś km i bez problemów z panewkami, kluby za granicą pałują nadal t.s'y na torach i nic się nie dzieje, polecam się wybrać lub obejrzeć filmy z track dayów.

    W Hondach też często było słychać o padających panewkach w wysilonych silnikach i co??? takie przemyślane?



    No i co z tego? pisałem o hondzie 2.0 240km i co z tego? http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-320...11000-pln-usa/ chcesz powiedzieć że wyrwe taką e30 za 6.4 tyś jak alfę 7 lat temu? DDD

    Niektórym to coś ostro uderza do głowy i tracą grunt pod nogami.

    To teraz jako kontra GTAm 1970r 1985cc 240 ps.

    Dalej czytaj Wikipedie jeśli chodzi o metalurgię w tych silnikach nie ma nic ponad to co znajdziesz w europejskich seryjnych silnikach.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #87
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfaromeo159jtd
    Postów
    166

    Domyślnie

    alfa 156bb nikt tu nie pisze o s2000 tylko o ciVikach-brat posiadal zwykla kombi 1.8 i mocy 170koni a sa mocniejsze odmiany przeciez. Nie wspominam o integrze type R zeby nie robic gownoburzy.Takze zdejmij te klapki z oczu bo wstyd.

  8. #88
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfons159 Zobacz post
    alfa 156bb nikt tu nie pisze o s2000 tylko o ciVikach-brat posiadal zwykla kombi 1.8 i mocy 170koni a sa mocniejsze odmiany przeciez. Nie wspominam o integrze type R zeby nie robic gownoburzy.Takze zdejmij te klapki z oczu bo wstyd.
    Niech wspomina i o S2000 - tam też nie ma technologii z kosmosu zwykłe lane tłoki, korby i wał wykonane w technologii jaką używa cały świat w seryjnych silnikach. Powiem więcej - zdażająca się nie dokładność obróbek szlifierskich wałów i bloków Honda ratuje szerokim wachlarzem grup selekcyjnych panewek głównych wału/korbowodowych aby zmniejszyć odrzut "złych" części i obniżyć koszty produkcji - ale odróżnia ich jedno - zaprojektowany z głową sztywny blok i dobry układ smarowania. Jedno jest w silniku F20C (S2000 I gen) czego nie mają nawet inne silniki Hondy stosowanego - układ rozrządu oparty o napędzie łańcuszkiem na jedno zbiorcze koło w głowicy, które rozdziela napęd na wałki rozrządu poprzez koła zębate z zębami skośnymi - najwyraźniej nie dawało to na tyle dużych korzyści bo jednak Honda się z tego wycofała.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #89
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon
    Postów
    5

    Domyślnie

    ))

    Cytat Napisał arebie Zobacz post
    Można zmienić na dowolny... ale razem z całym autem... a jeśli już koniecznie Alfa to z JTD
    padłam, normalnie padłam

    Cytat Napisał Alfa156bb Zobacz post
    A ja zapytam jaki jest powód wymiany na inny silnik? .
    ogólnie jakoś diesel mi bardziej pasuje, ale przede wszystkim to ekonomiczna ona nie jest napewno!!!
    Jest to auto takie na zasadzie kolejnego auta w domu i trochę mi jej szkoda, że tak dziczeje pod chmurką, więc ostatnio częściej zabieram ją na spacery. Ale znów jak mam wybór jeździć ekonomicznie, to wolę swojego traktora odrzutowego, niż 3 razy tyle na codzień spalać ... ale znów szkoda sprzedać za bezcen, bo mamy do niej sentyment, i takie koło błędne powstaje czyli coś na zasadzie mieć ciastko i zjeść ciastko

  10. #90
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    - Na jałowym mają inne. Na jałowym będzie za wysoko, a to nie jest niegroźne i będzie wpływać min. na popychacze. Na wysokich zwykle wiele się wyrównuje i balansuje w pracy silnika, kosztem oczywiście straty mocy. Na jałowym nic nie kompensuje tego. Ciśnienie oleju – to nie tylko ciśnienie maksymalne, to też to co pomiędzy, a to też jest różne. Upraszczasz.
    - tak sobie myślę, że jak dasz nowiutki super tłok, a tam na dole zostawisz jak otworzyłeś – to i tak masz słaby tłok.
    - Każdy przeciętny użytkownik decydujący się na remont silnika chce przywrócić parametry silnika i nim pojeździć. Inaczej to nie ma sensu, bo przeciętniak nie chce samochodu na kilka wyścigów. Jak ktoś chce jeździć i nie robić, to nie robi nic.
    - jak na razie na tym forum nie widziałam wyniku z hamowni po mechanicznej modyfikacji, są raczej crashe, są wyniki po modyfikacjach elektronicznych skuteczne. I to też o czymś świadczy.
    Przetlumacz-kopiuj-wklej. Wiesz w ogóle o czym piszesz lub raczej co wklejasz?
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 19-12-2017 o 17:16
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. Remont silnika Twin Spark 2.0
    Utworzone przez dave w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 15-12-2016, 06:48
  2. ILE TO PALI - 2.0 JTS o mocy 165KM
    Utworzone przez SEBEK w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-05-2010, 19:11
  3. spalanie w 2.0JTS (165KM)
    Utworzone przez Piotriix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-12-2006, 22:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory