Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 59

Temat: Naprawa wyświetlacza InfoCenter - komputera pokładowego

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation

    U mnie podczas dość srogich mrozów na początku LCD Infocenter także niezbyt chętnie startował (mam ten niski), tj. widać było dość spowolnienie wyświetlania obrazu, czasem niedokładnie coś odrysował i potrzeba było chwili aby kompletny obraz pojawił się na panelu. Jednak nigdy nie było tak, że nie pokazało się nic - zawsze obraz jest, pożądane dane się wyświetlają, nigdy nie było też tak że skasowane zostały dane z pamięci. LCD produkowane z przeznaczeniem na rynek "automotive" mają szerszy zakres akceptowalnych temperatur pracy, jednak przebywanie na mrozie w stanie wyłączenia niezbyt im służy i wymagają chwili po starcie by parametry pracy wróciły - podobny efekt przy srogich mrozach mam na panelu standardowego radioodtwarzacza CD - także obraz odświeża się powolniej. Tak samo mam w Sienie w radioodtwarzaczu Panasonica gdzie jest dość duży mono LCD - także podczas srogich mrozów wymaga chwili, bo niedokładnie i powoli odświeża obraz. Zarówno w Alfie jak i Fiacie gdy tylko panel podziała chwilkę wszystko wraca do normy.

    Wiadomo, "elektrolity" wysychają z czasem, można je wymienić. Może mieć to znaczenie w obwodzie zasilania kontrolera, gdzie "peek" napięcia na początku może spowodować zanik podtrzymania zasilania pamięci ulotnej, pytanie jeszcze co podtrzymuje parametry w pamięci - bateria a'la płyty główne PC (od BIOS'a) czy może większy kondensator, jeśli kondensator to można pokusić się o wlutowanie super cap'a Natomiast gdy już układ ruszy, hmm... jest szansa że niewydolny obwód zasilania wpływa na wyświetlanie obrazu, gdy sterownik matrycy steruję nią chcąc wyświetlić obraz, ciągnąc więcej prądu.

    Podobno AR od pełnego lift'u w 2003 miała poprawić problemy w Infocenter - w szczególności problem z przegrzewaniem.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Rozpocząłbym od rzeczy najprostszych...pomiaru napięcia na kondensatorach..
    tylko komu będzie się chciało siedzieć w aucie gdy pada śnieg .Wymienię ten 220 i zobaczymy co się będzie działo..czy startuje oscylator itd.
    http://img239.imageshack.us/img239/4931/wys2.jpg

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Question

    Powalczyłeś coś z płytką? Jestem ciekaw
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Powalczyłeś coś z płytką? Jestem ciekaw
    co Ty...zimmmmmnnnno.
    Może w poniedziałek w pracy wymontuje.

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar Bouli Punk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Międzychód (Wlkp.)
    Auto
    Alfa Romeo 156 - 1,6TS 2003r
    Postów
    207

    Domyślnie

    Oryginalnie mam wysoki wyświetlacz co mu obraz ginie właśnie zakupiłem kompletny z niskim. Ponoć ma pasować bezproblemowo. Ano zobaczymy jak się wezmę za przekładanie. Żeby było ciekawiej to ucięty jest ten gruby przewód

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bouli Punk Zobacz post
    Oryginalnie mam wysoki wyświetlacz co mu obraz ginie właśnie zakupiłem kompletny z niskim. Ponoć ma pasować bezproblemowo. Ano zobaczymy jak się wezmę za przekładanie. Żeby było ciekawiej to ucięty jest ten gruby przewód
    Gruby przewód z tego co pamiętam, używany jest tylko w przypadku 156 GTA i służy do pomiaru temperatury oleju. Powiedz dokładnie co to za przewód to potwierdzę tę informację.
    iCAtronic - Elektronika samochodowa.
    Odczytywanie Mastercode z Navi Connect+, bezpieczna aktualizacja oprogramowania oraz naprawa nawigacji po nieudanej aktualizacji.
    http://www.icatronic.pl

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar Bouli Punk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Międzychód (Wlkp.)
    Auto
    Alfa Romeo 156 - 1,6TS 2003r
    Postów
    207

    Domyślnie

    Z budki (czy jak kto woli kapliczki) wychodzą dwa przewody cienki 3 pinowy połączony (chyba) z czujnikiem nasłonecznienia i ten jest cały z wtyczką. Ucięty mam ten grubszy 20kabelków wychodzi z wiązki.
    _____________________
    Ok. już ogarnąłem temat rozkręciwszy budkę. Odcięty przewód jest od wyświetlacza ale do wyświetlacza wchodzi przez kostkę więc jeśli w moim będzie taka sama to tylko kwestia przełożenia kabli i wszystko powinno grać. Jeśli kostki będą inne to mam problem. O ile nie będzie za zimno to jutro z rana rozkręcam samochód.
    Ostatnio edytowane przez Bouli Punk ; 18-02-2011 o 18:37

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    _____________________
    Ok. już ogarnąłem temat rozkręciwszy budkę. Odcięty przewód jest od wyświetlacza ale do wyświetlacza wchodzi przez kostkę więc jeśli w moim będzie taka sama to tylko kwestia przełożenia kabli i wszystko powinno grać. Jeśli kostki będą inne to mam problem. O ile nie będzie za zimno to jutro z rana rozkręcam samochód.[/QUOTE]

    Kostka przy samym wyświetlaczu jest inna ..kabel ma ok 40cm długości
    i co najgorsze numery pinów dolnej wtyki i górnej są inne.Jeśli masz obie końcówki a tylko kabel jest przecięty to nie widzę problemu..kupujesz rurkę
    termokurczliwą , łączysz poszczególne kolory sprawdzając ohmomierzem na których pinach w kostce dolnej i górnej ma się to znaleźć zgodnie z instrukcją eLerna / na pewno te linki które Intel podał do instrukcji są dobre bo zassałem program i sam tak sprawdzałem / .. godzina i polutowane.Jeśli nie ..to proponuje odnaleźć na allegro firmę szwagry...zadzwonić do nich i Ci przyślą w tanich pieniądzach ten kabel...ja kupując wyświetlacz dostałem kabel gratis
    Ps.Musisz sprawdzić ...bo teraz widzę że masz auto po lifcie ale tylko wnętrza....były 2 rodzaje instalacji..przed pełnym liftem ten kabel był chyba w całości z instalacją podszybia.Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 18-02-2011 o 19:09

  9. #29
    Użytkownik Świeżak Avatar Bouli Punk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Międzychód (Wlkp.)
    Auto
    Alfa Romeo 156 - 1,6TS 2003r
    Postów
    207

    Domyślnie

    nie mam całego kabla tylko kawałek. Załamujecie mnie bo każdy pisze co innego. Jedni ze tylko przełożyć kable inni ze nie będzie pasowało. sam już nie wiem jak to ma być. Jutro postaram się rozkręcić samochód i zobaczę.

    ---------- Post dodany o godzinie 21:50 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:46 ----------

    Cytat Napisał andrzejm36 Zobacz post
    _____________________
    Ps.Musisz sprawdzić ...bo teraz widzę że masz auto po lifcie ale tylko wnętrza....były 2 rodzaje instalacji..przed pełnym liftem ten kabel był chyba w całości z instalacją podszybia.Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
    Przecież gdybym nie miał auta po lifcie wewnętrznym to bym wcale nie miał wyświetlacza a gdybym miał po pełnym to bym oryginalnie miał niski wyświetlacz.

  10. #30
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Jeśli miałeś wysoki i do niego była dopięta wtyka E63 i wszystko Ci działało to ta sama wtyka pasuje do niskiego..
    podłączasz tylko niski i powinno być dobrze.Ja nie miałem pełnej instalacji więc musiałem mieć jeszcze kabel dodatkowy.Tak jest w wersji po pełnym lifcie czyli po 2004 roku.Tu masz zdjęcia gniazda pod który podłączałem ten kabel.
    http://obrazki.elektroda.pl/9126857500_1298062944.jpg
    http://obrazki.elektroda.pl/3200046000_1298062946.jpg
    http://obrazki.elektroda.pl/4889117400_1298062947.jpg
    http://obrazki.elektroda.pl/9873965500_1298062949.jpg

    a przede wszystkim czy masz schematy...kolory kabli itd.
    Czy zassałeś sobie eLerna z linku który podał Ci INTEL.
    Od tego zacznij ...sprawdź schematy.Ten kabel to wtyka oznaczona D90
    od strony gniazda które masz na zdjęciach i E63 od strony infocenter.
    W Twoim przypadku skoro już miałeś to wystarczy tylko podłączyć niski do tej samej wtyki do której masz wpięty wysoki.
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 18-02-2011 o 22:21

Podobne wątki

  1. Wymiary wyświetlacza INFOCENTER'a
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-10-2023, 11:00
  2. [159] opcje komputera pokładowego
    Utworzone przez jdawid w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 25-05-2014, 12:17
  3. Wskazania komputera pokładowego
    Utworzone przez Bari w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-12-2010, 13:13
  4. [156] Wskazania komputera pokładowego
    Utworzone przez piter34 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-11-2008, 07:50
  5. [156] Montaż komputera pokładowego
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-11-2008, 09:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory