Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 178

Temat: Swap na 2.5 V6 Busso z 1.8 T.S

  1. #131
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,928

    Domyślnie

    alfist Pierwsze słyszę o smarowaniu przepustnicy olejem z odmy O_o

    Silniki CF2 miały fabrycznie montowaną odmę (separator) oleju z tyłu puszki powietrznej gdzie w CF3 mieści się zbiornik na przewody w tym miejscu. Owszem jest w CF3 coś na wzór odmy w króćcu wchodzącym do puszki, ale wielkie [G] to daje.

    tomaz Może nie wygląda to super zajebiście, ael w niczym silnikowi nie przeszkadza, a oleju w puszce powietrza jak i na wewnątrz gum runerów (baranów) było dość sporo.

    - - - Updated - - -

    W T.SPARK-u bez separatorów miałem świece czarne od spalanego oleju. Po założeniu separatorów świece zapłonowe od razu inaczej wyglądały bez jakiego kolwiek porównania bo to wręcz przepaść. W Busso również były czarne. Mam nadzieję, że teraz silnik odetchnie od oleju w dolocie.

  2. #132
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,928

    Domyślnie

    Olej który widać w pierwszym separatorze byłby już spalony. Drugi separator czysty jak łza. Warto? Warto Po trasie 50km

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1626885084105.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	95.8 KB
ID:	279787

  3. #133
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Być może poprawiłby smarowanie- nie tylko przepustnicy (która bez niego pracuje na sucho) oraz gładzi cylindrów , tłoków, pierścieni. Przecież w dwusuwach olej jest mieszany z benzyną. Tu podczas suwu sprężania mógłby od góry smarować ścianki cylindrów na których by osiadł. Nie wiadomo jaka jego część uległaby spaleniu.

  4. #134
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,928

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Być może poprawiłby smarowanie- nie tylko przepustnicy (która bez niego pracuje na sucho) oraz gładzi cylindrów , tłoków, pierścieni. Przecież w dwusuwach olej jest mieszany z benzyną. Tu podczas suwu sprężania mógłby od góry smarować ścianki cylindrów na których by osiadł. Nie wiadomo jaka jego część uległaby spaleniu.
    Wybacz, ale pozostawię to bez komentarza

  5. #135
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Jak uważasz, ale to fakty. I to nie mój wymysł, ale z tymi informacjami się zgadzam. Zostawiasz bez komentarza- może mógłbym coś wyjaśnić. Ja tylko dodam że konstruktorzy z pewnością uwzględnili wpływ tego oleju na silnik. Ale każdy ma jakąś tam swoją wizje działania silnika, jego podzespołów, oleju- tak więc chyba lepiej niech tak zostanie.

  6. #136
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,928

    Domyślnie

    Szanowny kolego nie gniewaj się proszę

    Silniki dwusuwowe nie miały stałego smarowania skrzyni korbowej a co za tym idzie - nie był smarowany wał, łożyska, korbowód oraz tłok. Stąd aby wyeliminować problem zatarcia się silnika i odpowiedniego smarowania, konstruktorzy silników dwusuwowych opracowali odpowiednie proporcje oleju dodawanego do benzyny celem stworzenia mieszanki tylko i wyłącznie do smarowania wału, łożysk, korbowodu oraz tłoka. To tak po krótce

    Oleju w dolocie nie może być! Po to są właśnie stosowane separatory, między innymi w T.S / JTS / JTD / JTDm; aby odseparować (oddzielić) jak to jest tylko możliwe, olej od gazów wydobywających się z odmy
    Aby to zrozumieć trzeba poznać budowę oraz działanie całego silnika i związanego z nim odmą czyli odpowietrzaniem skrzyni korbowej.

  7. #137
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Ależ ja się nie gniewam , dyskutujemy sobie troszkę o technice- jak to na forum. Właśnie myślałem o dwusuwach- Wartburg 353 zużywał ok. 200 ml oleju na 100 km, gdzie używany był on jak wspomniałeś do smarowania łożysk wału, pierścieni, tłoków i gładzi cylindra. Olej był w rozpylonym paliwie- najpierw zasysany do skrzyni korbowej, potem wtłaczany do cylindrów kanałami płuczącymi. Czterosuw działa inaczej- mieszanka z olejem nie smaruje łożysk wału, bo jej tam nie ma- robi to olej w magistrali olejowej. Ale gdy trochę oleju dostanie się do zasysanego powietrza to co się z nim dzieje? Podczas suwu ssania (tłok idzie w dół) i podczas suwu sprężania olej z powietrzem i paliwem jest w przestrzeni cylindra i z pewnością jakaś jego część osiada na jego ściankach- przez co dodatkowo smaruje je- podobnie jak ma to miejsce w dwusuwie. Z pewnością nie jest to główne źródło smarowania, ale że się tak wyrażę "dodatkowe" (które może mieć jednak znaczenie np. w zastosowaniach sportowych silnika). Można porównać ilości oleju , które zużywał Wartburg i te, uzbierane w Twoich separatorach- różnią się ale w separatorach trochę jednak go jest, trochę mógłby on jednak zwiększyć smarowanie. O przepustnicy (która przecież ciągle jest w ruchu podczas pracy silnika) przeczytałem też na forach Alfisti.net i alfaowner - właśnie w kontekście odłączenia przewodów odmy od przewodu ssącego- były tam zarzuty że to uniemożliwi jej smarowanie. W silnikach Busso nie ma separatorów oleju- konstruktorzy podłączyli przewody odmy do układu ssącego. Trochę dziwne że miałeś tak dużo oleju w układzie ssącym- u mnie przewody ssące są lekko wilgotne, nie zauważyłem w ogóle kropel oleju. A jakiego oleju używasz?

  8. #138
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,453

    Domyślnie

    A czy nie jest czasem tak, że olej w dolocie powoduje w dalszej części silnika powstawanie nagaru (kolektor ssący, cylindry), a idąc dalej przytyka katalizator?
    Teoria ze smarowaniem przepustnicy wydaje mi się co najmniej dziwna i słyszę to pierwszy raz w życiu, a trochę już w tej motoryzacji siedzę.
    Alfist, pamiętasz gaźniki? Tam była benzyna, było totalnie sucho (w sensie smarowania), a jednak jakoś te przepustnice chodziły. W busso masz wtryski, w dolocie powinno być tylko powietrze - warunki dla przepustnicy o wiele lepsze niż przy gaźnikach.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #139
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,928

    Domyślnie

    Dokładnie tak. Celowo o tym nie pisałem bo to rzecz oczywista. Olej w wyniku spalania powoduje nagar, zapychanie katów, osadza się na trzonkach zaworów itd... Jeśli jest go na prawdę dużo może z czasem dojść do zwarcia elektrod na świecach zapłonowych. O dymku z wydechu już nawet nie wspominam ^_^

    alfist Używam oleju Millers Miał być Shell Ultra Racing, ale jakoś wpadł do silnika Millers

  10. #140
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    [MENTION=788]tomaz[/MENTION]- oczywiście że pamiętam gaźniki, występowało w nich zużycie mechaniczne części ruchomych- mam na myśli np. tulejki osi przepustnicy (wykonywane często z brązu samosmarującego) lub całe cylindryczne przepustnice w silnikach motocyklowych, które często po dużym przebiegu miały luz w cylindrze, w którym pracowały (to była częsta usterka gaźnika- wtedy przepustnica do regeneracji lub częściej do wymiany, takie usterki znają i dzisiaj motocykliści). Przewody odmy łączone są zwykle z przewodem ssącym, tak więc konstruktorzy projektujący np. przepustnice uwzględniają wpływ mgły olejowej na ruchome elementy, brak której może spowodować np. ich przyśpieszone zużycie.
    To co występuje u Artura to nadmierna ilość oleju w układzie ssącym- temu należy się przyjrzeć- takie ilości oleju w kolektorze i przewodach to nie jest normalne zjawisko. W moim 3,2 Busso zużycie oleju na 1000 km wynosi ok. 100-150 ml, w układzie ssącym nie widać nigdzie oleju, ścianki przewodów są lekko zatłuszczone- to zapewne wpływ mgły olejowej. Zbyt duże ilości oleju w układzie ssącym mogą być wywołane przedmuchami gazów spalinowych do skrzyni korbowej np. w wyniku nieszczelnych (np. niedotartych jeszcze) pierścieni , niesprawnej odmy lub niewłaściwego oleju- o zbyt niskiej temperaturze wrzenia (na parametrach olejów Millers się nie znam, u mnie jest Selenia Racing 10 W 60 i takie zużycie oleju jak pisałem)

Podobne wątki

  1. Swap silnika z jts na 2.5 busso
    Utworzone przez Ludi_72 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-10-2016, 21:17
  2. JTDm swap na V6 busso
    Utworzone przez Kamiel w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-07-2016, 15:21
  3. [Zapowiedź] Rispetto per Giuseppe Busso - Czyli Ogólnopolskie Spotkanie Belli z Busso V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 302
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory