Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Nie można zdjąć wahacza

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KamilP
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    LPU
    Auto
    Alfa Romeo 1.9JTD 2002r
    Postów
    307

    Domyślnie Nie można zdjąć wahacza

    Wczoraj wymienialiśmy wahacze w Alfie, a raczej próbowaliśmy bo dolny wahacz jest tak przyczepiony do piasty że niczym go nie można ruszyć. Kilka godzin walenia młotkiem, ściągacz, podgrzewanie palnikiem i nic. Nie wiem jak oni to poprzednio zrobili ale jest to prawie jak zespawane. Co można jeszcze spróbować żeby puściło??
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 2002r, blu cosmo:-)
    Moje portfolio

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Zależy gdzie waliłeś tym młotkiem, w gwint sworznia się nie puka tylko w piastę z boku sworznia. Młotek co najmniej 3kg i ostro, czasem puszcza za pierwszym razem, czasem za 100-tnym walnięciem ale jeszcze mi się nie zdarzyło by nie wyskoczył. I nie odkręcaj wcześniej obejm tulei bo jak wahacz będzie "latał" to nici ze stukania.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wahacz nie jest przyczepiony do piasty, tylko do zwrotnicy za pomocą sworznia kulistego. Metody zdejmowania są 2 - albo dobry ściągacz (w czasie dokręcania ściągacza dobrze jest stuknąć od czasu do czasu w bok zwrotnicy), albo metoda na "dwa młotki" - jeden młotek przykładamy do bocznej powierzchni zwrotnicy, a drugim uderzamy.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    ja miałem odkręcony cały wahacz i walenie młotkiem pomogło ale nie trwało to krótko do tego użyłem WD 40 i popryskałem całą gałkę bo ona jest ze stożka i to trzyma po tym zabiegu po którymś uderzeniu młotkiem puściło

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    tydzień temu wymieniałem wahacz przedni lewy dolny, pod zwrotnicę położyłem kawałek stali o przekroju prostokątnym a następnie opuściłem samochód, dwa razy udeżyłem młotkiem w zwrotnicę i sworzeń wyskoczył, problem to był później z założeniem wahacza,
    żeby go przykręcić do belki poprzecznej i nie zniszczyć gwintu w obudowie aluminiowej tuleji gumowej musiałem wyjać z piasty przegób homokinetyczny oraz zdemontować zwrotnicę, dopiero wtedy pod właściwym kątem mogłem przykręcić wahacz do belki poprzecznej, w nowym wahaczu tuleje metalowo-gumowe są tak sztywne że nie da się ich włożyć pod katem a następnie przykręcić śrubą bez uszkodzenia gwintu, chyba że ktoś ją przymocuje na wylot śrubą a od góry przykręci nakrętką
    Ostatnio edytowane przez agentzo ; 24-08-2009 o 09:44

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Tuleje naginasz płaską łyżką do poziomu lekko pukasz młotkiem żeby gwint pokrył się z otworem załapujesz śrubą i gotowe. Przy odrobinie cierpliwości można zrobić to w pojedynkę. Lepsze wahacze w obejmach tulei mają mosiężne wkładki z gwintem odporniejsze na zniszczenie.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Tuleje naginasz płaską łyżką do poziomu lekko pukasz młotkiem żeby gwint pokrył się z otworem załapujesz śrubą i gotowe. Przy odrobinie cierpliwości można zrobić to w pojedynkę. Lepsze wahacze w obejmach tulei mają mosiężne wkładki z gwintem odporniejsze na zniszczenie.
    Ja mam jeszcze inny sposob, zakaldam sicagacz na sprezyne i jazda ze zwrotnica i wahaczem do gory, nie ma zadnego problemu z prawidlowym wlozeniem wahacza i skreceniem.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. [159] Tuleje wahacza dolnego tylna oś - czy można kupić osobno?
    Utworzone przez bujuman w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 14:43
  2. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 09-05-2013, 22:37
  3. Nie da sie zdjąć kół
    Utworzone przez Arthrm w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 11:27
  4. Jak można zdjąć gałkę o drążka biegów
    Utworzone przez Artur3001 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 15:34
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory