- z tego co wiem, to sie robi ale poprzez ECU skrzyni.
- musisz poszukać, ktoś na forum z tym samym silnikiem i alfadiagiem to robił.
- z tego co wiem, to sie robi ale poprzez ECU skrzyni.
- musisz poszukać, ktoś na forum z tym samym silnikiem i alfadiagiem to robił.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Mam jeszcze pytanie odnośnie użytego przeze mnie pliku definicji Alfa156TS_M155_N, czy jest on poprawny dla mojej Alfy. Ponawiam pytanie odnośnie wartości jakie mi wyszły na UniDiagKWP2000, czy komuś coś mówią ? Mam zamiar kupić przepływomierz i podmienić może to jego wina. Jak nie to mam zamiar zrobić tak z resztą podejrzanych części ( Sonda Lambra, Przepustnica ). Jednak kupowanie części i podmienianie ich to średni plan ze względu na koszty. Może ktoś z Krakowa lub okolic ma do odsprzedania interesujące mnie części, albo jest w stanie je udostępnić na podmianę i sprawdzenie przeze mnie czy to właśnie one są winne ( oczywiście nie za darmo) Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Witam
Dzisiaj dzięki uprzejmości kolegi ( On będzie wiedział że o Niego chodzi )udał mi się uruchomić program Alfadiag. Po podłączeniu auta pod kompa wyskoczyła mi lista błędów:
P0100 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka*
P0110 - Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka*
P0115 - Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka*
P0120 - Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - usterka*
P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka*
P0135 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka*
P0340 - Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka*
Pytanie do was jak mam zabrać się za to wszystko. Czy jestem w stanie zdiagnozować każdą usterkę z osobna Alfadiagiem a by upewnić się że na pewno dane części są uszkodzone i kwalifikują się do wymiany. Odnośnie uszkodzonych czujników czy mogę pobawić się w zamienniki, czy tylko oryginały ? jeszcze mam prośbę o lokalizację usterek. Z góry dzieki![]()
- jeśli alfa to tylko oryginały abyś nie dołączył do użzytkowników mających muzea cześci "oryginalnych inaczej".
dlaczego, bo były tanie i na alegro.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Zapytam jeszcze o reset ECU, czy mogę go zrobić Alfadiagiem i w jaki sposób. Może ktoś z was wie jak zrobić reset elektronicznej przepustnicy?
Witam ponownie
Wczoraj dokonałem pomiarów przepływomierza i wyszły mi jakieś dziwne wyniki:
Air flow przy obrotach 1100 310kg/h
przy odcięciu zapłonu 4448 kg/h.
Czy to oznacza że mam uszkodzony przepływomierz?
Dodam ze podczas odłączenia przepływki wartości się nie zmieniły i to mnie dziwi. Pomiary robiłem Alfadiagiem.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Po pierwsze sprawdź przepustnicę, wygląda jakby się nie zamykała do końca, zrób reset wartości adaptacyjnych i skasuj błędy. Dopiero wtedy odpal, przejedz się i sczytaj błędy na nowo. Twoja litania błędów wygląda na zabawę w "odpinanego*" i raczej nie pozwoli Ci poznać przyczyny problemu.
* - zabawa w "odpinanego" polega na durnym odłączaniu poszczególnych czujników podczas pracy silnika, przez "speca" który nie bardzo wie jak się za temat zabrać. Generalnie powoduje masę błędów i problemów przy diagnozowaniu właściwej usterki. Często powodowana przez osoby nie posiadające dostępu do komputera.
Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 10-02-2010 o 21:34
@faza
- podczas pomiarów zobacz parametr czujnik temperatury powietrza i bedziesz wiedział czy masz podłaczony MAF, przepływomierz.
- jak ci pokaże -33st C lub niższą to MAF jest odłączony, uszkodzony lub problem z połączeniem.
@maciek_czer
- tylko kolega nie wie jak zrobić reset parametrów adaptacyjnych.
- i o to się pyta od tygodnia.
- to jest selespeed !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-02-2010 o 08:06
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
A to jak nie wie, to co mu poradzić? widocznie nie ma czym. W selespeed'ach też czasem się przepustnica nie zamknie do końca. Jedyne wyjście wstawić na warsztat, który będzie wiedział o co chodzi i zrobi ten nieszczęsny reset.