Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Błąd komputera lub wskaźnika temperatury vs. prawdziwy termometr.

  1. #1
    ideally
    Gość

    Domyślnie Błąd komputera vs. prawdziwy termometr.

    Mam problem.

    Pod komputerem w dwóch różnych programach pokazuje mi inną temperaturę, a na wskaźniku jeszcze inną.

    W Unidiag maks 70st, w Alfadiag od 92-99, czasami nawet 100stopni na postoju, oczywiście załączał się wiatrak przy wskazaniu ok 90st na pokładzie.

    Dziś wziąłem specjalny termometr do badania temp. masy bitumicznej (maks 300st) i włożyłem na ciepłym silniku do zbiorniczka:

    - za pierwszym otwarciem robiłem to na kilka razy (płyn syczał i trochę chciał uciekać), i badanie wykazało przy wskazywaniu na pokładowym 88-89st, na termometrze było ledwo 86stopni, dopiero po osiągnięciu temp. na wskaźniku samochodu ok 92 stopnie temperatura wzrosła do 89stopni. (tu Alfadiag pokazywał już 99-100st).

    - za drugim razem, gdy wskazówka znalazła się pomiędzy drugą kreską a 90stopni (bliżej 90st) termometr pokazał już tylko 82-83stopnie. Gdy ostygł chwile, na wskaźniku było ok 75st, na termometrze już tylko 78st.

    - nie wiem co mam myśleć o tym, czy termostat do wymiany, chociaż poprzedni właściciel twierdził, że go wymieniał, czy to komputer pokazywał źle (dwa programy dwie różne temperatury), czy to może jednak jest wysoka temperatura mojego silnika, który czasami się przegrzewa jednak. Więcej niż 92st na wskaźniku pokładowym nie widziałem.

    -dodam, że gdy na wskaźniku pokładowym samochodu była dopiero pierwsza kreska (50st), na komputerze w Alfadiag było już ok 70-75 st.

    - czy sprawdzanie termometrem jest miarodajne, gdy włożę go do zbiorniczka wyrównawczego? Wkładam go aż do końca (pod kątem), i między czasie widziałem jak się dolewa do niego płyn.

    I co ja mam myśleć, panowie?
    Ostatnio edytowane przez ideally ; 06-10-2009 o 19:54

  2. #2
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Filozofujesz ;-) jest dobrze - koło zbiorniczka nie ma tak dużej strefy cieplnej tak jak koło czujnika temperatury - czujnik jest dośc blisko głowicy, więc otoczenie też trzyma temperaturę i ją podnosi. Temperatura w zbiorniczku wyrównawczym to "sama" temperatura wody i droga płynu + otoczenie = straty ciepła. A i jest takie coś jak kondensowanie się ciepła itd. etc. ;-) nie ma co rozkminiac tematu.


    Pzdr.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Unidiag bez korekty definicji zaniża temp. o ok. 20'C. Czujnik temp. jest wbudowany w termostat i może występować nieznaczna różnica pomiędzy temp. tam, a w zbiorniczku wyrównawczym. A wskaźnik kabinowy to bujda na resorach.
    W momencie gdy kabinowy przekracza 50'C w rzeczywistości jest już ok. 70'C. Bo w instrukcji napisali, by nie obciążać silnika póki zimny (wskazówka cieczy nie osiągnie 50-60'C, nie pamiętam dokładnie), dlatego sądzę, że błąd jest świadomie zaprojektowany. Za to gdy kabina pokazuje nieco ponad 90'C tyle też mniej więcej jest w rzeczywistości...
    Tyle moich doświadczeń.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    gdzieś czytałem ,ze przegrzewanie silnika to dopiero temperatura +130 st C, odczytana z czujnika, czyli jego oporność a nie wskazania miernika.
    - nawet korek w zbiorniku wyrównawczym jest tak zaprojektowany, że przy tej temperaturze zadziała zawór bezpieczeństwa w korku.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    nawet korek w zbiorniku wyrównawczym jest tak zaprojektowany, że przy tej temperaturze zadziała zawór bezpieczeństwa w korku.
    I robi małe pssssyyy parą ;-)

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Korek to działa na ciśnienie a nie na temperaturę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Swoją drogą rozgrzewanie do oporu auta a później otwieranie korka w zbiorniczku wyrównawczym to nie do końca przemyślane posunięcie.. w układzie panuje wyższe ciśnieni niż atmosferyczne, co dodatkowo zabezpiecza ukłąd przed zagotowaniem.. w momencie otwarcia na gorącym silniku można zaszkodzić swojemu zdrowiu i zdrowiu alfy
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

Podobne wątki

  1. Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
    Utworzone przez korus77 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-03-2016, 15:24
  2. czujnik od wskaźnika temperatury wewnątrz auta AR 156 2.0 T.S
    Utworzone przez Bartek19Bwa w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-04-2012, 14:36
  3. Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury silnika.
    Utworzone przez lesiu166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 20:12
  4. Przekłamanie wskaźnika temperatury
    Utworzone przez smooder w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 31-12-2010, 11:13
  5. [GTV] Jak wymienić żarówkę podświetlenia wskaźnika temperatury?
    Utworzone przez Slepecci w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 16:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory