Sprawdź aku, może to być jego wina. Chyba najtańsze rozwiązanie. Poza tym jak nie sam czujnik, to wtyczki, najczęściej one coś mieszają.
Mi się poducha świeciła, bo luz na wtyczce się pojawił.
Bezpieczniki przy aku też sprawdziłeś?
Sprawdź aku, może to być jego wina. Chyba najtańsze rozwiązanie. Poza tym jak nie sam czujnik, to wtyczki, najczęściej one coś mieszają.
Mi się poducha świeciła, bo luz na wtyczce się pojawił.
Bezpieczniki przy aku też sprawdziłeś?
Bezpieczniki na aku sprawdziłem, ale jeszcze je miernikiem sprawdzę, bo znajomy mówił, że po tych dużych czasami nie widać że uszkodzone. Wtyczki w czujniku stopu psikałem jakimś specjalnym konserwantem ale to nic nie dało. Zamówiłem właśnie czujnik stopu za 25 pln w sobotę wymienię, posprawdzam kable i inny aku włożę. Zobaczymy...
Miesiąc temu miałem w GT też błąd VDC.....
Temat był wałkowany dość często: najcześciej pojawiały się opinie o rozładowanym aku albo czujnik położenia pedału hamulca (czyli włącznik świateł stop). Fakt aku nie mam pierwszej świeżości. Naładowałem go i faktycznie problem ustąpił. Jednak problem w tym że na przerwie w pracy często słuchamy radia w autach (godzinny relax w aucie) i problem ponownie zaczął się pojawiać. Postanowiłem zrobić mały test:
Problem z VDC pojawiał się praktycznie raz dziennie, zamówiłem nowy włącznik świateł stop, zamontowałem go nie ładując aku. Problem zniknął (mimo słabego aku). Po dwóch tygodniach zamontowałem z powrotem stary czujnik/włącznik i nie dojechałem do domu a VDC wywaliło błąd. Oczywiście w domu od razu zamontowałem nowy czujnik. Do tej pory spokój.
Wniosek, to nie tyle wina aku co samego włącznika świateł stop.
Słaby aku jest tylko po części "zapalnikiem" tego błędu. W moim przypadku wolałem jednak wydać 8€ na nowy czujnik i nie martwić się czy mi się błąd włączy czy tez nie bo aku mam słaby.
Wydrapne iPhonem na lakierze
Kto wie gdzie są podłączone czujniki ABSu ? Próbowałem 'po kablach' ale w 2,4 to totalna masakra ;/ Kot by się nie zmieścił w komorze silnika.
Z tym czyszczeniem to bardzo ostrożnie , Zberanie opiłków magnesem z pierścienia magnetycznego absolutnie zabronione. Ja popsułem tak dwa dobre łożyska
- - - Updated - - -
Czujniki są łączone w komorze silnika z lewej strony przy zbiorniczku wspomagania kier. i analogicznie z prawej strony. Z opisu auta widzę że to jakiś 2004-2005 rok prod. więc powinieneś mieć czarne owalne wtyczki.
Witajcie, podepnę się pod temat, gdyż symptomy podobne, skutek taki sam, lecz przyczyna chyba inna...
Po uruchomieniu zasilania pojawia się komunikat,ABS, VDC, ASR, system failure, świecą kontrolki, odpalam silnik, kontrolki gasną, ruszam i wszystko działa, lecz nawet lekkie hamowanie, powoduje włączenie się ABSu i pedał drga samochód hamuje. lecz po przekroczeniu 50kmh, kontrolki zapalają się i od tej pory już nie działa ABS, ASR, ESP, wszystko zaczyna się po przekroczeniu 50km/h...
Skąd to się wzięło?l
Zimą, niestety po pozostawieniu samochodu na ręcznym, czasami coś zamarzało i hamulec ręczny nie puszczał do końca, klocki tarły w tarcze, a autko palio więcej, a charakterystycznie zatrzymywało się z 20kmh bez mojej pomocy, tak jak bym to ja hamował. to powdowiało rozgrzanie się tylnych tarczy, piast, felg dość mocno... W zasadzie w obu kłach, (jedno mniej, drugie więcej)
No więc pewnego razu leciałem sobie obwodnica Krakowa, przez ok 5km, z prędkością ok 200kmh, pojawił się ten błąd właśnie wtedy... Zaczęło się wtedy na stałe, nie wiedziałem o co kaman.
Kilka dni później pojechałem z tym do warsztatu, z prośbą czyszczenia zacisków na cuda, by pozbyć się hamowania, okazało się że linki są zatarte, zardzewiałe, brudne, KAPUT, zostały wymienione...
Komp podpięty, odczyt nie wskazuje precyzyjnie, mówiąc ogólnikowo, błąd systemu ABS. (auta nie używałem od 25.11-20.01. niestety doprowadziło to do padnięcia AKU.
Po Opowiedzeniu mechanikowi, historii którą tutaj napisałem, stwierdza że to nie ma nic wspólnego z błędem, wskazuje na akumulator, (pewnie dlatego że takie sprzedaje) jednak błąd pojawił się zanim Aku padło, przyczyna pojawiającego się błędu nie znana jak do tej pory...
Teraz moje pytanie, czy wysoka temperatura na piastach, mogła spowodować uszkodzenie czujnika ABS przy kole, lub jakiegoś innego elementu z nim związanego? Co sugeruje pojawianie się błędu powyżej 50kmh, czyli różnica w odczytach wtedy jest na tyle doża że zgłasza błąd...
Wygląda to jak na filmie poniżej, jeśli komuś coś przychodzi do głowy, to proszę o komentarz.
https://youtu.be/snNgT4ow54A
Ok, czas na rozwiązanie, więc jak przypuszczałem, akumulator nie ma nic wspólnego z tym problemem, ale każdy chce sprzedać aku, zima była słaba, wiec rozumie.
Do rzeczy.
Od bardzo wysokiej temperatury, po prostu stopiła się sonda czytająca impulsy z magnetycznej obręczy piasty, magnetyczna obręcz piasty rozleciała się na kawałki, więc to nie miało prawa działać. Po przekazaniu info, (patrz poprzedni post) problem zlokalizowali w 30mini po oddaniu auta i rozwiązali
DWAJ UCZNIOWIE 3 KLASY ELEKTRO-MECHANIK, ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ, W WADOWICACH IM. STASZICA, NA WARSZTATACH SZKOLNYCH.
Koszt 150zł "sonda" 230zł piasta, =380zł dla inter-cars doba czekania na części, Koszt robocizny 0zł. prace pod okiem nauczyciela, uczniowie zrobili to, w ramach praktyk zawodowych, z ciekawymi przypadkami... Da się?
Dziękuję i powodzenia w podobnych kłopotach.
U mnie ten komunikat był spowodowany złym ustawieniem kierownicy była poprostu przekręcona lekko w lewo przy dohamowywaniu tez wywalalo bład i czasem abs sie włączał oraz mrugałakontrolka od vdc ale tylko czasem, po podłaczeniu komputera byl bład czujnika abs wymiana nic nie dała dopiero ustawienie zbieżności pomogło i błąd nie powraca . prawdpodobnie sterownik od vdc wykrywał ze koła sa skręcone a czujnik przyspieszeń bocznych nie wyczuwał skrętu i do akcji wkraczał abs i vdc mysląc ze jest poślizg. tak wynika z obserwacji.
Temat tego komunikatu długi i szeroki a przyczyn jego jak Chińczyków
Oczywiście też go przerabiałem, szukałem, wymieniałem..i...nic. Świeciło sobie i już. Pewnego razu rozmawiałem z mechanikiem, który stwierdził, że skoro wszystko działa, to trzeba się przyzwyczaić i nie zwracać uwagi, co zresztą uczyniłem.
W grudniu zeszłego roku, kupiłem sobie kamerkę sportową, której używam również jako videorejstrator samochodowy, podłączony do gniazda zapalniczki. Po kilku dniach, kolega którego wiozłem zauważył - ooo, widzę że namierzyłeś i zlikwidowałeś problem? Jaki pytam? No, ten komunikat ABS/VDC system...Dopiero wtedy zauważyłem, że się nie wyświetla! Jeżdżę tak już ponad dwa miesiące i zero tego komunikatu.
Jako że wyłącznik ABS i gniazdo zapalniczki są blisko siebie, domniemywam, że prawdopodobnie jest to temat zaśniedziałych styków/kabelków/masy itp? Wczoraj zauważyłem, że gniazdo zapalniczki podświetla mi się na czerwono, ale nie zawsze, pomimo że ładowanie kamerki działa a tego podświetlania na pewno wcześniej nie było
Mam tę Alfę 7 lat, a że nie palę, to gniazdo było nie używane.
Podsumowując - bardzo ciekawe zjawisko i kolejny trop dla tych, których ten komunikat męczy![]()
Witam mam problem z VCD. Po ściągnięciu kierowcy wywaliło błąd. Zmieniłem czujnik kata skrętu i chwilą spokoju. A teraz jak zapali się auto pojedzie 100m to błąd wywala. I teraz pytanie gdzie szukać przyczyny? Auto AR 156 2.0JTS 2003 rok