Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Spryskiwacze padły :/

  1. #11
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Witam!
    Również mam problem ze spryskiwaczami, oczywiście przedniej i tylnej szyby i chyba nie będzie tak różowo że tylko pompka do wymiany:/ Pewnego dnia przestały działać i do tej pory nie chcą.
    A więc tak płyn jest. Pompka działa bo podłączałem na krótko do aku. Natomiast do wtyczki prąd nie dochodzi. Bezpieczniki sprawdzałem i są ok. Przekaźniki T12 i konektor A (jeśli dobrze mi się wydaję jest to taka niebieska duża wtyczka obok bezpieczników) też wydają się w porządku. Doszliśmy z kolegą w końcu do kolumny kierowniczej i tam do wiązki prowadzącej do wtyczki łączącej się z dźwignią przełączników i na tym utknęliśmy, dużo kabli i nie podpisane styki żeby zrobić obwód. Ściągnąłem sobie z eLearn'a schemat elektryczny, opis funkcjonowania itp do spryskiwaczy szyb i z tego próbowaliśmy dochodzić co jest grane ale tak jak mówiłem w tej wtyczce nie podpisane są styki:/
    Co może być przyczyną że do wtyczki przy pompce nie dochodzi prąd? Proszę o jakąś radę jak się z tym uporać bo nadchodzi jesień i zima a bez spryskiwaczy będzie duża lipa. Pisałem o tym w dziale 147 ale nikt mi nie odpowiada.
    Pzdr.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    Witam!
    Również mam problem ze spryskiwaczami, oczywiście przedniej i tylnej szyby i chyba nie będzie tak różowo że tylko pompka do wymiany:/ Pewnego dnia przestały działać i do tej pory nie chcą.
    A więc tak płyn jest. Pompka działa bo podłączałem na krótko do aku. Natomiast do wtyczki prąd nie dochodzi. Bezpieczniki sprawdzałem i są ok. Przekaźniki T12 i konektor A (jeśli dobrze mi się wydaję jest to taka niebieska duża wtyczka obok bezpieczników) też wydają się w porządku. Doszliśmy z kolegą w końcu do kolumny kierowniczej i tam do wiązki prowadzącej do wtyczki łączącej się z dźwignią przełączników i na tym utknęliśmy, dużo kabli i nie podpisane styki żeby zrobić obwód. Ściągnąłem sobie z eLearn'a schemat elektryczny, opis funkcjonowania itp do spryskiwaczy szyb i z tego próbowaliśmy dochodzić co jest grane ale tak jak mówiłem w tej wtyczce nie podpisane są styki:/
    Co może być przyczyną że do wtyczki przy pompce nie dochodzi prąd? Proszę o jakąś radę jak się z tym uporać bo nadchodzi jesień i zima a bez spryskiwaczy będzie duża lipa. Pisałem o tym w dziale 147 ale nikt mi nie odpowiada.
    Pzdr.
    jeśli masz eLEARN , to zapewne wiesz który przekaźnik jest od pompki spryskiwaczy, weź miernik i po wyjęciu tego przekaźnika poprostu sprawdź odpowiednie styki (których kable są połączone do kolumny kier.) miernikiem.
    czasem zamiast rozbebeszać pół samochodu, wystarczy głupi miernik kupiony na podzamczu za 15 zł, albo żaróweczka za 50gr i kawałek 2 żyłowego kabla
    Ostatnio edytowane przez Renegat ; 22-09-2010 o 20:04

    Alfa jest jak piękna i namiętna kobieta....
    z tą różnicą, że Alfa jest tańsza w utrzymaniu



    Była: 156 2.0TS
    Jest: 159 sportwagon 2.4jtdm 200hp
    Dusza by chciała: Stelvio Quadrifoglio

  3. #13
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Renegat Zobacz post
    jeśli masz eLEARN , to zapewne wiesz który przekaźnik jest od pompki spryskiwaczy, weź miernik i po wyjęciu tego przekaźnika poprostu sprawdź odpowiednie styki (których kable są połączone do kolumny kier.) miernikiem.
    czasem zamiast rozbebeszać pół samochodu, wystarczy głupi miernik kupiony na podzamczu za 15 zł, albo żaróweczka za 50gr i kawałek 2 żyłowego kabla
    Właśnie tą metodą sprawdzałem przekaźniki i pompkę. Żarówka i dwa kable I były w porządku.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    No to pozostaje Ci demontaż obudowy z kolumny i dobrać się do zestawu przełączników (dźwigienek) i tam sprawdzić miernikiem, lub jeśli nie masz czasu czy obawiasz się żeby nie sknocić, to goń do elektryka czy ASO, ale w autobialu wezmą jak za zboże, więc może podskocz do tego elektryka co działa koło ul.zamojskiej (zapomniałem nazwę ulicy, ale to mała uliczka równolegle do zielonej, zaraz koło zamojskiej), bierze nie drogo a ma jakieś pojęcie o elektryce w odróżnieniu od niektórych "speców"

    Alfa jest jak piękna i namiętna kobieta....
    z tą różnicą, że Alfa jest tańsza w utrzymaniu



    Była: 156 2.0TS
    Jest: 159 sportwagon 2.4jtdm 200hp
    Dusza by chciała: Stelvio Quadrifoglio

  5. #15
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Chyba tak zrobię bo nie mam już pomysłu, tylko jakbyś mi podał dokładniejszy adres i czy jakoś ten warsztat jest oznaczony. Kolumnę już rozbierałem i tam idzie takie duże złącze z 11 przewodami, 5 cieniutkich (pewnie do jakiś czujników) i 6 grubszych. W eLearnie jest napisane po włączeniu dźwigni idą dwa sygnały ze styku 10 i 12 do konektora i uruchamiają pompkę. Próbowałem połączyć różne dwa obok siebie ale bez reakcji. Już nie będę się zagłębiał w te schematy tylko pojadę do elektryka albo wymienię cały przełącznik.
    Pzdr.

Podobne wątki

  1. Padły spryskiwacze
    Utworzone przez adam08 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-08-2014, 15:55
  2. [159] padły przeguby wewnętrzne
    Utworzone przez xdj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-06-2014, 16:59
  3. Wycieraczki padły
    Utworzone przez abbazabba w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-01-2010, 13:40
  4. [145] padły głośniki?
    Utworzone przez wilczasty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-02-2009, 18:00
  5. Wahache padły po 4 miesiącach
    Utworzone przez selespeed1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 20-09-2008, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory