Jak w temacie, po uruchomieniu klimatyzacji zaczynają falować obroty silnika. Silnik nie gasnie, ale to troche drażni. może ktoś już się spotkał z taką sytuacją ? Pozdrawiam Michał
Jak w temacie, po uruchomieniu klimatyzacji zaczynają falować obroty silnika. Silnik nie gasnie, ale to troche drażni. może ktoś już się spotkał z taką sytuacją ? Pozdrawiam Michał
U mnie to samo ale tylko przy włączeniu śnieżynkispowodowane jest to chyba dodatkowym obciążeniem jak się kompresor włączy. I z zimna z 50 koni tez ucieka.
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014
tak ale u mnie tak sie dzieje jakis czas w dluzszej trasie jakos to zanika po kilkunastu kilometrach. moze to jakis pasek klinowy sie blokuje czy cos innego, sam juz nie wiem troche to drazni. zastanawiam sie ponad to nad dziwnym dziwekiem, moze jestem przewrazliwiony ale dominuje metaliczny dzwiek przy przyspieszaniu. dzis jechalem z otwarta szyba i kiedy mijalem inne auta dalo sie slyszec ow dzwiek. to akurat mi nie przeszkadza bo dzwiek jest "rajdowy" ;-) i ostatnie pytanie, wariator - kiedy dobiega konca jego zywot wydaje dzwiek jak klasyczny diesel czy jest to dzwiek duzo delikatniejszy ? pozdrawiam Michal
p.s. z gory przepraszam za moze "laickie" pytania, ale zupelnie nie znam sie na autach a nie chce aby mechanik zaczal wymieniac mi "wszystko" ;-)
Co do dziwnego dźwięku to jest świst czy stukot :?:
Co do wariatora użyj funkcji szukaj na forum a będziesz miał co czytać![]()
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014
zdecydowanie jest to swist
Jeśli ten odgłos występuje tylko przy włączonej kimie to bym obstawiał łożysko kompresora albo brak oleju w kilimie. Falowanie może być spowodowane też tym, że się zaciera coś tam w środku bo nie ma smarowania i są większe opory po uruchomieniu a potem jak się rozbuja to się kręci. To tylko moje zdanie ale bym bardziej zainteresował się tematem bo jak całkowicie stanie to może być już za późnoNapisał Bjern
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014
u Mojego wuja jest identycznie przy włączonej klimie wolne obroty falują . Przy włączeniu klimy powinien nastąpic impuls do silnika krokowego o podwyższenie wolnych obrotów silnika i tu jest przyczyna falowania przy włączonej klimie
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
w mojej furce jest tak że po włączeniu klimy wzrastają obroty na biegu jałowym o jakieś 100-150 obr. ale o falowaniu nie ma mowy.Napisał 75andrew155
Czyli tak jak powinno byćNapisał mick
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
i ciekawostka, dzis "przepedzilem" alfe na trasie i problem z falujacymi obrotami przy wlaczeniu klimy zniknal. ciekawe na jak dlugo, sprawdzalem rowniez po pewnym czasie gdy silnik ostygl - problemu falujacych obrotow nie ma na biegu jalowym. czy komputer cos sobie przeliczyl w miedzy czasie ;-) ale chyba zbliza sie koniec wariatora, na wolnych obrotach silnik pracuje podobnie do diesla, choc zdecydowanie kuluralniej ;-) pozdrawiam