Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Paski rozrządu - znaki na pasku.

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wszystko ładnie pięknie ale na zegarze podczas dochodzenia do GMP to wskazówka stała w tym samym miejscu dość długo podczas krecenia oponą koła a ta szczerba poruszała się cały czas.
    - czyli GMP ma pewien "luz" jak stanie koncówka czujnika na denku tłoka w tym punkcie.
    - a szczerba jest na dość dużym kole, czyli prędkość kątowa mała.
    - lepiej stosowac jedna i drugą metodę, ważne aby tylko dobrze założyć potem pasek na pływające koła.
    - chociaz instrukcja w dziale "zrób to sam " opisuje że koła podczas tej operacji skręcić na prawo, do oporu i zakładać pasek od lewej strony, od koła pasowego wału korbowego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - wszystko ładnie pięknie ale na zegarze podczas dochodzenia do GMP to wskazówka stała w tym samym miejscu dość długo podczas krecenia oponą koła a ta szczerba poruszała się cały czas.
    - czyli GMP ma pewien "luz" jak stanie koncówka czujnika na denku tłoka w tym punkcie.
    - a szczerba jest na dość dużym kole, czyli prędkość kątowa mała.
    - lepiej stosowac jedna i drugą metodę, ważne aby tylko dobrze założyć potem pasek na pływające koła.
    - chociaz instrukcja w dziale "zrób to sam " opisuje że koła podczas tej operacji skręcić na prawo, do oporu i zakładać pasek od lewej strony, od koła pasowego wału korbowego.
    masz rację bubu321 kiedy tłok jest w GMP występuje tzw.martwa strefa i zawiera się w kilku stopniach.wtedy mimo delikatnego pokręcania wałem korbowym tłok się nie porusza i stąd może być minimalne przekłamanie na zegarze.
    dlatego punkt 0 zaznaczony na kole zamachowym jest bardzo precyzyjnym odnośnikiem do poprawnego montażu rozrządu.

    jednak nie sądzę żeby aż tak minimalne (1 lub 2 st.) miało kolosalny wpływ na pracę silnika.


    moja druga ulubienica...

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - też tak myśłałem ale silnik alfy to maszyna zestrojona dość krytycznie.
    - faza przekrycia zaworu ssacego to tylko 3 stopnie, zaworu wydechowego to tylko 4 stopnie, dotyczy silnika 156 TS 2.0.
    - gdzie inne samochody te kąty mają na poziomie 15 na 20 stopni.
    - i chyba dlatego tunningowcy omijaja z daleka ten typ modelu alfy.
    - z moich pomiarów wynika że "lepsze" jest ustawienie rozrządu aby był opózniony niż aby był przyśpieszony, mówimy tutaj o kątach około 3 stopnie, czyli pół ząbka wału korbowego.
    - problemem jest tylko jak to złapać na tym zegarze oraz na tej szczerbie.
    - lataroskopia może tutaj trochę pomóc ale nalezy zebrać trochę doświadczenia.
    - jak na razie moja hamownia jest w fazie przebudowy , tak że będę mógł to poprzeć wynikami z hamowni podwoziowej.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - problemem jest tylko jak to złapać na tym zegarze oraz na tej szczerbie.
    do szczerby małe lusterko oraz wprawne oko w zupełności wystarczą...


    moja druga ulubienica...

  5. #15
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    jednak nie sądzę żeby aż tak minimalne (1 lub 2 st.) miało kolosalny wpływ na pracę silnika.
    Raczej ma,producenci jako jeden z argumentów przejścia z łańcuchów na paski podawali właśnie rozciąganie łańcucha i przesunięcie faz rozrządu nawet do 4 st.
    Przy tak wysilonej jednostce i dość wysokich obrotach maksymalnych, 2 st może okazać się zbyt dużo.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Cyganowka
    Auto
    crosswagon
    Postów
    53

    Domyślnie

    Co do zegara to są różnej dokładności , nie wiem jak u was ale u mnie wystarczy dotknąć delikatnie klucza i wskazówka się przemieszcza a znaki na pasku są po to o czym pisał gdzieś bubu
    Każdy kto ustawiał rozrząd wie że czasem można przestawić kółko o ząbek i będzie pasować na blokady ale na odwrocie jest czujnik i wtedy może być przestawiony rozrząd według ecu
    Trafił mi się jakiś czas temu pasek good yeear klient sobie sam go kupił
    Nie pasował dobrze do silnika i nie chciałem go zakładać jednak upartość gościa była duża

    Wiele się nie nacieszył po 10 tysiach wpadł na olej i filtry a tu zonk pasek wyglądał na 200 000
    a napinacz już był poza znakami
    Po zdjeciu na oko było widać wyciągnięcie paska o jakieś 2 cm


    GOOD YEAR nie polecam !!!!!!!!!!

  7. #17
    Dylu
    Gość

    Domyślnie

    kupiłem właśnie pasek dayco do silnika 1.9 jtd no i gdybym go założył na te namalowane znaki na nim to byłby odwrotnie co do kierunku w jaki ma się kręcić (strzałki kierunkowe też na nim namalowane) czy to ważne w jaką stronę zakładamy pasek?

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dylu Zobacz post
    kupiłem właśnie pasek dayco do silnika 1.9 jtd no i gdybym go założył na te namalowane znaki na nim to byłby odwrotnie co do kierunku w jaki ma się kręcić (strzałki kierunkowe też na nim namalowane) czy to ważne w jaką stronę zakładamy pasek?
    Było to już opisane w którymś temacie na tym forum strzałki kierunkowe są bardzo istotne i pasek musi sie obracać we wskazanym kierunku a kreski jak pokombinujesz też będą się zgadzać . tak jak pisałem było to juz opisane

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolek1980 Zobacz post
    Wiele się nie nacieszył po 10 tysiach wpadł na olej i filtry a tu zonk pasek wyglądał na 200 000 a napinacz już był poza znakami Po zdjeciu na oko było widać wyciągnięcie paska o jakieś 2 cm GOOD YEAR nie polecam !!!!!!!!!!
    ja też miałem pasek Goodyear'a założony jeszcze przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 120 000, alfe kupiłem 10 dni temu z przebiegiem 132 000, niby rozrząd zrobiony na 100% a pasek już się lekko strzępił, a poprzedni właściciel nawet pompy wody nie wymienił (znajomy mechanik mówił, że była to na 90% pompa jeszcze fabryczna), tylko właśnie sam pasek i rolki, tak więc dobrze, że posłuchałem rozsądku i rozrząd kompletny zrobiłem. W dodatku pasek był za luźno naciągnięty. Teraz mam pasek Contitecha, pompę i napinacze SKF. Ale czy są na nim jakieś oznaczenia to nie wiem, na poprzednim Goodyear'a nie widziałem żadnych.

  10. #20
    Spojleer
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Mam takie pytanie, czy są jakiekolwiek znaki na wałku ssącym, bo mam alfę, w której rozrząd jest tak pokopany jak nasz sejm. niedawno ją kupiłem i facet powiedział, że poszła uszczelka, ale zacząłem kopać i zobaczyłem, ze znaki są walnięte. Wydechowy jest przestawiony o jakieś 4 ząbki co najmniej, nie sprawdzałem dokładnie bo już późno było, a nie mam pojęcia jak z ssącym. pasek jest bez znaków. Nie chcę go ustawiać na pałę, żeby go nie uszkodzić.

    Z góry dzięki za odpowiedź.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 11:49
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-09-2013, 09:18
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 08:46
  4. Dlaczego dwa paski rozrządu 163 i 166 zębowe do 1.6TS???
    Utworzone przez cinek30 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-03-2011, 09:33
  5. [146] Dziwne znaki na wyswietlaczu
    Utworzone przez clozi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-09-2008, 18:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory