- tak obecnie moge już potwierdzić z cała stanowczością , tylko blokady HP są sprawdzone i wiernie oddają krzywiznę wałka dokłądnie tak jak blokady fabryczne.
- wszyscy inni "producenci" Tarnów, Nowy Sącz to używając parafrazy naszego kolegi kowale robiący blokady do tak wymagającego auta jakim jest 156 TS.
- jeszcze raz przypomnę, faza przekrycia w tym "stunningowanym modelu fabrycznym " jest równa tylko 7 stopni, 3 na zawór ssacy i 4 na zawór wydechowy.
- 10 letnie auto ma luzy pomiedzy GMP wału korbowego i GMP czujnika zegarowego około 2 - 4 stopni, czyli prawie 1 szczerba we wzierniku.
- ja napewno bedę ustawiał wg. GMP wału korbowego, czyli wziernik + dodatkowo czujnik zegarowy do bieżacej kontroli.
- dobre pytanie , dlaczego firma alfa nie podała metody ustawiania na szczerby ?
- a ja się zapytam, dlaczego firma alfa w swoim testerze firmowym Examiner nie podaje wszystkich parametrów adaptacyjnych silnika 156 TS ?
- i to taki szczególny parametr FRA, bezpośrednio mówiący o kondycji silnika, czujników, sondy, katalizatora, mafa.
- może nie wiedzieli że taki parametr Bosch zrobił im w ECU, chyba tak było !!!
- i to samo jest ze szczerbą.
- kto ma rację ?