Strona 9 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 124

Temat: Blokady wałka rozrządu

  1. #81
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tak obecnie moge już potwierdzić z cała stanowczością , tylko blokady HP są sprawdzone i wiernie oddają krzywiznę wałka dokłądnie tak jak blokady fabryczne.
    - wszyscy inni "producenci" Tarnów, Nowy Sącz to używając parafrazy naszego kolegi kowale robiący blokady do tak wymagającego auta jakim jest 156 TS.
    - jeszcze raz przypomnę, faza przekrycia w tym "stunningowanym modelu fabrycznym " jest równa tylko 7 stopni, 3 na zawór ssacy i 4 na zawór wydechowy.
    - 10 letnie auto ma luzy pomiedzy GMP wału korbowego i GMP czujnika zegarowego około 2 - 4 stopni, czyli prawie 1 szczerba we wzierniku.
    - ja napewno bedę ustawiał wg. GMP wału korbowego, czyli wziernik + dodatkowo czujnik zegarowy do bieżacej kontroli.

    - dobre pytanie , dlaczego firma alfa nie podała metody ustawiania na szczerby ?
    - a ja się zapytam, dlaczego firma alfa w swoim testerze firmowym Examiner nie podaje wszystkich parametrów adaptacyjnych silnika 156 TS ?
    - i to taki szczególny parametr FRA, bezpośrednio mówiący o kondycji silnika, czujników, sondy, katalizatora, mafa.
    - może nie wiedzieli że taki parametr Bosch zrobił im w ECU, chyba tak było !!!
    - i to samo jest ze szczerbą.
    - kto ma rację ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-04-2010 o 16:44
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #82
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    -
    jak sie kręci kołem od strony kierowcy to dobrze widać jak "siada " blokada na wałku wydechowym i ssącym.

    --

    --

    --
    Nie chodziło mi o sprawdzenie,tylko zakładanie paska.Spróbuj załozyc pasek i kontrolowac znak na kole zamachowym Trudne do zrobienia.

  3. #83
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    No chyba coś w tym jest, gdy składałem teraz moje 3.0 do 156tki, przy ustawieniu rozrządu szczególnie przyłożyłem się do GMP na czujnik, i nie byłem w stanie zauważyć jak to nazwałeś martwej strefy, ewidentnie widać było narastanie wskazania czujnika i od razu po osiągnięciu max. opadanie, bez jakiegokolwiek zakresu położenia wału w którym wartość była by stała. Ale silnik w stanie wzorowym!!!!
    No to cieszę się, że chociaż jeden kolega ma takie same doświadczenia jak ja, bo już zacząłem powoli się zastanawiać, czy coś ze mną nie tak. No, ale to trzeba zrobić parę silników i mieć konkretny czujnik.
    Nie rozumiem tylko kolegi bubu, bo w sobotę zostało jasno dowiedzione, że w silniku jego samochodu ustawienie na tzw. znaki powoduje opóźnienie faktycznego GMP, zmierzonego czujnikiem o 2 st., co daje 0,03 mm skoku tłoka. Może, gdybyśmy rozebrali cały rozrząd i ustawili ten silnik zgodnie ze sztuką, to przekonałbym do czegoś kolegę bubu - a tak to cała para poszła w gwizdek.

  4. #84
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    No cóż... Tak jak napisałem - nie wiem jak dokładnie jest w ts-ie bo go jeszcze nie rozbierałem.
    Co do reszty podtrzymuje swoje stanowisko - i bardzo jestem ciekaw tego co ustalicie. Nie myli sie ten co nic nie robi - ja przyznam rację każdemu kto rzetelnymi dowodami przekona mnie do swojego stanowiska.
    Swoja wiedzę opieram na wertowaniu "service manuali" (najlepiej fabrycznych - a i im zdarzają się błedy) oraz weryfikowaniu ich w praktyce.
    Każdy kto mnie zna powie wam, że jestem tak dokładny, że przez tę dokładność nie jestem w stanie dokończyć w przyzwoitym czasie wielu spraw które zacząłem.
    Nie biorę się za coś jak sie najpierw z tego nie zdoktoryzuję.
    Rozebrac silnik potrafi każdy, nie każdy potrafi złożyć go z powrotem na tyle dobrze żeby działał nie gorzej niż przed demontażem. Ja pierwszego składania swojego boksera omalże nie przypłaciłem życiem. Czujnik zegarowy posiadam - i uważam, że jest dobry do ustawiania zapłonu w jawie (zresztą też TS tyle że 350 -hehehe).
    Dlatego napisałem Wam to co napisałem. Nie wiem dlaczego instrukcja każe ustawiać na czujnik zegarowy - uważam to za bardzo dziwne. Jak zrobię swój rozrząd to pewnie napisze dlaczego.
    Dziś jedyne racjonalne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy jest takie, że łatwiej jest wkręcić czujnik zegarowy skoro i tak jest zdjęta pokrywa zaworów do montażu blokad niż demontaż kolektora ssącego i akumulatora żeby dojść do wziernika. Ktoś to racjonalizował pod kątem czynnosci koniecznych do wykonania i czasu pobytu auta w serwisie.
    A zapłon jest powiązany z gmp tłoka czy z położeniem koła zamachowego? Bo skoro ustawiacie gmp wg tłoka to i czujnik od zapłonu powinien być skorelowany z tłokiem a nie z zębami na kole zamachowym (tzn ecu powinno wyliczać zapłon względem tłoka a nie zębów na kole zamachowym).
    Życzę żebyście mieli dużo czasu na medytacje z tym tematem, i naprawdę czekam na wyniki Waszych badań - a nóż będę musiał przeprosić się ze swoim czujnikiem zegarowym...
    Naprawdę bez jakiejkolwiek urazy :-D życzę miłej zabawy.

    Ps. Osobiście uważam że trzeba w "service manualu" sprawdzić czy znak na kole zamachowym oznacza z GMP tłoka. Jeśli tak, to czujnik zegarowy może dalej spokojnie kurzyć się w szafie. Niestety na dzień dzisiejszy nie posiadam tak rzetelnej dokumentacji silnika TS jaką posiadam do boksera i tego sprawdzić nie mogę (skłamałem - posiadam o ile w ar 156 były takie same ts-y jak w 146 - ktoś to wie?).
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  5. #85
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja ostatni raz i krótko, bo pewnie większość już ma dość tej polemiki.

    Jeśli ktoś chce poprawiać konstruktorów silnika co do procedury ustawiania rozrządu w TS to jego sprawa.
    Moje pomiary przeprowadzone z kolegą bubu dowiodły niezbicie, że w badanym silniku znaki pokazywały zafałszowane wskazania w porównaniu do rzeczywistego GMP tłoka o 2 st., co przekłada się na 0,03 mm suwu tłoka. Jak jest w innych silnikach nie wiem, ale jak będę robił swój to sprawdzę i napiszę.
    Dlatego, gdyby ktoś ustawiał rozrząd w silniku kolegi bubu ustalając GMP na podstawie znaków, to już na samym początku popełniłby błąd opóźnienia fazy otwarcia zaworów o 1 st..
    Właśnie dlatego inżynierowie, mając na względzie konieczność niezwykle dokładnego ustawienia rozrządu w TS, przewidzieli procedurę jego ustawiania przy użyciu czujnika zegarowego.
    Łatwość dostępu do znaków nie ma tu nic do rzeczy, tym bardziej, że w TS nie ma potrzeby demontażu kolektora ssącego, jak twierdzi kolega r-sokol. Wystarczy tylko wyjąć akumulator do lepszego obserwowania znaków. Więc, gdyby można było korzystać ze znaków to byłoby to znacznie łatwiejsze niż posiadanie specjalistycznego narzędzia, jakim jest czujnik.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 13-04-2010 o 07:33

  6. #86
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w każdej dziedzinie rządzi statystyka, testy jednego auta i wyciąganie z tego wniosków to błąd.
    - ja tez popełniłem ten sam bląd, po testach około 20-30 alf wyciągam wnioski że WSZYSKIE alfy maja żle ustawiony rozrząd.
    - bazuję tutaj na danych podanych przez odkrywcę metody pomiaru pulsacji w rurze wydechowej, ( podoba mi sie ta nazwa "analiza spalin", kto miał robione te pomiary to wie dlaczego tak to nazwali.).
    - wg. tego pana , wykres pulsacji, czyli pośrednio fazy przekrycia ma mieć pierwszy najwyższy wierzchołek inne mają być niższe.
    - a na moich pomiarach pierwszy wierzchołek jest niższy a inne wyższe i tak prawie we wszystkich przebadanych alfach.
    - dopiero nieoficjalny zlot w Krzywej dał mi po nosie, alfa kolegi zachowuje się normalnie, mimo tego że ma wbudowany gaz chyba V generacji.
    - pomiary GMP wykazuje jednak że rozrząd jest opózniony prawie o 12 stopni, mam tylko nadzieję ze w czasie oficjalnego zlotu uda sie ten problem potwierdzić.
    - czyli jednak autor tej metody ma rację, coś innego przeszkadza w naszych alfach aby otrzymać poprawne wyniki.
    - poniżej wyniki ostatniej sesji, wszędzie zaznaczone GMP.
    - na każdym wykresie impuls zapłonu jest przed GMP a to już dużo.
    --

    --

    --

    --
    - teraz to co tygrysy lubią najbardziej, teoria.

    - z wałem korbowym jest związany czujnik położenia i obrotów wału korbowego, CKP.
    - punkt GMP wału korbowego jest na 15 impulsie CKP, dokładnie na opadającym zboczu sinusoidy w środku, czyli wypada to w środku zęba wału korbowego.
    - czujnik Halla powinien mieć skok impulsu do zera na 20 impulsie CKP.
    - iskra zapłonu na obrotach biegu jałowego wypada na 13 impulsie CKP.
    - zero czujnika zegarowego powinno wypadać na GMP wału korbowego.
    - w diagnostyce mówi się o tym że te wszytkie GMP wału korbowego, wałków rozrządu oraz GMP tłoka przy poprawnym ustawieniu powinny się pokrywać.
    - ja jeszcze dodaję, "i przy braku dużych luzów na silniku".
    - klasyczne machanika bazuje tylko na GMP tłoka, jako jedyny wyznacznik górnego martwego punktu.
    - myśle że problem jest bardziej skomplikowany, bo nie wiemy jaki wpływ na te parametry mają popychacze hydrauliczne, wzniosy krzywki wału rozrzadu.
    - ale na te pytania powinna dać odpowiedz diagnostyka dynamiczna.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-04-2010 o 08:38
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #87
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Wróć. Pomyliłem się - oczywiście nie kolektor ssący - miałem na mysli odcinek rury pomiędzy filtrem a przepływomierzem. A jesli akumulator wystarczy - to oczywiście wystarczy.
    Oczywiście żadnej polemiki - wtrącałem tylko swoje 5 groszy - i na tym faktycznie poprzestanę. (nadal bez urazy - naprawdę, tylko dążenie do prawdy, nie miejcie mi tego za złe)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #88
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to jeszcze raz muszę się wypowiedzieć bo zostałem sprowokowany.
    Statystykę znam dość dobrze - nawet zdawałem z tego egzamin, więc rozkład Gaussa, czy odchylenie standardowe to dla mnie normalna sprawa. Ale nie zgodzę się nigdy, że statystyka rządzi.
    Bo ze statystyką to jest tak, że jak jeden ma 0 zł, a drugi 1000 zł, to średnio mają po 500 zł. Oczywiście im większa próba tym błąd mniejszy.
    Nasze pomiary dotyczyły jednego konkretnego silnika i zawsze podkreślałem, że nie wiem, jak jest w innych.
    Tyle tylko, że nawet gdyby dysponować większą próbą to i tak pewnie niewiele by to dało, bo te sytuacje trzeba rozpatrywać zawsze dla konkretnego indywidualnego przypadku.
    Mając teraz na względzie pomiary dynamiczne kolegi bubu myślę, że dla konkretnego silnika trzeba by przyjąć z grubsza następujący tok postępowania:
    1. Ustawiamy rozrząd zgodnie ze sztuką.
    2. Prosimy kolegę bubu o przybycie ze swoim labaoratorium badawczym, odpalamy silnik i kolega bubu mierzy parametry.
    3. W zależności od wyników diagnozy przestawiamy rozrząd. Po czym odpalamy jeszcze raz i mierzymy. Jeśli coś trzeba doregulować to ponawiamy próbę - i tak do skutku.
    4. Dokonujemy pomiaru GMP po ostatniej korekcie.
    5. Jak zrobimy tak ponad 30 silników (a jeśli więcej to jeszcze lepiej) to mamy, zgodnie z zasadami statystyki, wyniki pozwalające na wyciąganie wstępnych wniosków.
    6. Wtedy już będziemy mogli, z podaniem określonego prawdopodobieństwa wystąpienia błędu, regulować inne samochody, bez konieczności udziału kolegi bubu.

    A dla kolegi r-sokol potwierdzenie, że rury dolotowej też nie trzeba demontować, a urazy oczywiście żadnej nie mam, bo to dobrze jak coś można wyjaśnić w inteligentnej dyskusji.
    Pozdrawiam

  9. #89
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Ja ostatni raz i krótko, bo pewnie większość już ma dość tej polemiki.

    - wiedziałem, że kolega SG0240 nie wytrzyma i się dołączy.
    - ale oczekiwałem że kolega coś wniesie do dyskusji na temat tych wykresów.
    - ja też nie wiem co oznaczają na tych wykresach wszystkie załamania, doliny, szczyty.
    - ale mam propozycję , moze być bardzo pomocne rozrysowanie poszczególnych faz rozrządu z rozbiciem na poszczególne cylindry.
    - cyl 1, i tutaj raczej wykres z linii aby widziec jak zachodzą poszczególne fazy
    - cyl 2, moze nawet kolorami linii
    - cyl 3,
    - cyl 4
    - może to nas odciągnie od tych zaworów, GMP a może naprowadzi na prawidłowy tok postepowania.
    - będziemy sobie tak dyskutować aż moderator zablokuje tę dyskusję z powodu tego że to nie na temat.
    - a temat był "blokady wałka rozrządu".
    - zdjęcie rury przepustnicy dolotowej bardzo pomaga, za to bardzo przeszkadza instalacja gazowa, zwykle w okolicy jest ECU od gazu.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-04-2010 o 10:41
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #90
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - będziemy sobie tak dyskutować aż moderator zablokuje tę dyskusję z powodu tego że to nie na temat.
    - a temat był "blokady wałka rozrządu".
    Niech sie nie waży to moja ulubiona dyskusja,od jej przeczytania zaczynam dzien

Podobne wątki

  1. [146] czujnik wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:14
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  3. Koło wałka rozrządu
    Utworzone przez czapka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 15:02
  4. Cena wałka rozrządu 2.4 Jtd 10V
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 20:19
  5. [145] Blokada wałka rozrządu
    Utworzone przez niemen w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory