Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Temat: Pomiar cisnienia sprezania

  1. #1
    remcyk
    Gość

    Domyślnie Wyniki pomiaru cisnienia sprezania 2.0TS

    Zmierzyłem dzisiaj cisnienie .Na pierwszym jest 11 barów na pozostałych w granicach 12,przewaznie powyzej.Pomiar robiłem na zimnym silniku i nie wlewałem oleju do cylindrów.Uwazacie ze jest powód do niepokoju?Powodem mierzenia jest duze spalanie i słabe osiagi.W zasadzie wszystkie inne rzeczy zostały sprawdzone.
    Zdiecie moich swiec wydają sie dobrze wygladać.
    od lewej 1 cylinder
    Ostatnio edytowane przez remcyk ; 22-04-2010 o 15:50

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    to nie jest na tyle duze odchylenie co do innych cylindrow zeby sie martwic aczkolwiek zwrocilbym uwage na ten cylinder. Nie wiem jaka jest norma dla 2.0 wiec zbytnio sie tez nie wypowiem

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przerwy na świecach dobrze ustawione 0.9 mm / 0.8 mm.
    - a jak mierzyłeś to cisnienie spreżania w poszczególnych cylindrach ?
    - zobacz na obrazek świec na moim zrzucie, czy te twoje nie wygladają podobnie, z twego zdjęcia trudno ocenic , bo jest gra świateł.

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Swiece wygladają podobnie.Wykreciłem wszystkie duze swieczki zaczełem od 1 cylindra ckp rozłaczone gaz w podłoge i około 10 obrotów wałem.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - procedura poprawna pomiaru spręzania jest tylko jedno małe ALE.
    - twoja procedura jest dobra dla silnika 3-, 4 letniego.
    - jesli silnik ma swoje lata , > 6 lat to nalezy wykonać wg. poniższej proceduru

    - akumulator naładowany, czyli po jakiejś dłuższej trasie.
    - CKP rozłaczone.
    A. - wykręcam świecę X cylindra dużą. ( x == 1.. 4 )
    - pedał gazu w podłogę.
    - robię pomiar spręzania, nie dłużej niż 5 sekund , jesli zegar nie przyrasta , koniec pomiaru
    - zakrecam X swiecę.
    - X = x +1;
    - jesli x == 4, koniec pomiaru, analiza wyników.
    - przechodzę do punktu A, jesli X <> 4.
    - sorry za te wstawkę programistyczną ale robie skrypt do elektronicznego pomiaru kompresji silnika i mi to tak pasowało.
    - dlatego tak się powinno wykonać.
    - jesli silnik ma przedmuchy na zaworach ssących, wydechowych to wynik nie będzie adekwatny do stanu silnika i warunków jego pracy.
    - mała prośba jeszcze raz przyglądnij sie świecom, poniewaz mój zrzut obrazka ze świecami to efekt zabicia wtryskiwaczy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Nigdzie nie spotkałem sie z twoją metodą i nie wiem czy ona cos by wniosła.Jedyne jakie poprawki według mnie mogłbym wniesc to robic to na nagrzanym silniku i dodac próbe olejową.Wszystko to poprawiło by wyniki,a przynajmniej tak podpowiada logika.Wiec wydaje mi sie ze ze szczelnoscia nie jest az tak zle.Jedyna ta rozbierznosc miedzy 1 a reszta cylindrów mnie martwi.Swiece natomiast trudno porównac na fotce.Moje nie są tak czerwone jak twoje,mówiąc ze sa podobne chodziło mi o to ze nie sa czarne i okopcone,ani mokre.

    Jeszcze jedno znajomy mechanik sugerował mi ze za duze spalanie w wiekszosci jego przypadków odpowiada sonda labda i czujnik temperatury.Czy sonda która teoretycznie jest sprawna(sam widziałes)moze mimo wszystko zle działać.Jak wyglada sprawa czujnika temperatury,jak sprawdzic?
    Ostatnio edytowane przez remcyk ; 22-04-2010 o 08:07

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - za spalanie odpowiada :sonda lambda, czujnik temperatury powietrza od MAF-a, MAF, świece, przerwa na świecy, stan cewek W.N., termostat i kondycja silnika.
    - diagnostyka kompresji określa że minimalne cisnienia sprężania to 12 bar a róznica miedzy cylindrami nie wieksza niż 1 bar.
    - poniżej 10 bar bezwzglednie do remontu a poniżej 6,7 bar silnik nie zapali.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Wiec dalej stoje w miejscu i nic sie nie dowiedziałem.Wszystko niby jest okej oprucz wykresów z pomiarów pulsacji,których nie wiadomo jak interpretowac.Czyli mówiąc krótko jestem w czarnej d...e

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a dlatego że jak jest żle to na wynik końcowy wpływają zakłócenia od innych cylindrów.
    - tak jak to widać na tym rysunku, z pomiarem cisnienia w cylindrze w tle.
    - a do pomiarów, diagnostyki cylindra a raczej jak się mówi w diagnostyce zespołu
    tłok- cylinder sa różne urządzenia, czasami dośc dziwne jak np. generator dymu oraz sprawdzanie szczelności w cylindrach.
    - może do czasu zlotu w Krzywej lepiej opanuję te skrypty i coś wymyślę oprócz pomiaru momentu obrotowego oraz udziału cylindrów w pracy silnika.
    - ostatni przykład z auta w którym były problemy z zabitymi wtryskiwaczami na dwóch cylindrach.
    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-04-2010 o 12:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Byłem przed chwilą u gazownika,zrobił na szybko pare pomiarów.Niestety nie ma programu diagnostycznego do mojej instalacji.Sprawdził skład spalin na benzynie i gazie.Na benzynie według niego jest wszystko w normie sonda chodzi w zakresie 0,02 do 0,76.CO2 na poziomie 0,8 do 05,na gazie 6,5 do 7,5 czyli mieszanka na gazie bardzo bogata.To sa jego słowa ja niestety nie zabardzo wiem jakie sa normy

Podobne wątki

  1. [33] Pomiar potencjometru przepustnicy 33 1.4 i.e.
    Utworzone przez rupert-punk w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 18:40
  2. Pomiar ciśnienia paliwa Ts 1.6
    Utworzone przez koniu031 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-04-2013, 23:34
  3. [33] boxer - brak kompresji/sprezania w jednym z cylindrow - chodzi na 3
    Utworzone przez j0hnny w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-06-2012, 22:20
  4. [155] Cisnienie sprezania
    Utworzone przez wasyl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 09:51
  5. pomiar osiagow
    Utworzone przez AND1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2008, 10:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory