Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Tłoczki hamulcowe tył

  1. #1
    Pa1n
    Gość

    Domyślnie Tłoczki hamulcowe tył

    Jako że dziś zacząłem się bawić z linkami ręcznego, zdemontowałem je i przesmarowałem płynem hamulcowym coby lżej chodziły, przy montażu już nie było tak wesoło.
    Linka popuszczona przy dźwigni hamulca, wajcha przy zacisku naciągnięta i dalej nie mogę założyć linki w jarzmo przy zacisku(oczywiście już drugiej linki pierwsza zakłada się bez problemu).

    Przyjrzałem się zaciskowi i widzę że przy wciskaniu hamulca tłoczek nie odbija, tarcza kręci się z oporem.
    Gumka przy tłoczku poszarpana. Diagnoza zatarty tłoczek.
    Usunąłem pozostałości osłony gumowej zalałem obficie płynem hamulcowym i nadal mam problemy z wkręceniem go(naciskam i wkręcam).

    Pytanie:
    -czy tłoczek mógł się tak zapiec że nie da się go uruchomić?
    -czy tą gumową osłonkę można dokupić gdzieś poza ASO?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    mógł się zapiec ,
    kup zestaw naprawczy , rozbierz i wymień wszystkie uszczelki\osłony w zacisku , ja rok temu kupowałem taki zestaw - ok 30pln (w zwykłym sklepie motoryzacyjnym , firmy ATE) , też miałem tą osłonę tłoczka uszkodzoną ale przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki w zacisku
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Pa1n
    Gość

    Domyślnie

    No póki co mam problem z kręceniem tłoczkiem zalałem go i jutro popróbuje.
    A gdybym chciał go wyciągnąć to on przykręcony jest tą śrubą z tyłu czy po prostu wykręcać go aż wyjdzie?

  4. #4
    Syl66
    Gość

    Domyślnie

    Powoli naciskaj pedał hamulca i sam wyskoczy.Trzeba podstawić naczynie pod zacisk na wypływający płyn hamulcowy.Najlepiej natychmiast po wyjęciu tłoczka zacisnąć gumowy przewód hamulcowy.Po zakończonej naprawie odpowietrzasz tylko ten rozbierany zacisk.

  5. #5
    Pa1n
    Gość

    Domyślnie

    Ok zrobiłem wkońcu:
    -na żadnej stronie nie było gumy ochraniającej tłoczek(poprzedni właściciel niestety nie dbał o auto), tłoczek bardzo ciężko pracował i miał minimalny ruch
    -cena kompletu uszczelnień tłoczka na jedno koło to 20zł w sklepie motoryzacyjnym(na przód kosztują 13zł)
    -tłoczek wyciągnąłem naciskając dzwigienkę gdzie zaczepiona jest linka ręcznego(wcześniej się długo moczył w płynie hamulcowym)
    -po wyczyszczeniu, przesmarowaniu a następnie złożeniu wszystkiego na nowych uszczelnieniach tłoczek wkręca się ręką
    -w efekcie pedał hamulca mam teraz o wiele miększy i nic z tyłu już nie popiskuje do tego przesmarowałem sobie linkę ręcznego i myślę że do zimy bez jej wymiany spokojnie pośmigam(wcześniej chodziła bardzo ciężko)

    A jeszcze na koniec jedno pytanie, tarcze mają grubość ok 6,5mm opłaca się przetaczać czy powoli myśleć o nowych?
    Ostatnio edytowane przez Pa1n ; 22-04-2010 o 19:08

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pa1n Zobacz post

    A jeszcze na koniec jedno pytanie, tarcze mają grubość ok 6,5mm opłaca się przetaczać czy powoli myśleć o nowych?
    nie warto , konieczna wymiana na nowe ;

    instrukcja podaje minimalną grubość tylnej tarczy 9mm
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar sebaaaaaaaa
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105 KM Była Alfa Romeo 166 2.4 JTD Jest Alfa Romeo GT 1.9J
    Postów
    1,216

    Domyślnie

    Panowie u mnie też mam problem z odbijaniem tłoczka, gdy podniosę samochód to koło ciężko chodzi czuć wyraźnie opór, a gdy jade słychać szum, i właśnie zastanawiam się czy to wina klocków czy też może łożyska??

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    No i ja mam to samo http://www.forum.alfaholicy.org/156/...mulce_tyl.html

    Czyli co kupowac zestawy naprawcze i do roboty ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

Podobne wątki

  1. Zapieczone tłoczki AR 156 SPORTWAGON
    Utworzone przez gacuss w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 21:15
  2. obrotowe tłoczki hamulcowe
    Utworzone przez go_west w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-03-2012, 12:58
  3. Zaciski(zapieczone tłoczki)-co i jak??
    Utworzone przez krzys-krzys w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 10:27
  4. [155] tłoczki tylnych zacisków
    Utworzone przez Wojtek Kotas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-12-2008, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory