10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
kolego GrzesieK.zawór jest tylko sterowany cięgnem[linka stalowa] inaczej miałbyś nonstop ciepłe powietrze, klapami sterujesz ale i tak powietrze przechodzi przez chłodniczke nagrzewnicy.
AR-156[1,8ts-144KM] 97r
Wiesz, ja się będę spierał dalej ;] przez nagrzewnicę płyn krąży non stop nie ważne jak masz ustawione pokrętło regulacji temp., temperatura powietrza na wylocie regulowana jest klapami, stosunkiem strugi powietrza przepuszczonej przez nagrzewnice i zimnego mijającego ją. Żadnej linki nie uświadczysz ani zaworu ;], masz tylko silniki od sterowania klapami.
Może jednak zajrzyj pod deskę i zobacz jak to działa i dopiero pisz;] Trochę Ci podpowiem ;] Temperaturą steruje silniczek obok obudowy nagrzewnicy (dolny) i macha on sobie wesoło jak wspomniałem klapą ;] to nie polonez z zaworami i cięgnami ...
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Nie w AR 156 - obieg płynu jest non stop przez nagrzewnicę
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Witam
Ostatnio przeglądając w internecie różne wątki dotyczące alfy natknąłem się na oto taki sposób odpowietrzenia alfy
1 odkręcić odpowietrznik na chłodnicy następnie odpowietrznik na wężu do nagrzewnicy potem na wężu z nagrzewnicy następnie na wężu z przepustnicy i ogrzewanie dać na Max i potem jak zacznie wypływać sam płyn pozakręcać odpowietrzniki ale ja oprócz tego odpowietrznika na chłodnicy żadnych innych nie znalazłem patrząc z góry na silnik a chciałbym to zrobić raz a dobrze aby nie przegrzać silnika
pozdrawiam
W AR 156 jest tylko odpowietrznik na chłodnicy i odkręca się go tylko podczas zalewania płynu.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
sorry! sprawdziłem macie racje
AR-156[1,8ts-144KM] 97r
Witam
A jak to jest z boxerem 1,6 w 145 ? Nie widze tam zaworu do odpowietrzania na chlodnicy. Mam podobny problem bo wymienialem plyn. Prosze o pomoc.
Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
Kiedyś AR 156 1.6 TS
Kiedyś AR 145 1.6 Bx
Ja to robię najczęściej tak:
Jak już zleje płyn z układu to odkręcam koreczek na chłodnicy. Zaczynam zalewać nowy, oczywiście nie na gorący silnik. Nie zlewam też płynu starego jeżeli silnik jest jeszcze gorący. Jak już leje nowy i zaczyna wyciekać to go zakręcam. Następnie zlewam do poziomu między max a min oraz odpalam silnik tak aby osiągnął swoją właściwą temperaturę pracy. I czekam aż płyn dotrze w najdalsze zakamarki. Jak dotrze to naturalnie trochę opadnie to wtedy dolewam znów aby poziom utrzymał się między max a min i to tyle. Robi się podobnie w wielu samochodach więc raczej nic nie powinno Cię zaskoczyć.