Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Gotujący płyn chłodniczy

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał bad Zobacz post
    przy odpowietrzaniu pokrętło od temperatury nawiewu ustaw w pozycji max. żeby odpowietrzyła się nagrzewnica

    Nie w tym aucie ;] Tu nie masz zaworu przed nagrzewnicą ;] Obieg płynu jest cały czas, temperatura regulowana jest klapami.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    MYSŁOWICE
    Auto
    AR 156 1,8 ts [144KM]97r była, jest MITO 1,6jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    kolego GrzesieK.zawór jest tylko sterowany cięgnem[linka stalowa] inaczej miałbyś nonstop ciepłe powietrze, klapami sterujesz ale i tak powietrze przechodzi przez chłodniczke nagrzewnicy.
    AR-156[1,8ts-144KM] 97r

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał bad Zobacz post
    kolego GrzesieK.zawór jest tylko sterowany cięgnem[linka stalowa] inaczej miałbyś nonstop ciepłe powietrze, klapami sterujesz ale i tak powietrze przechodzi przez chłodniczke nagrzewnicy.

    Wiesz, ja się będę spierał dalej ;] przez nagrzewnicę płyn krąży non stop nie ważne jak masz ustawione pokrętło regulacji temp., temperatura powietrza na wylocie regulowana jest klapami, stosunkiem strugi powietrza przepuszczonej przez nagrzewnice i zimnego mijającego ją. Żadnej linki nie uświadczysz ani zaworu ;], masz tylko silniki od sterowania klapami.

    Może jednak zajrzyj pod deskę i zobacz jak to działa i dopiero pisz;] Trochę Ci podpowiem ;] Temperaturą steruje silniczek obok obudowy nagrzewnicy (dolny) i macha on sobie wesoło jak wspomniałem klapą ;] to nie polonez z zaworami i cięgnami ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Nie w AR 156 - obieg płynu jest non stop przez nagrzewnicę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Krzychu1989
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Ostatnio przeglądając w internecie różne wątki dotyczące alfy natknąłem się na oto taki sposób odpowietrzenia alfy
    1 odkręcić odpowietrznik na chłodnicy następnie odpowietrznik na wężu do nagrzewnicy potem na wężu z nagrzewnicy następnie na wężu z przepustnicy i ogrzewanie dać na Max i potem jak zacznie wypływać sam płyn pozakręcać odpowietrzniki ale ja oprócz tego odpowietrznika na chłodnicy żadnych innych nie znalazłem patrząc z góry na silnik a chciałbym to zrobić raz a dobrze aby nie przegrzać silnika
    pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    W AR 156 jest tylko odpowietrznik na chłodnicy i odkręca się go tylko podczas zalewania płynu.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    MYSŁOWICE
    Auto
    AR 156 1,8 ts [144KM]97r była, jest MITO 1,6jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    sorry! sprawdziłem macie racje
    AR-156[1,8ts-144KM] 97r

  8. #18
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa 156 2,4 JTD Distinctive 150PS '02
    Postów
    13

    Domyślnie Ar 145 1,6 boxer

    Witam

    A jak to jest z boxerem 1,6 w 145 ? Nie widze tam zaworu do odpowietrzania na chlodnicy. Mam podobny problem bo wymienialem plyn. Prosze o pomoc.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrekzaz
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Włoszczowa
    Auto
    Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Nie w AR 156 - obieg płynu jest non stop przez nagrzewnicę
    Witam.
    mam pytanie
    wiec odkręcamy śrubkę na chłodnicy zaraz po odpaleniu silnika i czekamy aż płyn poleci?
    silnik powinien być ciepły czy zimny?
    Dziękuje Pozdrawiam!
    Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
    Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
    Kiedyś AR 156 1.6 TS
    Kiedyś AR 145 1.6 Bx

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar DeadinhollywooD
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT
    Postów
    157

    Domyślnie

    Ja to robię najczęściej tak:

    Jak już zleje płyn z układu to odkręcam koreczek na chłodnicy. Zaczynam zalewać nowy, oczywiście nie na gorący silnik. Nie zlewam też płynu starego jeżeli silnik jest jeszcze gorący. Jak już leje nowy i zaczyna wyciekać to go zakręcam. Następnie zlewam do poziomu między max a min oraz odpalam silnik tak aby osiągnął swoją właściwą temperaturę pracy. I czekam aż płyn dotrze w najdalsze zakamarki. Jak dotrze to naturalnie trochę opadnie to wtedy dolewam znów aby poziom utrzymał się między max a min i to tyle. Robi się podobnie w wielu samochodach więc raczej nic nie powinno Cię zaskoczyć.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Płyn chłodniczy
    Utworzone przez janek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-03-2021, 18:24
  2. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  3. [159] Gotujący płyn chłodniczy 2,4JTD
    Utworzone przez danny_de_vito25 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 16:01
  4. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14
  5. [146] płyn chłodniczy 1.9TD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory