Naprawdę z parownikiem na podszybiu to najmniej prawdopodobne. Raczej przy chłodnicy skraplacz i złącza oraz okolice osuszacza z czujnikiem. Te przewody skręcane kostki to myk polega na tym że kołnież z oringiem jest wpuszczany w otwòr gniazda. Jak rozkręcisz to sam zobaczsz że budowa zapewnia szczelność nawet przy słabym dokręceniu. Dlatego takie tam małe śrubki. Tylko dobrze założyć oringi.
mam wbity kontrast, klimaciarz poświecił latarką UV i stwierdził że puszcza chłodnica klimy, ubytki są niewielkie ale po 2 m-cach prawie nie ma czynnika. Co do osusacza przestrzegam - brak jego wymiany może spowodować właśnie rozszczelnienie chłodnicy, jeśli jest przytkany to bardzo szybko wzrasta ciśnienie po stronie gazu rozprężonego, jak wentylatory go nie zbiją to rozwali chłodnicę. U mnie to ciśnienie bardzo szybko wzrastało i klimaciarz od razu stwierdził, że osuszacz do wymiany. Zapchany filtr może to być także powodem słabo działającej klimy, jak nie kapie z niego woda to na bank jest zapchany.
---------- Post dodany o godzinie 14:35 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:30 ----------
właśnie widziałem w DTE, że moment dokręcania bardzo mały, wręcz trzeba uważać żeby nie przekręcić gwintu, ale to jest aluminium więc to zrozumiałe. Chyba się za to wezmę sam, mam nadzieję, że nie poprzekręcam gwintów. Oringi jak widzę do dostania tylko w ASO, chyba są ze złota bo kosztują ponad 10 PLN za sztukę :-) na szczęście chyba tylko 3 potrzeba.
nic nie wybuchniejeżeli ciśnienie wzrośnie to czujnik wyłączy kompresor, a gdyby tak felernie był uszkodzony to i tak koło sprężarki jest zawòr bezpieczeństwa.
Jaki filtr ma być mokry??? Chyba kolega się nieco przejęzyczył
witam Panowie.
ja też mam nieszczelnosc na chlodnicy klimy (po stluczce)
da rade to pospawać? czy czeka mnie tylko wymiana?
pozdrawiam
- z doświadczenia spawanie raczej nic nie da , szkoda forsy.
- u mnie spawał niby fachowiec ale czynnik uciekał.
- nowa cześć i po kłopocie.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
A wszystkie silniki mialy takie same chlodnice klimy?
Czy musze szukac konkretnie do jtd?
Ròżnie to bywa. w rzeczywistości nigdy nie robi się elementòw do jednego modelu. Zawsze jest używany przez kilka generacji albo w kilku modelach. Jednak to jest trudne do namierzenia.
Ale tak czy siak nie ma reguły
panowie moje pytanie trochę naiwne ale czy muszę spuścić freon żeby wymienić ten filter czy są tam jakieś zaworki które zatrzymają gaz
dopiero co nabiłem klime
Jaki filter?
Gdzie jest w klimie filter?
bez wypuszczania można wymienić tylko presostat.
Jak koleś od nabijania klimy będzie spoko to za grosze powinien ci wyciągnąć i potem z powrotem nabić. Jak nie dodaje gazu to nie powinieneś za niego płacić.