Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: Wymiana skraplacza i osusacza klimy

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie Wymiana skraplacza i osuszacza klimy

    da radę to samemu zrobić czy oddać do specjalisty? Nie chodzi o wykręcenie tego wszystkiego ale raczej skręcenie tak aby było szczelne.
    Trzeba mieć jakieś specjalne narzędzia do skręcania tych rurek itp.? Uszczelki jakieś dodatkowo kupić?

    klima słabo mi chłodzi, czynnik ucieka prawdopodobnie skraplacz przerdzewiał, brak wymiany osuszacza chyba się zemścił :-)
    Ostatnio edytowane przez Kali_33 ; 10-06-2010 o 16:33

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Robota przerąbana, ale da radę. Dobrze by było wymienić przy okazji oringi uszczelniające.
    Pytanie tylko, czy nie zrobisz niepotrzebnej roboty. Gaz może uchodzić z innego miejsca. U mnie np. gaz uchodził przez nieszczelny presostat. Jeździłem po różnych warsztatach i wszyscy szukali nie tam, gdzie trzeba i też kazali mi wymieniać parownik. Dopiero jeden gość napompował klimę i wykrył nieszczelność na presostacie.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    U mnie było to samo. Nieszczelny proestat. Gościu na szczęście wiedział gdzie szukać. Nabił instalacje azotem (nie było nic czynnika) i szukał w miejscach o których wiedział że lubią się rozszczelnaić, przerdzewiać itp. W końcu doszedł do proestatu i bingo, prysnął wodą i mi pokazał jak bąbelkuje. A osuszacz mam wygięty od stłuczki i jest ok (Tylko powiedział żeby go nie ruszać).

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wymiana skraplacza (tego przed chłodnicą) to banał i każdy kto coś klamocił przy aucie spokojnie da radę. Łączenie wszystkich przewodów też jest łatwe (tylko trzeba umiejętnie nowe oringi nakładać). Problem to tylko osuszacz (to co oddaje zimno). On znajduje się na podszybiu i jest zabudowany w tych wszystkich klamorach od sterowania nawiewami. Po prostu całość trzeba rozbebeszyć. Ale jest coś pocieszającego. Osuszacz to chyba najmniej prawdopodobne. Jest on dobrze chroniony przed uszkodzeniami mechanicznymi, jak masz filtr kabinowy to nie ma go co zapchać a i skorodować raczej nie da rady bo tam ciągle jest przecież przewiew. Tak więc to bym sobie odpuścił. Nieszczelność jest najczęściej na skraplaczu bo w niego mogą uderzać kamyczki, ciągle ochlapany, korozja itd, skraplacz jest najdelikatniejszy. W drugiej kolejności nieszczelne łącza (stare oringi). Jednak jeszcze może pocić się sprężarka i również presostat.
    Temat rozległy.
    Jeżeli gaz uchodzi to zaraz po nabiciu będzie git a później słabnie a jeżeli ciągle jest słabo to nie kwestia rozszczelnienia.
    Gdzie przecieka można wstępnie namierzyć bo w danym miejscu najzwyczajniej w świecie będzie mokre.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    a gdzie znajdowały się te nieszczelne prostokąty w którym rejonie?

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pomyliłem się. Skraplacz przy chłodnicy, parownik na podszybiu a skraplacz w narożniku zderzaka.
    Jakie prostokąty???
    Chyba presostat. Czujnik ciśnienia trójpołożeniowy. Znajduje się na osuszaczu, taka buteleczka w rogu zderzaka. Podłączona jest do niego wtyczka cztero albo pięcio pinowa.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    to wiem chodziło mi o to że cały układ jest poskręcany na kostkach prostokątnych i ktoś wyżej napisał że na nich najczęściej przepuszcza dlatego chciałbym się dowiedzieć na których skoro naprawiał bo to samo czeka mnie u siebie muszę zrobić klimę to ciężko bez

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie ma sensu rozkręcać klimy i szukać w ciemno-za dużo roboty. Jedź do warsztatu, niech napompują ją azotem i znajdą nieszczelność przy pomocy czujnika.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ja mam takie możliwości że dam rade to sam zrobić tylko chce przy okazji wiedzieć gdzie szukać lampę ultrafioletową mam gdzie pożyczyć siknę gazu i trochę i się zobaczy gdzie ucieka ale nie chciałem bez sensu latać po całym aucie. Nieszczelności są raczej pod maską czy zdarzają się gdzieś indziej?

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Sama lampa nie wystarczy, musisz mieć jeszcze barwnik. Z tego co mi sprawdzali to w naszych instalacjach nieszczelności zdarzają się najczęściej:
    - na rurkach pod zbiorniczkiem z płynem hamulcowym (tamtędy idą rurki od klimy [przynbajmniej u mnie])
    - osuszacz (po prawej stronie za lampą przy zderzaku) i proestat zamontowany właśnie na osuszaczu
    - chłodnica klimy lubi też przeciekać jeśli miałeś stłuczkę lub dostała kamieniem
    - parownik (w podszybiu)

    To napisałem z podstawie tego co mi sprawdzali i mówili jak byłem ze swoją nieszczelnością.

Podobne wątki

  1. Gdzie jest kanał odprowadzający wodę ze skraplacza klimy?
    Utworzone przez użytkownik w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-06-2016, 23:14
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  3. Odprowadzenie wody ze skraplacza klimy
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-07-2012, 22:37
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 13:15
  5. Wymiana skraplacza ...
    Utworzone przez kordian85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-07-2009, 15:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory