Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Biały dym z rury po wymianie turbiny JTD

  1. #1
    Knd18
    Gość

    Exclamation Biały dym z rury po wymianie turbiny JTD

    Czesc kupilem sobie alfe romeo 156 1.9 JTD na poczatku wszystko fajnie potem padla mi turbina .wymienilme turbine wczoraj dostalem auto od mechanika dzis przyezdzam jezdze krotkie trasy po miescie parkuje auto do garazu patrze z tylu mam biala duza chmure z rury wydechowej wylatuje i tu duzo bez dodawania gazu, zauwazylem to gdy chlodzilem turbine odczekuje 2 minut czy mozecie mi pomoc co i jak czy moze ja zle uzytkuje disla? bo mialem przed tym alfe 145 benzynke moze ja cos zle robie prosze o pomoc z ta biala chmura czy to znow cos popsutego ?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Nie jestem pewien co do diesla ale w benzynie mialem takim przypadek, ze biale dymienie bylo spowodowane niestety uszczelka pod glowica. plyn sie spalal i dla tego dymil na bialo. Dla tego dla swietego spokoju sprawdz czy Ci nie ubywa plynu i olej czy jest czysty, bez sladow plynu. Ale mam nadzieje, ze taki scenariusz sie nie sprawdzi u Ciebie.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 19:24

  3. #3
    Knd18
    Gość

    Domyślnie

    Wielkie dzieki , ale tez bym chcial dostac odpowiedz kogos od diesli. Niewiesz moze co moglbo by byc czyms innym spowodowane i jakie sa objawy jeszcze tej uszczelki i jakie koszty, bo kurde wydalem 2,5 tys na ta turbine i teraz troche sie boje tego :/ Czy moge tym jezdzic? i nic sie powaznego nie stanie
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 19:25

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Jezeli nie ubywa Ci plynu chlodniczego, nie przybywa oleju, olej nie robi sie jasniejszy, nie ma pechezykow w oleju, nie ma jasnego nalotu pod korkiem wlewowym oleju, temperatura utrzymuje sie w normie, to najprawdowpodobniej nie masz co sie martwic o uszczelke, wymiana torche kosztuje, mysle ze w granicach 600zl. Ale jezeli by sie okazalo, ze jednak masz syf w oleju to nie mozesz jezdzic bo rozwalisz silnik. co do innych objawow to podpiecie pod komputer mogloby wiele wyjasnic. A turbine regenerowales? A jestes pewien, ze to jest bialy kolor?moze podlatuje niebieskim? stare turbo moglo walic olej nie tylko w dolot ale i w wydech, wiec moze Ci sie ten olej jeszcze wypala z wydechu.
    Ostatnio edytowane przez llacoste ; 04-07-2010 o 00:35

  5. #5
    Knd18
    Gość

    Domyślnie

    Czesc, tak ide wlasnie sie przejechac i zobacze ta temperature i te wszystkie plyny co mi mowisz tak turbo bylo regenerowane w Zgierzu podobno tam najlepiej

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Po awarii turbiny powinien byc wyczyszczony dolot powietrza, bo został w nim olej jak uszczelnienia pusciły. Ten biały dym to właśnie spalany olej.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Knd18
    Gość

    Domyślnie

    Wlasnie wrocilem przejechalem sie i tak temperatura jest git nie przekracza 90 stopni. na korku od paliwa niema sladow bialego osadu i tez niema bialego dymu chyba, ze moze w dzien nie widac, bo jest jasno, ale wczoraj tak kopcila wieczorem, ze mysle, ze teraz tez to by bylo widac.
    mysle, ze te wszystkie doloty mi wyczyscili, a jesli by nie to bylby jakis klopot? z tym bialym dymem czy poprostu to sie przepali i bedzie dobrze? czy cos zrobic? prosze o pomoc
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 19:28

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Poprostu musi Ci wypalić olej w rurze wydechowej i dolotach także nie masz się o co martwić, wyjeździj to jakąś dłuższą trasą

    Miałem to samo, stara turbo walneła dobre pół litra oleju w wydech i potem po wymianie Turbo jeszcze dobre 100-150 km kopciło jak szalone bo wypalało olej znajdujący się w rurach.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  9. #9
    Knd18
    Gość

    Domyślnie

    Wielkie dzieki a , mam jeszcze takie maly pytanie jak wy macie z klima bo jak ja uruchamiam silnik i mma ustawiona na 18scie stopni i ona mi sama sie uruchamia musze co wlaczenie silnika ja wylaczac to norma czy mam cos popitolone ? Dzieki za odpowiedzi

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    jest to klimatyzacja automatyczna i zawsze się włączy sama (u mnie tez tak było i wielu innych osób)

    Jak chcesz Ją wyłączyć kompletnie to musisz zrobić coś takiego(kompletnie w sensie że sama się nie będzie włączać ale Ty już uruchomić będziesz mógł):


    Kluczyk wsadzasz do stacyki (nic nie przekręczasz) i pokrętła ustawiasz następująco:

    temperatura na max, nawiew na 0 i nawiew na "twarz" tj pokrętło do lewej.

    Gdy masz ustawione przekręcasz kluczyk tylko aby się stacyjka odpaliła (nie silnik) i pokrętłem nawiewu robisz tak z 0 na MAX, potem znowu na 0, znowu MAX i znowu 0.

    Wyłączasz stacyjke.

    od teraz klima automatyczna wyłączona powinna być u mnie zadziałało.

    Mam nadzieje że w miare dobrze wytłumaczyłem
    Ostatnio edytowane przez Izane ; 04-07-2010 o 10:50
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

Podobne wątki

  1. [159] Problemy po wymianie turbiny
    Utworzone przez Rafał-Gremlin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 12:01
  2. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  3. JTD rury turbiny
    Utworzone przez Maciek-156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post / autor: 12-07-2014, 17:10
  4. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 20:03
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 07:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory