Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Wymiana oleju w układzie Selespeed

  1. #11
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Swoje domysły też zaczynam kierować w stronę problemu raczej ze skrzynią, niż z SS, dlatego nawet już założyłem wątek – z zapytaniem jak ją zdemontować.

    -olej w skrzyni wymieniony rok temu. Było go trochę mało ( naprawa w ASO pękniętej końcowej obudowy przez fachowców) zalałem -Tutella ZC 75 Synth.
    Stan mechaniczny, moim zdaniem dobry. Jak zimno nie ma problemów.
    A jak można sprawdzić stan skrzyni z SS? Jest jakiś test, możliwość sprawdzenia programem diagnostycznym?.
    SS ma to do siebie, że jakikolwiek opór przy wrzuceniu biegu to wywala na N lub wrzuca bieg wyższy.
    Aktywator jest przymocowany do wodzików na stałe, pytanie czy w tym miejscu jest wszystko ok.
    -a jak to sprawdzić?
    Każdy układ hydrauliczny ma tendencję do przepuszczania ciśnienia z nad tłoka, pytanie ile jest dopuszczalne?
    Tutaj oprócz mechanicznych luzów /oczywiście do jakieś toleracji/
    sam olej SS może sporo poprawić lub pogorszyć jeżeli jest kiepskiej jakości .
    -ciśnienie SS (jak na skrenie) utrzymuje ok. 45bar, a po doładowaniu przez pompę 55bar. Alfadiag nie pokazuje błędów podczas testów i kalibracji.
    Olej w SS niewymieniany tylko kilka razy robiłem dolewkę właściwym -Tutella CS Speed.

    Porobię testy, to wrzucę wieczorem screny. Zrobię jeszcze odpowietrzenie układu, ale to wymaga demontażu aku i podstawki.

    PS/ zastanawia mnie, czy to nie wina synchronizatorów 3 i 4 biegu, ale... nic nie zgrzyta, ani piska w skrzyni.

    @ piotriix

    Czy np. po odłączeniu siłownika SS od skrzyni, można jakoś ręcznie poprzerzucać biegi, aby sprawdzić czy się nie blokują?. A może i SS można wtedy sprawdzić, czy przełącz na sucho, bez obciążenia skrzyni?

    --------------------------------
    Jak obiecałem, dodaję skany na razie z FiatECUScan

    Postój, silnik rozgrzany. "Awaria" -blokada biegów 3,4



    Praca, silnik rozgrzany. "Awaria" -blokada biegów 3,4



    -widać różnicę w położeniu sprzęgła- czy jest prawidłowa?
    -Przy rozgrzanym silniku, pompa załącza się przy ciśnieniu ok. 43bar i pompuje do ok. 53bar. Ciśnienie opad do tych 43bar (następne załączenie pompy) ok. 6minut. Im chłodniejszy silnik (olej), tym czas między załączeniami pompy dłuższy.
    -biegi 1,2,R włącza bez problemu.
    -biegi 3,4,5 nie załącza, a z 2, przy próbie włączenia 3, przerzuca na N.
    -po przerzuceniu 2 na N, przy próbie załączenia 1 chwilę buczy, po czym załącza bieg. Objaw podobny do opisanego na wstępie z próbą wrzucania z biegu 2-> biegu 3 (buczenie) w czasie jazdy.

    ZASTANAWIA mnie temperatura sprzęgła oraz płynu chłodzącego. W/g mnie za wysoka -przegrzewanie???, czy błąd programu. Podczas pracy silnika na postoju max temp. płynu ok. 100*C, a sprzęgła 119*C !!!?.
    Temperatura dysku sprzęgła - wartość ta jest obliczana przez sterownik Selespeed w oparciu o parametr temperatury wody otrzymany z CAN linii.
    Temp. oleju w skrzyni pokazuje 52*C




    I jeszcze jedno
    Pojawia się błąd P0725 -Engine Speed. Czy to "czujnik prędkości wałka wejściowego skrzyni biegów" jest przyczyną problemów z biegami??
    Ostatnio edytowane przez amon ; 15-07-2010 o 10:04 Powód: Dodaje obiecane skany

  2. #12
    amon
    Gość

    Red face

    Dalej drążę temat SELESPEED.

    Dodałem scany w powyższym poście - proszę znawców o komentarz moich domysłów

  3. #13
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Sprawdz stan oleju w skrzyni.
    Zrób reset SS jak radził fafa
    czyszczenie wszystkich styków w SS
    Kalibracja sprzęgła i biegów ale to bym proponował zrobić właśnie w momencie awarii.
    Aha pamietaj ,że trzpien od sprzęgła musi być wkręcony na conajmniej 10mm jezeli jest mniej sprzegło do wymiany.
    Dużo roboty ale trudno.Dostęp do czujników ułatwi ci odkręcenie podstawki od akumulatora.
    Aha koniecznie sprawdz czy na postoju nie przeciąga sprzęgła
    Jest taka opcja w fiatecuscan

    ---------- Post dodany o godzinie 13:32 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:29 ----------

    Cytat Napisał amon Zobacz post
    Pojawia się błąd P0725 -Engine Speed. Czy to "czujnik prędkości wałka wejściowego skrzyni biegów" jest przyczyną problemów z biegami?? __________________
    Może tak być.
    Ale zacznij od czyszczenia styków- wszystkich
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #14
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Czy błąd na poniższych scren ewidentnie wskazuje na błąd czujnika obrotów prędkości wałka skrzyni? Czy można domiemywać jeszcze inne przyczyny powiązane!, jak np. uślizg sprzęgła generujący ten błąd!?



    Poniżej scren obrotów silnika i sprzęgła na postoju


    i w czasie jazdy z prędkością do 30 rpm.


    Czy sprzęgło pracuje prawidłowo???

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jezo866
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Brak :(
    Postów
    33

    Domyślnie

    witam panów - mam dokladnie taki sam problem co kolega i dokladnie z tym samym biegiem. ale u mnie występuje on non stop, przy każdej temperaturze.

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Lancia Delta 1.6 MultiJET Selectronic
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam,
    Posiadam selespeed w Lanci Delta- 1.6 MultiJet Selectronic 2010r. Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:
    Czy to normalne, ze kiedy sprawdzam poziom oleju w zbiorniczku selespeed pod maská po postoju jest on wyzszy od minimum - praktycznie pelny zbiornik. Natomiast po przelaczeniu zaplonu (uruchomieniu pompy) natychmiast schodzi zdecydowanie ponizej minimum. Czy to normalne? Czy dolac Tuteli? Dodam ze skrzynia pracuje poprawnie, choc jest pewien wyciek na korpusie skrzyni pod zbiorniczkiem selespeed. Dziekuje Artur.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:08
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-06-2013, 21:47
  3. [159] Wymiana płynu w układzie wspomagania kierownicy
    Utworzone przez magil w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-12-2012, 20:46
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 20:39
  5. Selespeed - wymiana oleju hydrauliki - procedura
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 20:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory