Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Pomiar kompresji dynamicznej.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie Pomiar kompresji dynamicznej.

    - pomiar kompresji jak wykonać, przeanalizować pomiary to chyba każdemu jest znany, przynajmniej ze słyszenia.
    - próba olejowa na cylindrach to już trochę wyższa szkoła.
    - wszystkie te pomiary odbywają się podczas krecenia rozrusznikiem, bez zapłonu.
    - pomiary mogą być obarczone błędem , jeśli nie mamy naładowanego akumulatora.
    - wykonanie pomiaru na wszystkich cylindrach zabiera trochę czasu.
    - oprócz kompresji "statycznej" w mechanice jest także takie pojęcie jak kompresja dynamiczna.
    - określenie wartości tej kompresji jest bardziej miarodajne w podaniu kondycji silnika, ponieważ jest wykonywane podczas normalnej pracy, po nagrzaniu i ustabilizowaniu warunków termicznych silnika.
    - prosta i szybka metoda pomiaru tej kompresji to zastosowanie obróbki cyfrowej, komputera do jej pomiaru i podania wyników w postaci kolorowego wykresu.
    - końcową analizę wykonuje obserwator wyświetlanego przebiegu.
    - metoda pomiaru jest prosta: zapisujemy sygnał synchronizacji np. ze świecy 1 cylindra oraz sygnał z czyjnika położenia i obrotów wału korbowego CKP.
    - po uruchomieniu silnika , 2-3 sekundy pracujemy na obrotach biegu jałowego, potem wolne podejście z obrotami do 3.000, bieg jałowy i dynamiczne dodanie gazu, pedał gazu w podłogę !!!!
    - jak tylko obrotomierz osiągnie te 3.000 obrotów , wyłączamy zapłon i dalej , do końca aż silnik się zatrzyma trzymamy pedał gazu z podłodze !!!!
    - otrzymamy dwie cześci wykresów.
    1 cześć wykresu - to obroty biegu jałowego oraz praca ( efektywność ) poszczególnych cylindrów do tych 3.000 obrotów.
    2 cześć wykresu - to efektywnośc cylindrów w dynamicznej pracy silnika oraz dynamika cylindrów po wyłączenie zapłonu, czyli praca bez mieszanki paliwowej i bez iskry.
    - w tej drugiej cześci bez zapłonu widać mechanikę cylindrów, czyli graficznie zobrazowaną kompresję dynamiczną.
    - cylindry na których ucieka kompresja ( z powodu podpalonych zaworów, nagaru na zaworach, uszkodzonych popychaczy hydraulicznych, pierścieni ) będzie miał przebieg szybciej opadający niż pozostałe cylindry.
    - cały wykres przy okazji pokazuje także pracę wtryskiwaczy, jeśli jakiś cylinder ma efektywność poniżej swojej linii bazowej na całym wykresie to zwykle to jest efekt zabicia wtryskiwacza na tym właśnie cylindrze.
    - dwa kolejne przykłady to zabite dwa wtryskiwacze oraz efekt czyszczenia tych dwóch wtryskiwaczy.
    - zaleta to czas pomiaru, diagnozy w ciągu zaledwie 2 minut + 10 miut na rozciągnięcie kabli
    --

    --


    --
    - w poniższych przykładach pomiar kompresji statycznej był w normie.

    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-07-2010 o 15:49
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Lubisz komplikowac rzeczy proste.Puki co nikt nie wymyslił pomiaru cisnienia bez manometru,lub innego czujnika cisnienia.Po statycznym pomierze przepływu powietrza przez przeplywomierz teraz czytam o dynamicznym pomiarze kompresji...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dzięki za zainteresowanie tematem.
    - wiesz jak widzę mechaników przy pracy to już wolę swoje zabawki elektroniczne.
    - mała uwaga to jest pomiar dynamicznej kompresji.
    - można mierzyć dalej manometrem tylko szkoda tego czasu.
    - w dwie minuty i masz wynik.
    - aż się boję podać że można tę kompresję jeszcze mierzyć podczas kręcenia starterem oraz obróbka cyfrowa wyników pomiaru.
    - zastanawiałeś się jak to jest robione w fabryce, też podłączają manometr ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Szkoda, że wszyscy mechanicy lub elektronicy nie podchodzą do tematu naprawy aut z takim profesjonalizmem, jak np kolega bubu321 lub maciek156...

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - dzięki za zainteresowanie tematem.
    - wiesz jak widzę mechaników przy pracy to już wolę swoje zabawki elektroniczne.
    - mała uwaga to jest pomiar dynamicznej kompresji.
    - można mierzyć dalej manometrem tylko szkoda tego czasu.
    - w dwie minuty i masz wynik.
    - aż się boję podać że można tę kompresję jeszcze mierzyć podczas kręcenia starterem oraz obróbka cyfrowa wyników pomiaru.
    - zastanawiałeś się jak to jest robione w fabryce, też podłączają manometr ?
    Dobra diagnoza komp. to baardzo dużo.Napewno w przypadku problemów od tego zaczynać.Ale wykresy pokazują tylko pracę poszczególnych cylindrów.Uszkodzony wtryskiwacz,zużyta swieca będą doskonale widoczne na wykresach.Ale niestety faktyczne cisnienie sprężania sprawdzisz tylko manometrem.Robią tak najlepsi mechanicy.Niestety samochód,silnik to nie tylko elektronika.Całe mnóstwo tam mechaniki.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Lubisz komplikowac rzeczy proste.Puki co nikt nie wymyslił pomiaru cisnienia bez manometru,lub innego czujnika cisnienia.Po statycznym pomierze przepływu powietrza przez przeplywomierz teraz czytam o dynamicznym pomiarze kompresji...
    Ja myślę, że koledze bubu321 nie chodzi o komplikowanie prostych rzeczy, ale o podzielenie się swoją wiedzą na temat nowatorskich metod pomiaru z użyciem nowoczesnego sprzętu komputerowego.
    To dobrze, że jest ktoś, kto wnosi takie nowinki do tego forum, bo czasami jak widzę po raz kolejny temat o możliwościach wykonania samemu wymiany klocków hamulcowych to miewam dość...

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w celu dalszej komplikacji spraw prostych , użytkownik samochodu z tą niską dynamiczną kompresją ustawił sobie poprawnie rozrząd,
    - czyli wałek wydechowy na zero stopni, wałek ssący na + 1.5 stopnia ( czy ktoś wie, dlaczego nie można ustawić wałek ssący na 0 stopni ?)
    - kolega miał blokady, nawet czujnik zegarowy.
    - jednak po ustawieniu na 0 stopni, po dwóch obrotach wału korbowego, jest jednak te + 1.5 stopnia.
    - odczucia użytkownika po ustawieniu rozrządu sa takie, że nie widzi żadnej róznicy, oprócz czasu przeznaczonego na tę operację.
    - po podłączeniu oscyloskopu widać od razu znacząca róznicę, kompresja dynamiczna jest powiększona, czyli dobrze.

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-07-2010 o 18:01
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    cos podobnego zastosował jeden z znanych producentów silników diesla w USA

    po podłaczeniu czytnika do silnika była mozliwosc sprawdzenia kondycji silnika poprzez test CUT OUT, czyli odciecie zapłonu w poszczególnych cylindrach,na podstawie tego ile 'gazu' musi dodac ecu aby utrzymac silnik na zadanych jałowych lub wybranych obrotach
    i tak np. odinamy zapłon w cyl 1
    jesli cylinder był w dobrej kondycji wartosc była niska
    jesli w złej wartosc wysoka
    i tak poszczególne cyl.
    na tej podstawie można było ocenic sprawnosc poszczególnych cylindrów
    pomiar był wyswietlany z mozliwoscia wydruku na wyswietlaczu.
    mam nadzieje ze przystepnie to wytłumaczyłem

    pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podobnie jest to wykonywane w tym pomiarze.
    - pomiar polega na dodaniu gazu tak do 3.000 obr , potem bieg jałowy, pedał w podlogę i po osiągnięciu 3.000 obr , wyłączamy zapłon z pedałem cały czas w podłodze.
    - wykres po prawej stronie to efekt tylko dynamiki cylindrów, utrzymywania kompresji cylindrów bez mieszanki paliwowej i zapłonu.
    - taką metodę stosuje się w silnikach benzynowych.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - w celu dalszej komplikacji spraw prostych , użytkownik samochodu z tą niską dynamiczną kompresją ustawił sobie poprawnie rozrząd,
    - czyli wałek wydechowy na zero stopni, wałek ssący na + 1.5 stopnia ( czy ktoś wie, dlaczego nie można ustawić wałek ssący na 0 stopni ?)
    - kolega miał blokady, nawet czujnik zegarowy.
    - jednak po ustawieniu na 0 stopni, po dwóch obrotach wału korbowego, jest jednak te + 1.5 stopnia.
    - odczucia użytkownika po ustawieniu rozrządu sa takie, że nie widzi żadnej róznicy, oprócz czasu przeznaczonego na tę operację.
    - po podłączeniu oscyloskopu widać od razu znacząca róznicę, kompresja dynamiczna jest powiększona, czyli dobrze.

    --

    --

    --
    A czy już wiesz ile stopni wariator przestawia rozrząd?no i czy nadal twierdzisz ze regulacja jest płynna?
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. Jakie opony do dynamicznej jazdy w zakrętach?
    Utworzone przez pafka w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 13:54
  2. Pomiar kompresji Katowice / okolice
    Utworzone przez scrabit w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 13:00
  3. Problem z temperaturą podczas dynamicznej
    Utworzone przez GregoR w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-08-2013, 10:47
  4. Odcięcie mocy przy dynamicznej jeździe
    Utworzone przez anna_l w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2012, 21:37
  5. [146] Pomiar kompresji w silniku - wynik - analiza
    Utworzone przez Telbi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 19:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory