Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 63

Temat: nie włącza się wentylator chłodnicy 1,9 jtd

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    W autach bez klimatyzacji wentylator startuje przy 98C - może macie coś nie tak z oprogramowaniem ECU
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    Hmm, ale co?

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    W autach bez klimatyzacji wentylator startuje przy 98C - może macie coś nie tak z oprogramowaniem ECU
    W JTD bez klimy też ma startować przy 98?? Przecież to już za dużo dla tego silnika...

  4. #14
    paulaluki
    Gość

    Domyślnie

    no to czyli czy zimny czy ciepły to wentylator powininen sie właczyć

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Wszystko jest ok. Chyba, że ktoś ma przyrdzewiałą chłodnicę, albo szit w zbiorniku, to wówczas trzeba uważać, żeby nie zagotować Belli i rzecz jasna wymienić te rzeczy.
    W normalnych warunkach drogowych JTD bardzo rzadko jeździ na załączonych wentylatorach (pomijając klimę). Te mają trzymać okolice 90st gdy upalacie, lub pełzacie w korkach

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    No i właśnie m.in. ja i kilku kolegów z tego tematu ma problem bo wentylator(y) włącza się za późno. Wymieniałem już opornik oraz czujnik na nowe i bez zmian. Jeden ma 0,23 ohm, inny 0,18 a w obu przypadkach wentylator startuje na 97 stopniach... Wydaje mi się, że rzeczywiście to może być wina ECU. Jak dla mnie to powinno wyglądać tak: czujnik temperatury podaje sygnał do ECU -> komputer włącza wentylator gdy dostanie sygnał o danej temperaturze. Nawet gdyby czujnik był niesprawny i np. zawyżał temperaturę o 10 stopni to wentylator powinien startować przy określonym odczycie z czujnika.
    Wygląda to w sumie tak, jakby ECU miał zaprogramowany zbyt wysoki próg uruchomienia wentylatora...

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kurly
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    147 jtd 8V 115
    Postów
    216

    Domyślnie

    A kto ci powiedział, że wymiana opornika na inny w sensie z inną wartością oporu przyniesie ci sukces w postaci włączenia się wentylatora przy niższej temperaturze. Ten opornik reguluje tylko prędkość pierwszego biegu wentylatora i nic poza tym.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Kilka osób na forum twierdziło, że po zmianie opornika zmieniła się temperatura włączenia wentylatora. Mi się wydaje, że to nie powinno mieć nic do rzeczy i tylko regulować prędkość pierwszego biegu, ale... Raz zamiast opornika wsadziłem kawałek drutu i wentyl wystartował wcześniej!
    Będę musiał jeszcze raz to dokładnie przetestować...

  9. #19
    156_sw
    Gość

    Domyślnie

    Siema
    A u mnie jest 95 st, a wentylator się nie włącza... Domyślem się, że to wina czjnika temp. Czy czujnik od benzyny 1.6 1.8 2.0 Będzie pasował do Diesla 1.9 2001 rok?

    Z góry dzieki

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał paw2x Zobacz post
    Kilka osób na forum twierdziło, że po zmianie opornika zmieniła się temperatura włączenia wentylatora. Mi się wydaje, że to nie powinno mieć nic do rzeczy ......
    Źleci się wydaje bo to nie jest zwykły opornik tylko termistor,czyli opornik półprzewodnikowy, którego rezystancja (opór) zależy od temperatury - po to jest zamontowany na chłodnicy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-08-2015, 19:53
  2. Włącza się wentylator chłodnicy.
    Utworzone przez corellon w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-07-2015, 21:31
  3. Włącza się wentylator chłodnicy zbyt wcześnie 2.0TB
    Utworzone przez kris377 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-02-2014, 19:13
  4. Wentylator chłodnicy sam się włącza
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 13:23
  5. Nie włącza się wentylator chłodnicy
    Utworzone przez Maro1500 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2011, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory