Wie ktoś coś na temat nawigacji seryjnie montowanej w wersjach po lifcie w 2002? Podobno był jakiś nawigator piktograficzny, da się to jakoś reaktywowac na PL, czy nie bardzo?
Dzieki![]()
Wie ktoś coś na temat nawigacji seryjnie montowanej w wersjach po lifcie w 2002? Podobno był jakiś nawigator piktograficzny, da się to jakoś reaktywowac na PL, czy nie bardzo?
Dzieki![]()
Nie wiem czy się da, mam takie radyjko i nigdy nawet nie próbowałem odpalać tam nawigacji z racji tego że to przestarzała technologia. Do nawigacji lepiej kupić sobie jakąś oddzielną navi najlepiej z Automapą będzie sto razy lepsza.
A co do samego radyjka to jest całkiem fajne przez to że ma duży wyświetlacz, można do niego podłączyć zmieniarke. Ma za to bardzo duży minus, padający wyświetlacz (nienaprawialny) z czasem pojawiają się pionowe pasy spowodowane odklejaniem się taśmy od wyświetlacza, taśma jest tak delikatna że nie ma szans na jej naprawe. Widzialem już mnóstwo uszkodzonych w ten sposób wyświetlaczy. Może ktoś wie gdzie można wymienić wyświetlacz?
Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 04-08-2010 o 23:16
Mam coś takiego i płytkę na PL. Jednak nie polecam. Dostajesz tylko komunikat typu skręt w prawo za 50m. Nie ma pokazanej trasy na mapie jak w obecnych nawigacjach. Utrudniony wybór lokalizacji docelowej i ew. korekty trasy.
Ja mialem w poprzednim aucie wlasnie navi z tymi piktogramami.
W sluzbowkach tez tylko takie uzywamy (tak, tak, wciaz sa produkowane i rozwijane przez Blaupunkta).
Dla mnie navi z kolorowa mapa to przerost tresci nad forma.
W navi z piktogramami jest konkret:
za 100 m skrec w prawo. Nic nie rozprasza Twojej uwagi. Poprostu sucha pewna informacja.
156 po lifcie były dwie wersje radia z navi.
Jedna, z nawigacją, gdzie był czytnik płyt z mapami, i właśnie na zasadzie piktogramów pokazywał w która stronę skręcić na skrzyżowaniu.
Natomiast druga taka pseudonawigacja, która mam miedzy innymi ja, działa we współpracy GPS + GSM. Navi łączyło sie z serwisem informacyjnym o POI przez telefon, z satelity ściągało aktualna pozycję i na zasadzie kompasu można nakierować się na np kwiaciarnie, kino, stacje itp. Minus taki że znany jest tylko kierunek, bez mapy dojazdu.
Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
Co mi się przez łapki przewinęło:
Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v
Co tez kolega opowiada?
Mapy sa i to opracowane dobrze graficznie.
Wiele mozliwosci obserwacji (np. tylko PN, albo pozycja samochodu). Mozna przeskalowac mape. Ma dobre (czyt. szczegolowe) rysunki skrzyzowan, jesli sa skomplikowane. Bardzo dobrze informuje (glosem) o tym co nas czeka na drodze (chodzi o trase).
Wiec to nie jest pseudo nawigacja, ale w pelni uzytkowa NAVI.
Mam i korzystam. Minusy: nie można zobaczyć jaką trasę wyznaczyła navi oraz brak pokazywania pozycji na mapie jak w zwykłych nawigacjach, czyli np. nie wiemy do jakiej miejscowości właśnie się zbliżamy. W takiej sytuacji pomagam sobie TrekkBudy zainstalowanym w telefonie z GPS (bezpłatny).
Napisałem że sa dwa rodzaje.
Jeden tak jak mówisz normalna navi, na monochromatycznym wyswietlaczu.
I druga która ja mam, i którą nazywam pseudonavi. Ma moduł GPS, ale bez map, i tylko na podstawie współrzędnych uzyskanych za pomocą sieci GSM, wyświetla kierunek najbliższego wybranego punktu zainteresowania (kierunek, nie mapę jak dotrzeć do celu)
Pamiętaj że mówimy o 156. W 147 był normalny ICS z dużym kolorowym wyświetlaczem i normalnymi mapami.
Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
Co mi się przez łapki przewinęło:
Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v
rain, a orientujesz się, czy poszczególne rodzaje navi chodziły z jakąś konkretną opcją wyposażenia, tudzież rocznika?
Nie wiem, czy warto inwestowac w płytkę z oprogr, jeśli okaże się, że mam tą słabszą opcję.
Rozumiem, że w obu przypadkach komunikacja odbywa się poprzez wyświetlacz komputera, tak?![]()
Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
Co mi się przez łapki przewinęło:
Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v