Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Kolumna kierownicza luz

  1. #1
    syfon
    Gość

    Domyślnie Kolumna kierownicza luz

    Szukam podpowiedzi.Od dłuższego czasu prześladowały mnie stuki w przednim zawieszeniu. Wczoraj na kanale zauważyłem że mam luz na wyjściu drążka kierowniczego z kolumny z lewej strony. Wiem że w innych markach jest na kolumnie śruba regulacyjna ze sprężyną która dociska ślizg do listwy zębatej w celu jego skasowania. Tu niestety wszystko jest zasłonięte kołyską. Więć mam pytanie czy ta kolumna wspomnianą wyżej regulację również posiada i czy trzeba wyjmować całą kolumnę żeby to zrobić? Może ktoś już to robił i ma jakieś podpowiedzi?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Chrzanu
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 1,9 JTD 8vFL 159 1.9JTD SW
    Postów
    258

    Domyślnie

    a może drązek jest do wymiany ?
    Bo samochód to nie wszystko

  3. #3
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Nie luz jest w miejscu wyjścia drążka z kolumny. Pod tą gumą. Sprawdzone.

  4. #4
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Jedyny luz jaki można zmieniać to tak jak pisałeś w maglownicy - docisk do tej listwy zębatej. Niestety trudny dostęp.

  5. #5
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Jedyny luz jaki można zmieniać to tak jak pisałeś w maglownicy - docisk do tej listwy zębatej. Niestety trudny dostęp.
    Dzięki ale jeśli wiesz czy jest tam ta śruba regulacujna i czy trzeba odkręcać kołyskę i wyciągać kolumnę? Ktoś mi też mówił że na końcu listwy są pierścienie teflonowe które można wymienić. Nie wiem czy to prawda.

  6. #6
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Patrz tutaj KLIK , wczoraj skręciłem magiel i założyłem, aby dostać się do śruby regulacyjnej trzeba opuścić sanki,albo spróbować dostać się od ich strony - trochę tam miejsca jest i wystarczy tylko mały obrót(w prawo) by zredukować luz.
    Na końcu listwy jest podkładka,a czy ona jest z teflonu to wątpię. U mnie w TRW drążek był przykręcony do listwy z tą podkładką i sklejony klejem do gwintów dlatego jedyny luz to albo ten przegub między końcówką drążka,a drążkiem,albo na listwie na jej docisku.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Można dokonać regulacji tego luzu śrubą regulacyjną bez wyjmowania przekładni z samochodu.
    Niestety roboty jest trochę bo trzeba opuścić belkę. Do śruby jest podejście od tyłu, ale trzeba mieć bardzo długą przedłużkę (ja korzystałem z 2 szt. przedłużek standardowej długości połączonych ze sobą). Trzeba mieć też przegub na nasadkę bo dojście do śruby jest pod kątem i bez przegubu nie ma możliwości założyć nasadki na śrubę.
    Dokonujac regulacji trzeba to robić "z wyczuciem", bo inaczej kierownica będzie chodzić ciężko i nie będzie odbijać.

  8. #8
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Można dokonać regulacji tego luzu śrubą regulacyjną bez wyjmowania przekładni z samochodu.
    Niestety roboty jest trochę bo trzeba opuścić belkę. Do śruby jest podejście od tyłu, ale trzeba mieć bardzo długą przedłużkę (ja korzystałem z 2 szt. przedłużek standardowej długości połączonych ze sobą). Trzeba mieć też przegub na nasadkę bo dojście do śruby jest pod kątem i bez przegubu nie ma możliwości założyć nasadki na śrubę.
    Dokonujac regulacji trzeba to robić "z wyczuciem", bo inaczej kierownica będzie chodzić ciężko i nie będzie odbijać.
    Dzięki.
    Jeśli jeszcze mógłbyś mi podpowiedzieć czy na końcu przekładni jest jakaś tuleja prowadząca która też mogła się uszkodzić czy nie ma. Przed rozebraniem wolałbym ją mieć jeśli się okaże konieczna.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Opisana przeze mnie metoda dotyczy tylko regulacji luzu. Jeśli chcesz grzebać w przekładni to trzeba ją wyjąć z samochodu.
    Jeśli przekładnia nie cieknie, to nie ma co szukać kwadratowych jaj.
    Spróbuj najpierw tego, co możesz zrobić we własnym zakresie. Ja przed laty miałem podobny problem, skasowałem luz (robiłem to dwukrotnie, żeby "wyczuć" śrubę) i jeżdżę bez żadnych problemów.
    Oczywiście problemem wszystkich przekładni listwowych jest nierównomierne zużywanie się zębów listwy. Zęby te zużywają się najbardziej w środkowej części - jazda na wprost. Dlatego zbyt mocne dociągnięcie śruby może spowodować problemy przy skręcaniu. Naturalnie, jeśli nie uda się uzyskać kompromisu i regulacja nie da zamierzonych efektów, to trzeba wymienić listwę lub całą przekładnię. Dlatego najlepiej regulację przeprowadza się na stanowisku warsztatowym, gdzie można sprawdzić, jak zachowuje sie listwa w całym zakresie pracy.
    Robienie tego na samochodzie nie jest zgodne ze sztuką, ale możliwe. Przy czym o efektach wykonanej pracy dowiesz się dopiero, jak przykręcisz belkę i wyjedziesz na drogę.

  10. #10
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki
    Tak właśnie zrobię. Nie będę tego robił w garażu tylko na podnośniku u znajomego mechanika. Niemniej jednak jak już auto będzie miało odkręcone sanki i okaże się że skasowanie luzu śrubą regulacyjną jest niemożliwe to wolałbym wiedzieć czy tam z lewej strony jest tuleja i ją wcześniej kupić. Dlatego cały czas proszę o tą informację i dodatkowo gdzie zestaw naprawczy mogę kupić?

Podobne wątki

  1. Kolumna ślubna alfoholika :)
    Utworzone przez żuko86 w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 20:58
  2. [159] Kolumna kierownicza - stuki
    Utworzone przez grzdylu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-02-2012, 12:37
  3. osłona przegubu a kolumna kierownicza?
    Utworzone przez kaz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-11-2009, 12:35
  4. [145] kilka pytań (świece, kolumna kier.)
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-05-2009, 20:52
  5. [166] Kolumna Kierownicza
    Utworzone przez laabor w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-03-2008, 18:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory