Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Temat: jak dobrze ocenić stan dwumasy???

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5 Zobacz post
    Mam takie pytanie czy są jakieś inne oznaki zużycia koła dwumasowego oprócz tego że drga na wolnych i tym podobne.Pytam bo u mnie coś dzwoni w tamtych okolicach na wolnych obrotach tak jakby jakieś łożysko miało luzy(metaliczne dzwonienie).Wymieniałem sprzęgło a dwumasa nie miała jakiś luzów.Przed wymianą myślałem że to sprzegło tak hałasuje,po wymianie już tego cały czas nie słychać ale czasami jeszcze dzwoni.
    Dwumas raczej nie dzwoni, może któreś łożysko w skrzyni biegów ?
    Sprawdz czy na wciśniętym sprzęgle przestaje hałasować.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Dwumas raczej nie dzwoni, może któreś łożysko w skrzyni biegów ?
    Sprawdz czy na wciśniętym sprzęgle przestaje hałasować.
    Też mi się tak wydaje że dwumas nie dzwoni,ale wcześniej nigdy nie miałem do czynienia z takimi kołami,tym bardziej że nie ma jakiś drgan przy wyłączaniu silnika,ruszaniu czy nawet gaszeniu.Po wciśnięciu sprzęgła nic nie ustaje.Przed wymianą sprzęgła było to słychać niemal ciągle.Teraz czasami na chwilę przestaje ale zaraz znów wraca ten dzwięk.Przed wymianą sprzęgła mechanik z serwisu mówił że to sprzęgło i może się zaraz rozsypać,a po wymianie mówi że to dwumas
    Ostatnio edytowane przez rafal_n5 ; 13-10-2010 o 08:02

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    a nie chodzi ci o taki dzwiek "chechłania" jak wbijasz np. drugi bieg i puszczasz sprzeglo?

  4. #14
    bennyhill4
    Gość

    Domyślnie

    dwumas wymienia się razem ze sprzęgłem jako całość. to tak jak z pompom wody.jakiś pan wiechu może twierdzić inaczej ale dwumas itak nie przeżyje dwóch sprzęgieł, tak więc lepiej wymienić, z druhiej strony jak jest w super stanie to biorąc pod uwagę cenę nowego dwumasa to zastanowiłbym się nad zostawieniem starego dobrego. są przecierz przyżądy do oceny stanu technicznego kół dwumasowych.

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    znajomy mechanik twierdzi, że jak dzwoni podczas gaszenia i zapalania, drży pedał sprzęgła, słychać takie cykanie ( pukanie ) podczas wciskania pedału sprzęgła i puszczania to dwumasa.. ale ile w tym prawdy?

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    te dźwięki nie są należne od naciskania i puszczania sprzęgła-nic nie cyka ani nie puka.Podczas gaszenia i odpalania też się nic nie dzieje.to słychać tylko na wolnych obrotach.
    Jutro sprawdzę czy te dźwięki dochodzą właśnie w okolicach dwumasu.
    Kolego bennyhill4 pewnie i masz rację ale ja robię rocznie 15tyś km i jeżeli dwumas byłby Ok to starczył by mi jeszcze na kilka lat tym bardziej że troszkę kosztuje a ostatnio z kasą mnie trochę przycisło.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    ja zaryzykowalem, wymienilem sprzeglo bez dwumasy bo szarpalismy z mechanikiem i porownywalismy z nowym i mialo odrobine wiecej luzu, jak dlugo na tym pojezdze czas pokaze... mam nadzieje ze jak najdluzej

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    A czasem nie od urządzeń pomocniczych, może jednak warto zrzucić pasek i przekonać się? Może jakaś rurka obija o coś i dzwoni na wolnych obrotach jak dostanie wibracji?

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5 Zobacz post
    Też mi się tak wydaje że dwumas nie dzwoni,ale wcześniej nigdy nie miałem do czynienia z takimi kołami,tym bardziej że nie ma jakiś drgan przy wyłączaniu silnika,ruszaniu czy nawet gaszeniu.Po wciśnięciu sprzęgła nic nie ustaje.Przed wymianą sprzęgła było to słychać niemal ciągle.Teraz czasami na chwilę przestaje ale zaraz znów wraca ten dzwięk.Przed wymianą sprzęgła mechanik z serwisu mówił że to sprzęgło i może się zaraz rozsypać,a po wymianie mówi że to dwumas
    Ale jak wciskasz sprzęgło to wałek sprzęgłowy w skrzyni nie koniecznie przestaje się kręcić, trzymaj sprzęgło, wbij bieg i wtedy posłuchaj, przy wrzuconym biegu wałek napewno stoji.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  10. #20
    bennyhill4
    Gość

    Domyślnie

    [/COLOR]w dwumasach pada łożyskowanie między kołami masowymi kture jest wykonane z tworzywa, oraz powierzchnie cierne między nimi. łatwo iszkodzić je podczas montażu, gdy wałek sprzęgłowy nie chce wejść i wpychamy na siłe. przestrzeń między kołami masowymi jest wypelniona smarem na bazie silikonu, ktury traci swoje właściwości smarne gdy się przegrzeje. a przegżać go można jeżdżąc na pułsprzęgle bąć przy ruszaniu bardzo powoli puszczając sprzegło.
    co do oseny to wcześniej pisałem:
    -zużyty dwumas- jak otwożysz drzwi na max i przy gaszeniu albo odpalaniu bedą chciały "wylecieć z zawiasów" a do tego jednocześnie będzie słychać stuki to dwumas jest zużyty. powiedział mi to inżynier, przedstawiciel firmy ktura produkuje sprzęgła, więc te słowa są raczej niepodważalne. oczywiście mogą występować inne objawy ale nie tak jednoznaczne
    -jak już rozebrałeś sprzęgło i na powierzchni styku z tarczą są fioletowe, niebieskie, czerwone przebarwienia to nawet jeśli nie ma luzów to koło dwumasowe jest do wyrzucenia bo świadczą one o przegżaniu, smar sie roztopil i błyskawicznie łożysko ch.. strzeli.
    nie radze zaspawywać ze sobą kół masowych!!! bo slyszalem o takich przypadkach. jak tak zrobisz to nie ma zadnego tlumienia drgań skrętnych i skrzynia bedzie głośno pracować i baaaardzo szybko koła zębate szlak trafi.
    uzupełnienie:
    -"powyższy" inżynier powiedział również że nawet ocena luzów precyzyjnymi przyżądami nie jest do konca jednoznaczna. a producenci, serwisy nie chcąc brac na siebie odpowiedzialności za zaniechanie wymiany i związane z tym puzniejsze uszkodzenia skrzyni radzą wymieniać każdorazowo przy wymianie sprzęgła (lub co ileś tys. km)

    pewnie tyle to wam pomoże co namiesza w głowach, ale taka jest moja wiedza na ten temat, chyba ze o czyms zapomniałem ale jak se przypomne to dopisze. i sory za ortografie

Podobne wątki

  1. Możecie ocenić ogłoszenie?
    Utworzone przez kackus w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-01-2016, 19:47
  2. [159] Czy to objawy dwumasy?
    Utworzone przez werter81 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-07-2015, 19:50
  3. może ktoś ocenić bo planuje kupić i nie wiem czy warto
    Utworzone przez szpieg1973 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-02-2015, 10:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory