W moim przypadku decyzja zapadla. Robie szlif 1-ego cylindra wsatwiam tuleje, nowy tłok, nastepnie na calej reszcie nowe pierscienie, uszczelki i cala resztę, która nada się do wymianyKoszt bagatelny bo ok. 4000tys zł ale coż za zdrowie trzeba płacic
Dodam tylko, że wszystko na nowych oryginalnych cześciach składam wszystko z salonu dlatego cena niezbyt przyjazna mej kieszeni, ale.... Rezygnuje z oleju Castrol GTX Magnatec 10w40 i zalewam oryginalna Selenie oraz wymiana wszystkich swiec na nowe pomimo tego iz jedna tylko niepewna. Idzie zima wiec wszystko musi byc "tip-top"
Juz nie moge sie doczekac odbioru mej lubej;D Acha i po remoncie silnik mechanicznie ma byc jak nowy wiec konieczne bedzie docieranieczyt. spokojna jazda. Pozdrawiam
ciekawe jak po wymianie jednego tłoka wyglądało by wyważenie silnika, które jest bardzo ważne aby silnik równo pracował.. pewnie kiepsko
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Decydując się na takie rozwiązanie przede wszystkim chodziło mi o rozwiązanie pewne, a kupno silnika już takim nie jest tym bardziej uzywanego, wiadomo jak to jest z handlarzami u nas. Co mi z tego ze na stole go ocenie jaki jest dół? Jak pewny nigdy nie bedzie! O wyważenie się nie martwie silnik przy 160tys przebiegu napewno nie bedzie miał tłoki w dobrym stanie tzn. reszta będzie w dobrym stanie. Nie ma co szlifowac zeby wagę wyrównac, ponieważ na każdym tłoku jest symbol A lub C, który oznacza jego wagę u mnie jest A taki mam zamówiony i napewno będzie wszystko tak jak ma byc. Gośc, który robi mi auto jest serwisantem w Alfie w Rzeszowie i zna się na rzeczy![]()
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW
Przemyśl sprawę jeszcze raz, zanim zaczniesz remont. Moja propozycja to zakup używanego silnika, ale z opcją gwarancji rozruchowej.Remonty tego typu były dobre w czasach PRl-u, kiedy technologie nie były tak zaawansowane jak obecnie i osobiście nie wierzę, że super mechanik bez odpowiednich urządzeń jest w stanie tak złożyć silnik, że będzie on pracował wiele tyśięcy km. Jeśli chcesz remontować, to zapytaj o gwarancję na remont (min. 1000km lub więcej), w innym przypadku szukaj innego, nie rozbieranego silnika.W kwocie 4000 zł znajdziesz na pewno używany silnik.Pozdrawiam.
---------- Post dodany o godzinie 21:29 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:16 ----------
Jeszcze w wątku ,,serwisanta Alfy(Fiata) ,który zna się na rzeczy'' ,u mnie tak dokręcili śrubę spustową oleju z miski, że musiałem używać przecinaka, żeby ją odkręcić, luźne śruby na łączeniu rur turbiny, też pewnie same się odkręciły...,zerwany gwint w otworach mocowania osłony silnika i montaż blachowkrętów zamiast śrub, zapewne ...tak już było zanim samóchód trafił do nich.Dla nich liczy się sztuka i kwota na kasie, reszta to ,,pańska wina'' lub ,,tak już było''. To było za pierwszym razem, mojej całej, pierwszej przygody z Alfą, teraz wszystko wymieniam sam.
Carramba nic podobnego gosc mi robi prywatnie i po godzinach poza tym polecili mi go inni alfaholicy wiec jest okPoza tym sprzet do remontu jest odpowiedni wszystko jak powinno byc niunia juz sie robi ale dopiero za 2 tygodnie bedzie
Szlak mnie trafi wszystko bedzie trwac prawie miesiac:/
Używanego silnika nie chce bo nie wiadomo co sie trafi! Niech bedzie gwarancja rozruchowa kupie zaloze okaze sie cos nie tak i plac znowu za robote za wyjmowanie jezdzij szukaj innego!
To rozwiazanie jest najdrozsze i najpewniejsze, z tego 2 powodu zdecydowałem się właśnie na niePozdrawiam